ایفون4s
این سایت در مورد موبایل های روز دنیا می باشد
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موبایل و آدرس mobile145.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 44
:: کل نظرات : 7

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 217
:: بازدید سال : 754
:: بازدید کلی : 152093
ایفون4s

 

 

 

 

بررسی

پس از ماهها انتظار بالاخره نسخه جدید آیفون یعنی ۴S به ایران هم رسید و ما فرصت بررسی آن را پیدا کردیم. اگر شما حوصله خواندن این مطلب را ندارید بهتر است در همین ابتدا بگویم نسخه جدید آیفون هر آنچه برادرهای بزرگترش داشتند را دارد و چند امکان جدید هم به آن اضافه شده، کارایی و سرعت بالاتری دارد. به عبارت ساده تر، آیفون ۴S یکی از بهترین انتخابها برای تمامی افراد است. البته اگر طرفدار پر و پا قرص اندروید هستید، اینمقاله را از دست ندهید.

اپل همیشه در استفاده از تکنولوژیهای جدید پیشتاز بوده و به همین دلیل، ضررهای بسیاری را هم تجربه کرده است. البته بسیاری از آنها سبب رسیدن اپل به جایگاه فعلی است. نسل چهارم شبکه تلفن همراه، در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا کم کم جای خود را باز کرده است و بسیاری از کاربران از آن استفاده میکنند اما اپل از در جدیدترین هوشمند خود از نسل چهارم پشتیبانی نکرده است. البته این موضوع برای ما که در ایران هستیم و هنوز نسل سوم را هم ندیده ایم اهمیت ندارد.

طراحی

ایراد گرفتن از محصولات اپل کار چندان ساده ای نیست. ۴ اس هم از طراحی خوبی برخوردار است. ضخامت، وزن، استحکام بدنه و شکل ظاهری آن در کل خوب ارزیابی می شود. البته اگر این اولین آیفون شما نباشد، طراحیش برایتان تکراری خواهد بود. لازم به ذکر است که به دلیل جابه جایی سنسور نور محیط در ۴ اس، برخی از کاورهای آیفون ۴ به ۴ اس نمی خورند. قبل از خرید این نکته را از فروشنده بپرسید.

اندازه صفحه نمایش گوشیها هر روز بزرگتر می شوند و کاربران صفحات بزرگتر را بیشتر دوست دارند زیرا وب گردی و تماشای ویدیو در آن لذت بخشتر است اما اپل از سال ۲۰۰۷ که اولین نسخه آیفون عرضه شد تغییری در ابعاد صفحه نمایش آیفون نداده است و از صفحات ۳.۵ اینچی استفاده می کند. در آن زمان ۳.۵ این بزرگ هم محسوب می شد اما این روزها زیر ۴ اینچ کوچک به حساب می آید که این را می توان بزرگترین ضعف ۴ اس به حساب آورد. امیدوارم نسخه بعدی آیفون صفحه ای بزرگتر از ۴ اینچ داشته باشد.

کیفیت صفحه نمایش آیفون خوب است اگرچه به پای برخی مدلهای AMOLED نمی رسد اما چندان هم عقب نیست و به جز اندازه، ایراد دیگری نمی توان از صفحه نمایش گرفت.

هر مدل جدیدی از آیفون معرفی می شود، کاربران و منتقدان از آنتن آن ایراد گرفته و این را بزرگترین عیب آیفون بیان می دارند. فیلیپ شیلر گفته است که در ۴S از دو آنتن استفاده شده است تا در شرایط مختلف بین آنها سوئیچ شود.

امکانات اولیه

نوشتن در مورد امکانات اولیه آیون فقط قلم فرسایی است اما نوشتن از آنها هم مطلب را ناقص خواهد کرد. تقویم، آب و هوا، گوگل مپز، یاداشت، ایمیل و پیام کوتاه همگی به خوبی همیشه کار می کنند و مشکل خاصی ندارند. بلوتوث نسخه ۴ که هنوز در دست توسعه است در ۴S به کار گرفته شده است. نسخه ۴ بلوتوث مصرف انرژی کمتری دارد.

سیری (Siri)

حتما شما هم در مورد دستیار صوتی جدید آیفون به نام سیری شنیده اید. سیری هنوز کاملا جایگزین Voice Control نشده است اما امکانات بیشتری دارد. با استفاده از سیری می توانید از وضعیت آب و هوا مطلع بشوید، آدرس مخاطبین را جویا شوید، از موقعیتتان مطلع شوید و چندین کار دیگر با آن انجام دهید.

شما در هنگام استفاده از سیری و شنیدن پاسخها، صدای ربات زنی را می شنوید که قابل تغییر هم نیست. سیری از مختصات شما و اینترنت استفاده می نماید. سیری در حال توسعه بود و در نسخه های بعدی امکانات بیشتری را خواهیم دید. فعلا زبانهای انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در سیری پشتیبانی می شوند و زبانهای دیگر هم بعدا اضافه خواهند شد. البته فکر نمی کنم هیچ وقت فارسی پشتیبانی شود.

در چند تستی که ما انجام دادیم، سیری خوب عمل کرد اما کامل هم نبود و در چندین موارد با ناکافی بودن اطلاعات سیری مواجه شدیم.

دوربین

دوربین ۵ مگاپیکسلی آیفون ۴ هنوز هم خوب است و با استفاده از اپلیکینهای عکاسی عرضه شده بهتر هم می شود. ۴S مجهز به دوربین ۸ مگاپیکسلی شده است که فوکوس اتوماتیک، فلاش و لنز f/2.4 دارد. سنسور CMOS هم بهبود یافته است و ۷۳ درصد نور بیشتری را جذب می کند که نتیجه آن عکسهای بهتر در مکانهای تاریک است.

دوربین ۴S در حدود ۳۳ درصد از دوربین نسخه قبلی سریعتر است و پردازنده A5 مجهز به واحد پردازش تصویر بوده که قابلیت تصویر صورت را دارا می باشد و۲۶ در تعادل سفیدی اوتوماتیک بهتری ارائه می دهد.

از همان ابتدای کار بهتر بودن کیفیت عکسها نسبت به آیفون ۴ قابل تشخیص است. رنگها روشنتر هستند و فوکوس کمی سریعتر است. عکسهای گرفته شده در نور کم هم بهتر شده اند.

واسط کاربری دوربین شباهت بسیاری به نسخه قبلی دارد اما تغییراتی هم داشته است. گزینه جدیدی بین آیکون فلاش و سویچ بین دوربینها قرار گرفته است که با فشردن آن امکان فعال کردن HDR و Grid را خواهید داشت. به لطف iOS5 (بعدا بیشتر در موردش خواهم گفت) امکان بریدن و چرخواندن تصاویر، کاهش قرمزی چشم و تنظیم رنگ با یک ضربه فراهم است. کاهش قرمزی چشم و تنظیم رنگ در تستهایی که من انجام دادن خوب بود و عکسها کیفیتشان بهتر شد. اما این امکانات اصلا چیزی جدیدی نیست و سالهاست که در گوشیهای مختلف یافت می شود و اپل در این زمینه خیلی عقبتر از رقباست.

iOS5 امکانات دیگری هم برای عکاسی دارد. از چشمگیرترین بهبودها، اضافه شدن میانبری بر روی صفحه قفل است که امکان دسترسی سریع به دوربین را می دهد. با دو بار فشردن سریع دکمه خانه کنترلر موسیقی همانند قبل باز می شود و در گوشه پایین سمت راست آیکون دوربین قرار می گیرد.

دوربین قابلیت ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰P را دارا می باشد. ویدیوهای ضبط شده از کیفیت خوبی برخوردار بوده و صدای ضبط شده با تصویر مطابقت دارد.

iOS5

iOS5 برخلاف نسخه ۴ این سیستم عامل تغییرات چندانی نداشته است و فقط برخی از جزئیات بهبود یافته اند. Notification Center جدید اطلات مربوط به پیامها، ایمیلهای دیافتی، به روز رسانی آب و هوا، تماسهای از دست رفته و به روز رسانی اپلیکیشنها را در یک محل جمع نموده است. با کشیدن انگشت از بالا به پایین به این اطلاعات دست خواهید یافت و علاوه بر آن در صفحه قفل هم مشاهده می شوند. با فشردن بر روی هر آیتم می توانید جزئیات آن را ببینید و با زدن بر روی X می توانید آن را پاک نمایید.

Reminders: این اپلیکیشن قابلیت ایجاد لیست یادآوری با استفاده از مختصات محل را می دهد. به عنوان مثال اگر شما یادآوری برای تماس با منزل، پس از محل کار را تنظیم نمایید، پس از خارج شدن از محل کارتان با استفاده ازاطلاعات GPS شما را مطلع می نماید. این اپلیکیشن قابلیت سینک شدن با دستگاههای دیگر نظیر آیپد، کامپیوتر مک و حتی ویندوز را دارد.

در تستی که من انجام دادم، اپلیکیشن را طوری تنظیم کردم که مرا پس از خروج از ساختمان مطلع نماید تا کیفم را فراموش نکنم. هنگامی که ساختمان را ترک نموده بودم و هنوز ۵۰ متر از آن دور نشده بودم، اپلیکیشن مرا از این امر مطلع ساخت.

Mail: در این اپلیکیشن پیشرفتهایی حاصل شده است که مهمترین آنها افزایش قابلیت جستجو در ایمیلها است.

Find My Friends: این اپلیکیشن به شما امکان مطلع شدن از موقعیت دوستان و آشنایانتان را از طریق GPS می دهد. البته آنها باید اطلاعات محلشان را با شما به اشتراک بگذارند. برای افزایش امنیت می توانید مدت زمانی را که می خواهید اطلاعات جغرافیایی شما به اشتراک گذارده شود را تنظیم نمایید.

در تستی که من انجام دادم این اپلیکیشن چندان خوب ظاهر نشد. در یک خیابان موقعیتم به درستی نمایش داده می شد اما در خیابان دیگر نتوانست مرا پیدا کند. چنین اپلیکیشنهایی در اندروید هم وجود دارد و مهمترین دغدغه در مورد این گونه اپلیکیشنها، امنیت اطلاعات است.

Cards: شما قادر خواهید بود کارتی را طراحی نمایید و آن را برای اپل بفرستید تا بر روی کارت حقیقی چاپ و به آدرسی که شما می دهید ارسال شود. بله کارت کاملا حقیقی بوده و از کیفیت چاپ بالایی برخوردار است. البته باید هزینه آن را هم بپردازید. اگر آدرس مقصد در آمریکا باشد هزینه ارسال ۳ دلار و اگر آدرس مقصد در سایر نقاط دنیا باشد هزینه ارسال ۵ دلار خواهد بود. از اینکه اپل چنین کارتهایی را برای ایران خواهد فرستاد یا خیر اطلاع دقیق در دست نیست اما به احتمال زیاد پاسخ خیر خواهد بود.

پردازنده

این مدل iPhone 4S نام دارد و حرف S مخفف کلمه Speed به معنای سرعت است. اپل از پردازنده A5 جدید خود که فرکانس یک گیگاهرتز دارد و دو هسته ای است استفاده کرده است. واحد پردازش گرافیکی هم دو هسته ای بوده و از کارایی بالایی برخوردار است. با توجه به پردازنده سریعتر اپلیکیشنها با سرعت بیشتری اجرا می شوند و جابه جا شدن بین اپلیکیشنها از طریق تسک منیجر بهتر شده است.

آیفون قبلی کند نبود و من با آن راحت بودم اما اپل تصمیم گرفته است که قدرت بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد که ما هم از آن استقبال می کنیم به شرط آنکه عمر باتری کاهش نیابد.

کیفیت مکالمه

در تستی که ما انجام دادیم کیفیت مکالمه خوب بود. البته نمی توانگفت عالیترین کیفیت مکالمه را دارد اما خوب است و مشکل چندانی نخواهید داشت اگر در فاصله بسیار دور از آنتن شبکه نباشید و سیگنال به شما برسد. گفتنی است حجم صدای مکالمه کمی بلندتر از انتظار ما بود.

باتری

به گفته اپل این نسخه آیفون برای ۸ ساعت مکالمه مداوم در شبکه نسل سوم و ۱۴ ساعت مکالمه مداوم در شبکه نسل دوم کار خواهد کرد که به نظر ایده آل می رسد.

در تستی که ما انجام دادیم توانستیم برای مدت زمان ۸ ساعت و ۱۰ دقیقه ویدیو تماشا کنیم. این زمان برای گوش کردن به موسیقی ۶۴ ساعت بود. با این حساب می توان نتیجه گرفت که این گوشی برای افراد با مصرف متوسط تا زیاد بین یک تا سه روز دوام خواهد آورد.

 
 
 


تعداد بازدید از این مطلب: 991
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
صفحات
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید