این سایت در مورد موبایل های روز دنیا می باشد
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موبایل و آدرس mobile145.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 221
بازدید کل : 152097
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


\ هاست لینوکس خرید اینترنتی پاور بانکگن لاغری مردانهخرید واکر کودکخرید گن لاغریفروش مونوپادخرید ساعت دیواریدمپایی شوینده و ماساژور ایزی فیت مونوپاد خرید ساعت دیواری پاور بانک اصل گن لاغری ترک واکر کودکخرید ساعت دیواریساعت دیواری پاناتوپ لباسشوییخرید فانی بافتخرید فانی بافتخرید ساعت مچی کاسیوتبادل لینکمونوپادخرید عمده آچار آی نامدستکش مخصوص گوشی های لمسیتوپ ماشین لباسشویی
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 44
:: کل نظرات : 7

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 21
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 21
:: بازدید ماه : 221
:: بازدید سال : 758
:: بازدید کلی : 152097

هوآوی گرسنه است و بدلیل جستجو برای گرفتن سکوهای بالای سازندگان گوشی و بعد از عرضه موفقیت آمیز P6 اینک P7 زیبا و دلربا را با سخت افزار قوی عرضه کرده است.

 

از نظر طراحی، نوع پیشرفته تر و زیباتر P6 است که توسط گوشی ساز چینی در ابعاد 139 در 68 در 6.5 میلیمتر و به وزن 124 گرم راهی بازار شده است. اگر بخواهیم شکل ظاهری آن را با سایر گوشی ها مقایسه کنیم باید بگوییم ترکیبی از آیفون 5S و سونی اکسپریای Z را به وضوح در آن می بینیم که با دو سیم کارت (جای سیم کارتها کاملا شبیه طراحی آیفون است) و پشتیبانی از نسل چهارم LTE همراه شده است. اما هنگام دست گرفتن احساس خیلی بهتری نسبت به دست گرفتن گلکسی اس 5 خواهید داشت.

در بخش نمایشگر یک صفحه 5 اینچی از نوع IPS را با 1080 در 1920 پیکسل مشاهده می کنیم که در هر اینچ 441 پیکسل تعریف شده و با محافظ گوریلا گلس 3 صفحه ضد خش دارد.

حافظه داخلی 16 گیگ تعریف شده (11.77 گیگ آن خالی است و مابقی برای اندروید مصرف شده است) و می توان تا 64 گیگ از طریق اسلات ، حافظه جانبی را تقویت کرد. (روی میکرو اس دی پسورد تعریف شده و بدون ان نمی توان به محتویات حافظه جانبی دسترسی داشت)

دو گیگ رم روی P7 تعریف شده اما در بخش پردازنده معلوم نیست چرا هوآوی از نوع درجه یک استفاده نکرده است! و از چهار هسته ای 1.8 گیگاهرتزی از نوع Kirin 910T با گرافیک Mali450 در ترکیب P7 استفاده کرده است. (شاید فکر کرده برای اندروید این سرعت زیاد هم هست!)

شبکه نسل چهارم تلفن همراه LTE، وای فای، بلوتوث، NFC، میکرو یو اس بی از دیگر اتصالات تعریف شده P7 است.

در ضمن اسپیکرهای خوبی هم دارد و خیلی کم می توان صدای گوشی را نزدیک به اچ تی سی M8 دانست.(به دارندگان اچ تی سی بر نخورد! خیلی کم و البته بهتر از گلکسی اس 5)

شفافیت صفحه ضعیف است و اگر بخواهید با دستکاری در نور آنرا تغییر دهید باید با طولانی بودن عمر باطری خداحافظی کنید.

سیستم لمسی کارآیی خوبی داشته و در محیط سرد با استفاده از مد موسوم به Gloves Mode می توانید با بالا بردن حساسیت لمسی، از گوشی به راحتی استفاده کنید.

در بخش سیستم عامل مجهز به جدیدترین اندروید کیت کت 4.4 بوده و هواوی اموشن 2.3 نیز که سیستم عامل بهینه شده است نیز روی دستگاه دیده می وشد. آیکون ها ساده است و صفحه Home به راحتی در دسترس است.

در رتبه بندی سرعت سی پی یو همان طوری که در عکسها مشاهده می کنید رتبه پایینی دارد.از اچ تی سی وان بالاتر بوده و با سونی زد الترا و نوت سه سامسونگ قابل مقایسه نیست.

در بخش دوربین باید بگوییم دوربین اصلی 13 مگاپیکسل و دوربین جلو 8 مگاپیکسل تعریف شده است و در مجموع 21 مگاپیکسل را در P7 شاهد هستیم. حسگر دوربین از نوع سونی Sony 4th-gen BSI است و ویدئو فول اچ دی (نه 4K که مرسوم شده) 1080 است.

باطری P7 از سری 2500mAh بوده که هم رده های خود را بالاتر از 3000mAh می بینیم و شاید هواوی با دادن این باطری با توجه به پشتیبانی از شبکه LTE خطا کرده باشد. 14 ساعت روی 3G می توان مکالمه داشت و برای فول کردن شارژ باید 3.5 ساعت منتظر شد.

در مجموع گوشی نیست که از هوآوی انتظار می رفت و هر چند انی کمپانی به سرعت در حال تسخیر بازارهای جدید است باید دید چه قیمتی برای گوشی تعیین می کند. برخی P7 را نسخه ارزان قیمت سونی زد اکسپریا می دانند و برخی نیز P7 را نسخه اندرویدی آیفون 5S می دانند. البته امریکایی ها از داشتن این گوشی محرومند چرا که هواوی نمی تواند این گوشی را در امریکا بدلیل تحریم بفروشد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 19 دی 1393
نظرات
مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7
كمتر از يك سال از توليد و طراحي گوشي محبوب شركت هواوي يعني Ascend P6 مي‌گذرد كه به تازگی اين برند موفق چيني قرار است غول جديد خود را با نام Ascend P7 روانه بازار كند. حال اين شركت كه جاي پاي‌ مطمئنی در حوزه ارتباطات دارد، در پي آن است كه با اين گوشي جايگاه خود را در عرصه گوشي‌هاي هوشمند نيز تقويت كند.

به گزارش «تابناک»، شاید پیش از این، راهی که اکنون شرکت چینی هواوی در عرصه گوشی‌های هوشمند می‌رود، بسیاری از رقبا در آن قدم گذاشته‌اند که دلیل آن سخت و شدید بودن رقابت در این عرصه است. یکی از این رقبای مهم برای شرکت هواوی ـ صرف‌نظر از سامسونگ در آسیا ـ شرکت آمریکایی اپل است. اکنون هواوی با گوشی هوشمند جدید خود گویا قصد آن را دارد که ضربه‌ای سخت به رقبای خود وارد کند.

هرچند جایگاه شرکتی مانند اپل و درواقع سابقه برند اپل از یک سو و قدرت این شرکت در تولید و طراحی گوشی‌ها و به شکل کلی ابزارهای هوشمند یک جایگاه بسیار قابل تقدیر و محترم است، شرکت هواوی نیز به سرعت توانسته است با دستگاه‌های خود جایگاهی در خور در میان مشتریان از یک طرف و ‌رقبا از سوی دیگر باز کند.

شايد انجام يك مقايسه بين گوشي هوشمند iPhone 5S و غول جديد هواوي كه گويا با آن می‌خواهد همه رقبا را شديدا وحشت‌زده كند، يعني Ascend P7 به مزاج عده‌اي از دوستداران اپل چندان خوش نيايد، ولی اين مقايسه، مقايسه‌ای فني است و نه چيزي فراتر از آن.

مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7

آنچه در نگاه اول‌ به نظر مي‌ آيد اين است كه آيفون از لحاظ طراحي و زيبايي به نسبت به P7‌ خوش قيافه تر و خوش نگاه تر است، البته تا حدي. شركت هواوي با درايت، پاريس را نخستين محل براي فروش و رونمايي از گوشي جديدش برگزیده ‌كه دليل آن رابطه‌هاي خوبي است كه اين شركت در پاريس با صنعت مد دارد.

و اكنون Ascend P7‌ در مدت زمان اندكي از سر و صداي خود به عنوان يكي از شيك ترين گوشي هاي بازار مطرح شده است. اما هنوز هم ميتوان گفت كه آيفون با توجه به ظاهر ساده و شكيل خود همچنان جذاب تر از تلاش هاي هواوي به نظر مي‌رسد.

مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7
مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7

پس از طراحي آنچه بيش از همه توجه را به خود جلب مي‌كند، تفاوت اندازه صفحه نمايش در دو گوشي است. گوشي P7 در هر دو بعد طول و عرض از آيفون بزرگتر ‌و در عين حال، وزن آن نيز 12 گرم از رقيب خود بيشتر است؛ اما P7 ‌حدود یک ميلي‌متر از آيفون باريكتر است.

اما جايي كه در آن P7 نه تنها آيفون بلكه بسياري ديگر از رقبا را سخت كنار مي‌زند، در وضوح صفحه نمايش آن است. قطعا وضوح تصوير 1920 X 1080 و تراكم پيكسل 441 ppi‌ در فضاي 5 اينچي اين گوشي به شدت از وضوح 1136 X 640 و تراكم 326 ppi در 4 اينچ آيفون سرآمدتر است.

همچنين اپل از پردازشگر A7 SoC‌ با قدرت 1.3 GHz بهره مي‌برد، در حالي كه P7 از پردازشگر كمتر شناخته شده Hisilicon Kirin 910T با قدرت 1.8 GHz استفاده كرده است. در خصوص باتري نيز بايد گفت كه باتري 2500 آمپري P7 كه ‌حدود چهارده ساعت مكالمه مداوم را پشتيباني مي‌كند، كمي بهتر از باتري 1500 آمپري آيفون با ده ساعت مكالمه مداوم است.

همچنين در حالي كه آيفون در سه ظرفيت حافظه 16 و 32 و 64 گيگابايت عرضه ميشود P7 تنها با حافظه داخلي 16 گيگابايتي به بازار عرضه شده كه البته بر خلاف رقيب از كارت حافظه خارجي Micro SD پشتيباني مي‌كند. در حوزه رم نيز P7 با رم 2GB خود آيفون را با 1GB رم كنار زده است.

در نهايت در خصوص عكاسي دو گوشي نيز مي‌توان گفت، ‌هواوي در گوشي خود با استفاده از دوربين 13 مگاپيكسلي اصلي و 8 مگاپيكسلي ثانوي، به شدت از آيفون با 8 مگاپيكسل دوربين اصلي و 1.2 مگاپيكسل دوربين ثانوي قوي‌تر وارد شده است.

در جدول زير به شكل مقايسه اي مي‌توانيد قابليت‌ها و مشخصات هر دو گوشي هوشمند را مقايسه كنيد:

 

Ascend P7

iPhone 5S

صفحه نمايش

اندازه

5in

4in

وضوح

1,920 x 1,080 pixels

1,136 x 640 pixels

تراكم پيكسل

441PPI

326PPI

نوع صفحه نمايش

IPS LCD

IPS LCD

پردازشگر و باتري

CPU

Hisilicon Kirin 910T

ARMv8

تعداد هسته

Quad-core

Dual-core

سرعت كلاك

1.8GHz

1.3GHz

باتري

2,500mAh

14 ساعت مكالمه مداوم

1,560mAh

10 ساعت مكالمه مداوم

ظرفيت و حافظه

RAM

2GB

1GB

حافظه داخلي

16GB

16GB / 32GB / 64GB

حافظه خارجي

Micro SD

ندارد

دوربين

دوربين اصلي

13-megapixel

8-megapixel

دوربين ثانوي

8-megapixel

1.2-megapixel

ويدئو

1080p @ 30fps

1080p @ 60fps

امكانات ارتباطي

WiFi

802.11 a/b/g/n

802.11 a/b/g/n

NFC

دارد

ندارد

بلوتوث

V4.0

V4.0

ابعاد

اندازه

139.8 x 68.8 x 6.5mm

123.8 x 58.6 x 7.6mm

وزن

124g

112g

بهاي اصلي

450 يورو

550 يورو (16 گيگاباتي)

629 يورو (32 گيگابايتي)

709 يورو (64 گيگابايتي)

 

تعداد بازدید از این مطلب: 842
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 19 دی 1393
نظرات
. معرفی شد، همه چیز درباره ویندوزفون 8.1

امروز در کنفرانس بیلد، مایکروسافت بزرگترین به روزرسانی را برای سیستم عامل موبایل خود رو نمایی کرد. ویندوزفون 8.1، به روزررسانی که دارای پیشرفت هایی بیش از یک به روزرسانی معمولی است. بیایید به تغییرات حاصل شده نگاهی بیاندازیم.

 

Cortana – دستیار صوتی ویندوزفون

Windowsphone8.1(2)

ویندوزفون 8.1 حالا دستیار صوتی مخصوص خود را دارد که ” کرتانا ” نامیده می شود.در جایی که اندروید گوگل نو و اپل، سیری را در اختیار دارد، وقت آن بود که مایکروسافت هم تدبیری برای این کاستی بیاندیشد.

کرتانا بر اساس بینگ (Bing) کار می کند و نقش مهمی در نرم افزارهای یادآور، رویدادهای تقویم، تماس با دوستان و یا دادن اطلاعات درباره قرارهایی که دارید، بازی می کند. او همچنین درباره ورزش ها، آب و هوا و به صورت ساده هر چیزی که نیاز باشد یک دستیار صوتی بداند، می داند. این دستیار صوتی از طریق کلید جستجو در اختیار شما خواهد و با آن می توانید در وب هم جستجو کنید.

 

کرتانا می تواند اطلاعاتی را به مانند اعلانیه ها (Notification)، درباره اطلاعات شخصی و یا مصرف دیتا اینترنت و هر آنچه شما باید بدانید،  به شما اطلاعان بدهد. چیزی شبیه به گوگل نو. در ابتدا ارایه کرتانا  به مصرف کننده ها، خوراک خبری و اطلاعات کرتانا از بینگ و Foursquare تامین می شود و به مرور زمان به آن اضافه خواهد شد. این سرویس ابتدا برای ایالات متحده امریکا و سپس برای بریتانیا و چین در دسترس خواهد بود.

Action Center

Windowsphone8.1(4)

ویندوزفون 8.1 در نهایت تصمیم گرفت تا مرکز اعلانیه ها (Notification Center) را تحت عنوان Action center به سیستم عامل خود بیاورد. این نوار شامل تظیمات سریع مانند تنظیم روشنایی، موقعیت یابی، چرخش نمایشگرو وای-فای و بلوتوث می شود. زیر این کلید ها، اعلانیه های جاری و پیغام های کرتانا را ملاحظه خواهید کرد.

به روز رسانی صفحه قفل و تصویر زمینه دلخواه برای کاشی ها

Windowsphone8.1(5)

به لطف APIهای باز جدید، ویندوزفون8.1 می تواند به برنامه های اجازه بدهد تا از صفحه قفل کنترل شوند و قالب و آن ها عملکردشان را تغییر دهد.

قابلیت دیگر مفید و جذاب این است که شما خواهید توانست تصویر زمینه دلخواه خود را برای کاشی ها در نظر بگیرید. شاید موضوع کوچکی باشد اما حالا می توانید کاملا دستگاه خود را به صورت شخصی تزیین کنید.

تغییر دیگر رخ داده در ویندوزفون8.1 این است که حالا شما خودتان می توانید تنطیم کنید که 3 ردیف کاشی در هر خط وجود داشته باشد. قبلا این امکان فقط توسط شرکت قابل تنطیم بود.

اینترنت اکسپلورر 11

ویندوزفون8.1 با اینترنت اکسپلورر11 به بازار خواهد آمد. این نسخه از مرورگر مایکروسافت نوشته ها را بهتر برای حالت خواندن بهینه سازی می کند. همچنین یک مدیریت رمز عبور بهتر هم به آن اضافه شده است که رمز عبور های شما را بین دستگاه های مختلف همگام سازی می کند.

همچنین حالت InPrivate برای شما حالت وبگردی ناشناس را فراهم می کند. با این امکان  شما را در وب غیر قابل دیدن نمی کند اما با هر بار بستن یک تب، تاریخچه و اطلاعات کوکی را پاک می کند.

کاربران حالا قادر خواهند بود تا فایلهایشان را با اینترنت اکسپلورر 11 آپلود کنند، همچنین این مرورگر از  WebGL و ویدیو پلیر HTML5 یوتیوب پشتیبانی می کند.

سرمایه گذاری و امینت

آخرین نسخه ویندوزفون با پشتیبانی VPN از راه می رسد. حالا شما متوانید از VPN روی تلفن همراه ویندوزی خود استفاده کنید. ویندوزفون 8.1 همچنین از قابلیت S/MIME هم پشتیبانی می کند که به شما اجازه می دهد که ای-میل خود را رمزنگاری و امضا کنید.

نرم افزارهای با شعور

مایکروسافت نرم افزار های با شعور و یا به عبارت بهتر، فهیم(!)  را فراموش نکرده است و قابلیت های جالبی به ان ها داده است. مثلا نرم افزار باتری حالا نرم افزاری هایی که مصرف زیادی از انرژی دستگاه شما دارند را شناسایی و به شما دید کلی درباره آن ها می دهد.

دیتا و وای-فای فهیم به شما کنترل بهتری روی نحوه استفاده از شبکه می دهند. شما می توانید بدون دادن رمز وای فای خود به دوستانتان، به آن ها اجازه استفاده از اینترنتان برای آن ها، فقط برای برنامه های امن فیس بوک، اوت-لوک و اسکایپ، بدهید. همچنین حالا ویندوزفون8.1 به شما درباره شبکه های وای-فای بدون رمز پیام می دهد ودر صورت تمایل می توانید بدون تنطیمات اضافه به آن وصل شوید.

دیگر قابلیت ها

کلید های روی نمایشگر

همانطور که قبلا چند تصویر لو رفته را با هم مرور کردیم، حالا کلید های پیش فرض سخت افزاری ویندوز فون را شرکت ها می توانند به صورت روی صفحه قرار بدهند.

حالت سکوت

اشتباه نکنید، این همان حالت سایلنت خودمان نیست!. چیزی شبیه به قابلیت ” مزاحم نشوید” در iOS و Blocking mode در سامسونگ-تاچ ویز است. شما با فعال کردن این قابلیت می توانید در بازه زمانی مشخصی فقط اجازه دسترسی اشخاص خاصی را به خود بدهید.

صفحه کیلد مجازی لغات-‍‍شناور

Windowsphone8.1(6)

قابلیت جدید برای ویندوز فون و چیزی شبیه به قابلیت سوایپ-کی-برد در اندروید.لغات جدید و ناشناخته شما هم در آن ذخیره می شوند تا بعدا سریع تر به تایپ بپردازید. چیزی شبیه قابلیت های پیش فرض کی-برد سامسونگ.

کی در درسترس قرار می گیرد؟

این به روز رسانی ویندوز فون در چند ماه آتی در اختیار دارندگان دستگاه های ویندوزفون 8 قرار خواهد گرفت. اگر شما جز توسعه دهندگان هستید شما می توانید 1 هفته دیگر به این سیستم عامل دسترسی داشته باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 845
برچسب‌ها: ویندوزفون 8 , 1 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 19 دی 1393
نظرات
جذبه نویسنده

شرایط برای نویسندگی:

1-فعال بودن در وب و حداقل 2 مطلب در روز

2-نگذاشتن مطابه غیره قانونی

3-تجربه نویسندگی در وبلاگ یا وبسایت

4-علاقه به گوشی وبازی های مرتبط

اگر از مطالبه شما راضی باشیم یک شارژهدیه از ما دریافت خواهید گرفت

تعداد بازدید از این مطلب: 851
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 12 دی 1398
نظرات
بنره دوستان

برای دیدن لینک تبادل رویه متن کلیک کنین

 

 

145mobile

تعداد بازدید از این مطلب: 893
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : پنج شنبه 11 دی 1398
نظرات
برنامه نویسی اندروید

ساخت برنامه نویسی اندروید بدون داشتن هیچ کدوم از علم های کد نویسی یا طراحی لطفا به ادامه مطلب بروید

تعداد بازدید از این مطلب: 928
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : یک شنبه 7 دی 1393
نظرات
هک بی نهایته بازی کلش اف کلنز کاملا واقعی

برایه هکه بازی  به ادامه مطلب برویدآرام

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : یک شنبه 7 دی 1393
نظرات
ایپد4

4

در دست گرفتن آی پد با صفحه نمایش رتینا و درک روشنایی آن بصورت واقعی.در واقع شما می توانید عکسهای خود را لمس کنید،کتاب بخوانید و پیانو بنوازید.هیچ چیز میان شما و چیزهایی که دوست دارید قرار ندارد.این بخاطر عناصر اساسی آی پد است- صفحه نمایش، پردازنده، دوربین، اتصال بی سیم -همه اینها با یکدیگر کار می کنند تا برای شما بهترین تجربه را به بار بیاورند.و اینها آی پد را برای شما به گونه ای ساخته اند که شما تصور آن را نمی کنید.

 

 

 

 

  

هر چیزی را می توانید با آی پد در صفحه نمایش بزرگتر و زیباتر انجام دهید.و زمانی که صفحه نمایش بهتر باشد،تجربه کار با آی پد نیز می تواند بهتر باشد.رتینا ساخته شده در آی پد دارای وضوح تصویر 2048-1536 است،اشباع شده از رنگ های روغنی و 3.1 میلیون پیکسل رنگ که باعث حیرت می شود.که چهار برابر پیکسل های موجود در آی پد 2 و 1 میلیون بیشتر از HDTV ها است.پیکسل ها آنقدر به هم نزدیک هستند که چشم قادر به تشخیص فاصله بین آنها نیست.وقتی شما نتوانید فاصله پیکسل ها را از هم تشخیص دهید می توانید کل عکس،مقاله و یا بازی را ببینید.این بهترین راهی است که تا قبل از این وجود نداشت.

 

 

  

 

 

تراشه قدرتمند AX6 قدرتمندترین تراسه ای است که تا کنون در وسایل همراه ساخته شده است.این تراشه باعث می شود تا سرعت CPU و عملکرد گرافیکی تا دو برابر نسبت به AX5 است.نرم افزار ها به راحتی و سریع راه اندازی می شوند.بازی های گرافیکی سنگین با شفافیت و زیبایی چشم گیری در صفحه نمایش نشان داده می شوند.و با پیشرفت سیگنال های پردازش تصویر در تراشه های AX6،عکسها و فیلمهای شما با دوربین 5 مگاپیکسل iSight به مراتب وضوح و کیفیت بهتری در رتینا دارند.

 

10 ساعت عمر باتری.

آی پد دارای 3.1 میلیون پیکسل و صفحه نمایش رتینا و پردازشگر و گرافیک پیشرفته است.چگونه بسیاری از این ها بر عمر باتری می توانند اثر بگذارند؟؟تقریباً هیچ اثری ندارند.شما همچنان می توانید 10 ساعت با آی پد خود،فیلم ببینید،بازی کنید،بخوانید،بنویسید و هر کاری که دوست دارید را انجام دهید.

 

 

 

برنامه های موجود

به محض خارج شدن از بسته بندی iPad 4اماده ی انجام کارهای بزرگ برای شما می باشد.برای ماجراجویی های بعدی خود نقشه بکشید سپس ان ها را در یک صفحه ی 1080P با قابلیت hd پیاده کنید.از سیری بخواهید که به شما در پیدا کردن بهترین پیتزا فروشی شهر کمک کند.با ان فیلم ها را با بهترین کیفیت تماشا کنید،مجله بخوانید،وفروشگاه های خوب را بیابید،ایمیل و پیام بفرستید و از طریق facetime ان در تماس نزدیک چهره به چهره با دوستانتان باشید.لین برنامه ها به گونه ایست که نحوه ی کار انها شما را شگفت زده خواهد کرد که انها چگونه ساخته شده اند؟

 

بیش از275.000برنامهازفروشگاه App

بیش از 275.000 برنامه اماده هستند تا به شما به محض کار با iPad 4سرویس برسانند.اماتعداد زیاد این برنامه ها تنها بخشی از داستان است.انها بسیار زیبا هستند و همه ی جوانب را در نظر گرفته اند که برای iPad شما مناسب ترین باشند.

این برنامه ها به گونه ای هستند که نحوه ی انجام بسیاری از کارهای شما را تغییر می دهند. شما می توانید یک صفحه گسترده برای کارهایتان ایجاد کنید برای سرگرمیتان یه شخصیت هالیوودی برای خود بسازید.درس هایتان را برنامه ریزی کنید یا برای یک مسافرت برنامه بگذارید و همه ی این ها را روی یک دستگاه قابل حمل همه جا با خود داشته باشید.

 

 

 

 

با دوربین FaceTime HD به دوستان خود سلام کنید.

FaceTime به شما امکان گفتگو رو در رو را می دهد،حتی زمانی که مایل ها با هم فاصله دارید.شما می توانید با استفاده از Wifi و یا فناوری سیم کارت نسل 4 یک مکالمه تصویری برقرار کنید و هیچ وقت از چرخه خانواده و دوستان خارج نشوید.و حالا با وجود دوربین HD،اطرافیان شما می توانند دید بهتری از شما و اطراف شما داشته باشند.شما همچنین می توانید از این دوربین برای ضبط ویدئو با کیفیت HD 720 مگاپیکسل از خودتان استفاده کنید.

 

 

 

ضبط ویدئو HD با کیفیت 1080.

گاهی اوقات زندگی شما را شگفت زده می کند.شما در حال خواندن با iPad هستید،زمانی که منتظر قطار هستید زمانی که در حال جاسوسی یک پلت فرم هستید.و یا زمانی که شما در مبل خود نشسته اید  و مشغول باز کردن صفحات وب هستید و سگ شما در حال شیطنت و پوشیدن لباسهای دخترتان است.دوربین iSight به شما این امکان را می دهد تا از تمام این لحظات غیرقابل پیش بینی فیلم برداری کنید.با کیفیت 1080 پیکسل HD و بدون هیچ کاستی.و با قرار دادن در حالت اتوماتیک از همه لرزش ها و حرکات جلوگیری می شود.و این بزرگترین مزیت است در زمانی که شما ناخداگاه می خندید.

 

 

 

هنوز هم عکسهایی با وضوح 5 مگاپیکسل.

دوربین iSight که 5 مگاپیکسل است،دارای ویژگی سنسور روشنایی در پشتش است که منجر به عکسبرداری هر چه بهتر می شود چه در روشنایی روز و چه در روشنایی نور یک شمع.زمانیکه شما عکسی را می گیرید صفحه نمایش زیبا و بزرگ رتینا بزرگتر به نظر میرسد و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید عکسهای خود را در جاهای مختلف مشاهده کنید.شما با لمس فوکوس می توانید توسط اتوفوکوس بر روی یک چیز تمرکز کنید و عکس های خود را بگیرید و در سریعترین زمان آنها را داخل فریم قرار دهید.با بکار گیری تشخیص چهره،چهره ها را تشخیص می دهد و توازن را میان نور و فوکوس برقرار می کند و ممکن است بیش از 10 چهره را تشخیص دهد و عکس آنها را بگیرد.پس همه می توانند به آی پد نگاه کنند و بگویند "پنیییییییییییییر".

 

دوربین آی پد رتینا

 

 

 

 

 

تعبیه تکنولوژی پیشرفته WiFi

قابلیت های جدید WiFi در آی پد این است که شما با سرعت بالاتری نسبت به قبل می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید،تا دو برابر سرعت بیشتر نسبت به نسل های قبلی آی پد دارد.با استفاده از دو باند (2.4GHZ و 5GHz) استاندارد 802.11n Wi-Fi و پشتیبانی از باند کانال، سرعت دانلود می تواند تا 150 Mbps برسد.

 

نسل بعدی اتصال به تلفن همراه - تا LTE است.

اگر می خواهید به اینترنت متصل شوید حتی زمانیکه به WiFi دسترسی ندارید،حتماَ آی پد WiFi+سیم کارت را انتخاب کنید.در حال حاضر سریعترین پشتیبان در ارائه خدمات اینترنت همراه در جهان است-از جمله networks6 بی سیم LTE و سایر شبکه های پیشرفته مانند HSPA، HSPA +، و DC-HSDPA.بنابراین شما می توانید مطالب و ویدئو ها را دانلود کنید و همچنین صفحات را در سریعترین زمان باز کنید.بدون هیچگونه قرار داد یا مهلتی.

 

 

 

 

تنها کافی است از سیری سوال کنید.

سیری دستیار هوشمندی است که به شما در انجام کارها کمک می کند،تنها کافیست از آن بخواهید.با سیری همانند یک انسان صحبت کنید : "آیا لازم است چتر همراه خود بردارم؟" یا "آیا آن مرد دیشب برنده شد؟" یا "آیا وقت پیکنیک روز یکشنبه چه ساعتی است؟"سیری نه تنها می تواند حرف شما را بفهمد بلکه می تواند آن را درک کند.این تنها برنامه ایست که شما می توانید جواب صحیح را از آن دریابید.در آخر سیری مانند یک دستیار حرفه ای شما را در پیدا کردن جواب صحیح کمک می کند.

 

 

 

در هسته هر آی فون، و یا آی پاد لمسی سیستم عامل IOS گنجانده شده است.که شامل تمام برنامه های کارامدی است که هر روزه می بینید و از انها استفاده می کنید و شامل تمام فن آوری های بصری می باشد مانند چند لمسی بودن و سیری که mini iPad را بسیار پیشرفته می کند. با هر به روز رسانی قابلیت های بسیار بیش تر و بیش تری برای شما به ارمغان می اید.

 

هم اکنون شما می توانید اخرین نسخه ی ios را بر روی iPad 4 خود مشاهده کنید. پس به محض خارج کردن ای پدتان از جعبه با 200 ویژگی جدید مواجه می شوید که هر روز و هر کارها را برای شما ساده تر می کنند.

 

 

iCloud
 

 

Icould به طور مستقیم بر روی iPad 4 شما نصب است.فقط کافی است ان را فعال کنید. شما می توانید دسترسی سریع داشته باشید به هر ان چه که نیاز دارید.فرقی نمی کند که ان بر روی iPad, iPhone, iPod touch, Macیا PCتان باشد. ویژگی های جدید در iOS را6 به شما اجازه می دهد که بتوانید حتی کارهای بیش تری را با icould انجام بدهید.به راحتی عکس هایی که می خواهید را با افراد مورد نظرتان اشتراک بگذارید.برنامه بریزید ، قفل کنید و مطالبتان را راحت تر از گذشته بازیابی کنید.گشت و گذاری در صفحات وب مورد نیازتان بر روی یکی از دستگاه های اپل داشته باشید و با استفاده از icould ان را به سایر دستگاه هایتان نیز منتقل کنید و این تازه اغاز کار است.

 

 

 

   

ای پد مینی بسیار نازک و سبک است پس نیازمند یک کابل اتصال بسیار نازک نیز می باشد که کابل روشنایی نامیده می شود.تمام سیگنال های دیجیتال را دریافت می کند و به میزان قابل توجهی با دوام تر از کانکتور 30 پینی است.یکی دیگر از ویژگی های بسیار بارز و قابل تحسین این کانکتور این است که از هر سمتی قابل اتصال است و هیچ راه اشتباهی برای اتصال ان وجود ندارد.

 

 

Airplay

 

توسط iPad 4تان با آن بازی کنید و آن را بر روی HDTV

 

 

در جریان بودن با airplay

 

همه ی برنامه های موجود بر روی iPad 4 یتان مانند اهنگ ها،عکس ها و ویدئو ها میتوانند توسط وایرلس بر روی HDTV تان بروند یا اهنگ هایتان را از طریق wi-fi بر روی speaker هایتان ببرید.فقط با یک کلیک کوچک بر روی ایکون های برنامه ی airplay میتوانند خانه یتان را با صدای اهنگ های البوم مورد علاقه یتان به حرکت در اورید یا اینکه فیلم ها و عکس های مورد علاقه یتان را بر روی یک صفحه ی بزرگ که میتواند همان HDTVتان باشد تماشا کنید.

 

 

با airprint پرینت بگیرید

 

 

مستقیما از iPad 4یتان واز طریق سیستم Wi‑Fi توسط برنامه ی airprint پرینت بگیرید.نیازی به دانلود هیچ برنامه ی دیگری،به روز رسانی هیچ درایوری و حتی کابلی برای اتصال نمی باشد.از عکس ها ،ایمیل ها،برنامه ی سفری و کتاب ها ی الکترنیکی موجود بر روی ای پد مینی تان ویا هر صفحه ای از برنامه ی مورد علاقه ی خود را فقط با یک کلیک و توسط airprint پرینت بگیرید.

 

 

         

تعداد بازدید از این مطلب: 810
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات
مشخصات MSI WindPad 110W

 

تعداد بازدید از این مطلب: 845
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 5 مهر 1393
نظرات

ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بهترین مطالبو در اختیار شما بینندگان عزیز بگذاریم وشما با نظر دادن خود مارا خوشحال میکنید

تعداد بازدید از این مطلب: 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 5 مهر 1393
نظرات
راض های مخفی در گوشی های سونی اریکسون

 

گوشی های سونی اریکسون قابلیت بسیار جالبی نهفته است که ما را بیشتر به یاد بنزین ذخیره شده در باک ماشین های پیشرفته می اندازد! حتمأ برای شما نیز پیش آمده است که قصد گرفتن تماس یا کار ضروری دیگری با گوشی خود دارید ، اما گوشی شما شارژ ندارد. این موارد راه چاری ای که به ذهن افراد میرسد استفاده از تلفن ثابت یا همگانی و حتی قرض گرفتن گوشی افراد دیگر است. اما اگر گوشی شما سونی اریکسون دست نگاه دارید ، چرا که گوشی شما یک شارژ مخفی نیز در خود ذخیره است که در لحظات اورژانسی فریادرس شما خواهد شد. در این ترفند نحوه روشن کردن گوشی با شارژ خالی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

بدین منظور:
پس از خاموش شدن گوشی و پس از آن که اطمینان پیدا کردید گوشی خالی از شارژ باتری دیگر به روش معمول روشن نخواهد شد ، کافی است:
کلید Power گوشی را به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید.
پس از ۱۵ ثانیه خواهید دید که گوشی شما روشن خواهد شد!
حالا میتوانید دکمه را رها کنید.
اکنون گوشی شما روشن شده است و میتوانید یک تا دو تماس کوچک اورژانسی با گوشی خود بگیرید.

این موضوع از ابتکارات شرکت سونی اریکسون است که در مواقع ضروری به کمک استفاده کنندگان این گوشی ها میاید.

تعداد بازدید از این مطلب: 909
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 4 مهر 1393
نظرات
بهترین گوشی های دوسیم

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

گوشیهای وجود دارند که در آن واحد میتوانند به ۲ شبکه حامل متصل شوند، این مدل گوشیها مدت‌ها است  که به بازار آماده اند، حتی مارک‌های محلی و ناشناس پرطرفدار هم در بین آنها دیده میشود که ممکن است هیچ وقت نامی‌ از آنها نشنیده باشید.

اگر شما جز آن دسته از کسانی‌ هستید که می‌خواهید ۲ شمارهٔ مجزا، یکی‌ برای دوستان و خانواده و دیگری برای کار داشته باشید، استفاده از یک گوشی معقول دو سیم کارتی ، راه نجات شما می‌باشد.

به همین دلیل ما چند نام تجاری گوشیهای ۲سیم کارتی را با ویژه گیهای آنها جمع آوری کردیم تا بتوانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

۱- Sony Xperia tipo dual

این گوشی مناسب برای کسانی‌ است که برای اولین بار از گوشیهای هوشمند آندروید استفاده میکنند. شایان ذکر است این همان Xperia tipo مجهز به باتری ۱،۵۰۰میلی‌ آمپر و عمر باتری ۲۴ ساعت استفادهٔ مداوم است. (به گفته سونی)

این مدل دو سیم کارتی، صفحه نمایش ۳.۲ اینچی‌ ضدّ خش دارد و در داخل نیز شامل یک پردازندهٔ تک هسته‌ای ۸۰۰Mhz است. این مدل همچنین دارای یک دوربین ۳.۲ مگا پیکسلی در پشت است.

قیمت در ایران 

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Sony Xperia tipo dual

۲- HTC Desire V

این مدل، اولین گوشی HTC است که قابلیت دو سیم کارتی دارد. مزیت این گوشی وجود آندروید بستنی حصیری بر روی آن است. این گوشی علاوه بر صفحه نمایش ۴ اینچی‌ و پردازندهٔ ۱GHz ، یک دوربین ۵ مگا پیکسلی هم دارد.

قیمت در ایران 

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

HTC Desire V

۳- Samsung Galaxy Y Pro DUOS

این مدل دو سیم کارتی ، علاوه بر کیبورد QWERTY یک دوربین هم در جلو دارد. صفحه نمایش ۲.۶ اینچی‌، پردازندهٔ ۸۳۲MHz ، دوربین عقب ۳.۲ مگا پیکسلی و آندروید نان زنجفیلی از ویژگی‌های دیگر این مدل است.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Samsung Galaxy Y Pro DUOS

۴- Samsung Galaxy Y DUOS

این مدل دو سیم کارتی همان مدل اولیهٔ Galaxy Y با صفحه نمایش بزرگتر ۳.۱۴ اینچی‌ و دوربین ۳ مگا پیکسلی می‌باشد.

قیمت در ایران

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Samsung Galaxy Y DUOS

۵- Samsung GALAXY Ace DUOS

این مدل دو سیم کارتی که آندروید نان زنجفیلی دارد، دارای صفحه نمایش بزرگتر ۳.۵ اینچی‌ و دوربین ۵ مگا پیکسلی است. پردازندهٔ ۸۳۲MHz ، حافظه داخلی‌ ۳GB و RAM ۵۱۲MB از دیگر ویژگی‌‌های آن است.

قیمت در ایران 

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Samsung GALAXY Ace DUOS

۶- Nokia Asha ۲۰۰

این مدل دو سیم کارتی با صفحه کلید QWERTY مخصوص طرفداران پیام کوتاه است. صفحه نمایش ۲.۴ اینچی‌ و دوربین ۲ مگا پیکسلی، دسترسی‌ آسان به شبکه‌های اجتماعی و سیستم پیام فوری از ویژگی‌‌های دیگر آن است.

قیمت در ایران 

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Nokia Asha 200

۷- Nokia Asha ۳۰۵

این مدل مناسب قیمت دو سیم کارتی دارای صفحه نمایش لمسی ۳ اینچی‌، پردازندهٔ ۱GHz و دوربین ۲ مگا پیکسلی است.

قیمت در ایران 

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Nokia Asha 305

۸- ViewSonic ViewPhone ۳

این مدل دو سیم کارتی، آندروید نان زنجفیلی دارد. صفحه نمایش لمسی ۳.۵ اینچی‌، دوربین ۵ مگا پیکسلی، پردازندهٔ ۸۰۰MHz و RAM ۵۱۲MB از دیگر ویژگی‌های آن است.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

ViewSonic ViewPhone 3

۹- Nokia Asha ۲۰۲

این مدل، دو سیم کارت مدل گوشیهای سری ۴۰ است با صفحه نمایش لمسی  ۲.۴ اینچی‌ و دوربین ۲ مگا پیکسلی.

قیمت در ایران 

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Nokia Asha 202

۱۰- Acer Liquid Gallant Duo

این مدل دو سیم کارتی Acer با آندروید بستنی حصیری است که به زودی قبل از ۸ آگوست به بازار خواهد آمد. هرچند اظهار نظر راجع به عملکرد آن خیلی‌ زود است اما با ویژگی‌ها و قیمت مقرون به صرفه‌ای که اعلام شده، می‌توان آنرا جز برترین گوشیهای دو سیم کارتی به حساب آورد.

پردازندهٔ ۱GHz ، دوربین ۵ مگا پیکسلی، حافظه داخلی‌ ۴GB ، صفحه نمایش لمسی ۴.۳ اینچی‌،  RAM ۱GB از ویژگی‌‌های اعلام شده برای این گوشی است.

بهترین گوشی های دو سیم کارتی

Acer Liquid Gallant Duo

 خبر تکمیلی:

 یک دو سیم کارت حرفه ای از سامسونگ  ۳۰- بهمن – ۹۱ 

محصول جدید سامسونگ در بازار ایران دوسیم کارت آندرویدی ۱۳ اسفند – ۹۱

دو سیم کارتی های آندروید سونی  ۱۰ بهمن – ۹۱

آندروید باشد، دو سیم کارت باشد، گران هم نباشد!  ۱۸ دی -۹۱

 

تعداد بازدید از این مطلب: 888
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 4 مهر 1393
نظرات
افزایش امنیت گوشی های سامسونگ

افزایش امنیت گوشی های سامسونگ با اسکنر شبکیه چشم

سازندگان گوشی‌های هوشمند سامسونگ، تکنولوژی جدیدی را ارائه کرده‌اند که آماده است تا در گوشی‌های آینده کار گرفته شوند، که این فناوری اجازه می‌دهد تا شبکیه چشم کاربران اسکن شود و امنیت این ابزارها و دستگاه ها را بهبود بخشند.افزایش امنیت گوشی های سامسونگ با اسکنر شبکیه چشم

بعضی از افراد با اسکن اثر انگشت آشنا هستند، و از کار کردن با تلفن‌های همراهی مانند آیفون اپل 5S خیلی راضی هستند ولی برنامه سامسونگ تا حدی متفاوت است. به جای شناسایی کاربران با استفاده از اثر انگشتشان، که ممکن است توسط اشخاص دیگری مخدوش شود، سامسونگ در صدد ساخت گوشی‌هایی است که بتواند شبکیه چشم را اسکن کند و از این قابلیت برای باز کردن گوشی استفاده کند و حتی خریدهای آنلاین را هم تایید کند.

اگر چه در توییتر، سامسونگ به ورود قریب الوقوع گوشی‌هایی با قابلیت اسکن شبکیه چشم اشاره کرده ولی در رابطه با جزییات این گوشی‌ها چیزی بیان نشده است، و به صراحت استدلال کرده که با این قابلیت امنیت این گوشی‌ها افزایش خواهد یافت.

از آنجایی که خریدهای آنلاین اکثرا با استفاده از گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرند، هر سیستمی که قابلیت افزایش امنیت گوشی‌ها را به مشتریان و مصرف کنندگان ارائه کرده باشد، بدون شک چیز خوبی خواهد بود.

برخی از ناظران بر این باورند که اولین گوشی هوشمندی که قابلیت اسکن شبکیه چشم را داشته باشد گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت 4 خواهد بود که قرار است تولید اولیه آن در ماه سپتامبر صورت گیرد. این امر بدین معنی است که در کوتاه مدت، با مدل‌های محدودی ارائه خواهد شد که ممکن است بسیاری از مصرف کنندگان علاقمند به خرید آن نباشند.

به هر حال، این تکنولوژی پیشرفته به تدریج تقویت خواهد شد و اگر اسکنر شبکیه چشم سامسونگ بتواند موفقیتی کسب کند، ممکن است بتواند در طی چند سال آینده در رده گوشی‌های مقرون به صرفه هم قرار بگیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 865
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 4 مهر 1393
نظرات
گلگسی اس 6

پس از موفقیت گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۵، شنیده شده که سامسونگ در حال طراحی مدل جدیدی از سری گوشی های گلکسی موسوم به اس ۶ است.

به گزارش سرویس موبایل پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از فارس نیوز، اگر چه گلکسی اس ۵ امکانات بسیار خوبی داشت، اما پوشش پلاستیکی آن با انتقادهای گسترده ای مواجه شد و به نظر می‌رسد این شرکت برای رفع مشکل یاد شده تلاش کند. منابع مطلع می‌گویند این شرکت احتمالا از پوشش گرافیت یا سیلیکون به همین منظور استفاده خواهد کرد.

این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ در گوشی تازه خود از پردازنده‌های ۶۴ بیتی به جای پردازنده های ۳۲ بیتی استفاده کند تا بتواند با گوشی هوشمند اپل رقابت کند. گوشی Galaxy S5 LTE-A سامسونگ قبلا از دقت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ برخوردار بود و لذا صاحب نظران معتقدند گوشی گلکسی اس ۶ حداقل از دقت ۱۴۴۰ در ۲۶۵۰ برخوردار می‌شود و نمایشگر آن از نوع Quad HD با وضوح ۴۴۲ppi خواهد بود.

 

گوشی یاد شده به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده و بنابراین گلکسی اس ۶ بعد از آیفون ۶ در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. قیمت این گوشی هم بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار برآورد شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 745
برچسب‌ها: گلگسی اس 6 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : پنج شنبه 3 مهر 1393
نظرات
ایفون6

 

همه چیز درباره آیفون 6 ، جدید ترین اخبار و شایعات و اطلاعاتی که درباره این دستگاه وجود دارد را می توانید در اینجا به دست آورید.

آیا یک آیفون بزرگ تر با نام آیفون 6 در راه است؟

آیفون جدید می تواند یکی از مهم ترین دستگاه ها در تاریخچه برند Cupertino باشد و با توجه به اینکه iPhone 5S و iPhone 5C بروزرسانی های ساده ای بودند، فشار زیادی بر روی آیفون 6 نشانه گرفته شده است.

طبق معمول، اینترنت پر از شایعه است و حدس و گمان های زیادی درباره نسل بعدی آیفون وجود دارد. به همین دلیل ما زمان زیادی را برای جمع آوری تمامی اطلاعات منتشر شده درباره این دستگاه صرف کرده ایم تا بتوانید تمامی اطلاعات را یکجا مطالعه کنید.

آی او اس 7: نگاه جدید اپل برای آیفون و آیپد

برخی از شما شاید منتظر بودید که آیفون 6 در سال 2013 عرضه شود اما با توجه به تاریخچه آیفون از مدل 3G به این طرف، همیشه در میانه‎ی راه یک مدل با پسوند S وجود داشته است که قبل از نسخه بعدی آیفون معرفی می شود. بنابر این انتظار کشیدن برای نسخه 6 تا سال 2014 بدیهی بود. در واقع از لحاظ فنی اکنون باید آیفون 8 عرضه می شد اما چه کسی به دنبال شمارش این ارقام است؟

یکی از چیز هایی که اطمینان بخش است وجود Samsung Galaxy S5 و HTC One 2 و Sony Xperia Z2 (سامسونگ گلکسی اس 5، اچ تی سی وان 2، سونی اکسپریا زد 2) است بنابر این اپل نیاز به ارائه‎ی یک گوشی جدید برای ادامه این بازی دارد. بسیاری اعتقاد دارند که بزرگ شدن صفحه نمایش، مهم ترین تغییر برای آیفون برای ادامه این مبازره خواهد بود.

 

زمان معرفی آیفون 6

آنچه می دانیم، این دستگاه در سال 2014 معرفی و عرضه خواهد شد اما تاریخ دقیقی برای این رویداد وجود ندارد.

چیزی که ما انتظار داریم به احتمال زیاد اتفاق بیفتد، این است که در ماه ژوئن در WWDC امسال آی او اس 8 معرفی خواهد شد و انتظار می رود که iPhablet نیز که با صفحه نمایش بزرگ تر همراه است، زود تر در بازار آسیا معرفی گردد تا به رقابت با Galaxy Note 3 بپردازد.

ما می دانیم که شایعات زیادی در این باره وجود دارد اما گزارش های زیادی به دست ما رسیده است که از یک دستگاه بزرگ یاد شده که قرار است اپل در مراسم ماه ژوئن از آن پرده برداری کند. بنابر این ما به برخی از این گزارش ها اعتبار می دهیم. دست کم اپل قطعا ساخت چنین دستگاهی را آزمایش می کند اما ممکن است آن را وارد بازار نکند.

پس از آن، اپل، آیفون 6 را در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد که همراه با iWatch است و این نخستین تماس ما با iOS 8 خواهد بود. اپل با معرفی همزمان هر دو محصول، اجازه می دهد که برنامه های خود را راحت تر امن نگه دارد. این خبر توسط Securities که سابقه مناسبی در نشت اخبار اپل دارد بیان شده است.

در چند سال گذشته، اپل آیفون های جدید را در مراسم خاصی در سپتامبر رونمایی کرده است و باید تا آن زمان صبر کنیم. در هر صورت باید بدانیم که برای سال 2014 این تنها دستگاه موبایل معرفی شده نخواهد بود.

آیا دکمه home حذف می شود؟

با توجه به گفته‎یInsider و بسیاری از تصاویری که از آیفون 6 منتشر شده است، “نسخه جدید دارای صفحه نمایش Retina+ IGZO بزرگ و شکلی جدید بدون دکمه خانه است. کنترل Gesture نیز احتمالا گنجانده شده است” آیا این نسخه شامل Touch ID جدید اثر انگشت اپل خواهد بود؟

صفحه نمایش آیفون 6

صفحه نمایش Retina+ Sharp IGZO دارای رزولوشن 1080p Full HD است. به طور گسترده ای گزارش شده است که اپل می خواهد این دستگاه را در دو اندازه مختلف عرضه کند تا بتواند با تمامی دستگاه های عرضه شده برای اندروید رقایت کند. در هر دو نسخه، به لطف پیشرفت های بزرگ در تکنولوژی LED backlight ، ضخامت دستگاه کم می شود.

همانطور که در بالا گفته شده است، ما روی رزولوشن و دو اندازه متفاوت می توانیم حساب کنیم. داشتن صفحه نمایش فول اچ دی حس کاملی برای آیفون 6 ایجاد کند به خصوص که اگر اندازه آن با توجه به گفته ها 4.7 اینچ باشد. iPhablet نیز دارای اندازه ای بزرگ تر خواهد بود تا تجربه Retina در اندازه ای بزرگ تر را فراهم کند.

در اخبار دیگری، اختراعات ثبت شده نشان می دهد که اپل در فکر تکنولوژی شکلگیری جادویی است که می تواند سنسور ها و حتی دوربین ها را پنهان کند. آیا این امکان در آیفون 6 فراهم می شود؟ احتمالا نه!

گفته شده است که احتمال کمی وجود دارد که آیفون 6 ورزشی دارای یک صفحه نمایش انعطاف پذیر باشد اما به احتمال زیاد این ویژگی در آیفون های 7 یا 8 وجود خواهند داشت.

به سپتامبر گذشته بر می گردیم که شایعات یک صفحه نمایش 6 اینچی مطرح شد و ادعا شد که اپل ممکن است یک آیفون را به صورت فبلت با اندازه 6 اینج در ماه می 2014 ارائه کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 872
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : پنج شنبه 3 مهر 1393
نظرات
سونیz3

می خواهیم در مورد اکسپریا زد 3 کامپکت صحبت کنیم که مشابه Z1 Compact ٬ نسخه کوچکتر Z3 است. طراحی این گوشی کامپکت بسیار شبیه به Z3 بوده و برخلاف تلفن های مینی از سایر کمپانی ها (مثلا S4 mini سامسونگ) زد 3 کامپکت تمامی قابلیت های Z3 را داراست؛ با این تفاوت که در بدنه کوچک تر و کاربرپسندتری قرار گرفته. البته جنس قاب هم اینجا از فلز به پلاستیک تغییر کرده که قطعا در ظاهر آن موثر است.

این اسمارت فون 4.6 اینچ قطر دارد که نسبت به Z1 Compact که 4.3 اینچی بود٬ کمی بزرگتر شده. 129 گرم وزن دارد و استاندارد IP68 در زمینه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را داراست. صفحه نمایش آن از تکنولوژی IPS استفاده می کند و رزولوشن آن 720*1280 پیکسل است.

Z3 Compact از یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی مشابه Z3 استفاده می کند و می تواند به صورت فول اچ دی فیلمبرداری کند. همچنین این دستگاه یک دوربین جلوی 2.2 مگاپیکسلی هم دارد.

از چیپ اسنپدراگون 801 مجهز به پردازنده 2.5 مگاهرتز چهار هسته ای و Krait 400 استفاده شده. پردازنده گرافیکی آن Adreno 330 است و از 2 گیگابایت رم بهره مند است. باتری این گوشی هم 2600 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

 

Z3 کامپکت در ماه اکتبر (مهر-آبان) در رنگ های متنوعی به بازار عرضه می شود و سونی هنوز در مورد قیمت آن اظهار نظری نکرده.

تعداد بازدید از این مطلب: 1014
برچسب‌ها: سونی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : پنج شنبه 3 مهر 1393
نظرات
گلگسی اس5مینی


 

مدت‌هاست که از گوشه و کنار شایعاتی درباره گلکسی‌ اس ۵ مینی سامسونگ به گوش می‌رسد؛ اسمارت فونی با اندازه ای کوچک ولی همانند برادر خود پر قدرت! پس از انتشار اخبار و شایعاتی در مورد گلکسی S5 مینی، به تازگی تصاویری با کیفیت از نسخه‌ مینی آخرین نسل از پرچمدار سامسونگ منتشر شده است که آن‌ را در کنار گلکسی اس ۵ اصلی نشان می‌دهد.

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، گلکسی اس۵ مینی، از همان طراحی پرچمدار سامسونگ بهره برده و حتی پشت گوشی نیز همان طرح پلاستیک نقطه‌ نقطه را یدک می کشد؛ از طرفی گواهینامه IP67 (مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بدون حتی قرارگرفتن درپوش روی اسلات میکرو USB) در کنار قیمت ارزان نیز می‌تواند از جمله نقاط مثبت این اسمارت فون باشد.

 

بر اساس شایعات انتظار می‌رود که نسخه مینی گوشی گلکسی اس ۵ به صفحه نمایش ۴.۵ اینچی از نوع سوپر آمولد و با کیفیت ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل مجهز باشد. از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی می‌توان به پردازنده چهار هسته ای ۱.۴ گیگاهرتزی Exynos 3 در کنار ۱.۵ گیگابایت رم و ۱۶GB حافظه داخلی، دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۲.۱ مگاپیکسلی، اسکنر تشخیص اثرانگشت و نمایشگر میزان ضربان قلب اشاره کرد.

قابلیت‌های ارتباطی نیز همانند گلکسی‌ اس۵ بوده و LTE ،۳G ،WiFi، بلوتوث ۴، NFC، مادون قرمز و GPS در این گوشی هوشمند نیز موجود است. گلکسی اس ۵ مینی هم چنین از اندروید ۴.۴.۲ کیت کت به همراه آخرین نسخه رابط کاربری تاچ‌ویز بهره برده و قابلیت‌هایی مانند Power Saving ،Kids Mode ،KNOX در آن به چشم می‌خورد.

در تصویر زیر نیز می‌توانید نتایج بنچمارک AnTuTu برای گلکسی S5 مینی را مشاهده کنید:

 

تعداد بازدید از این مطلب: 797
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : پنج شنبه 3 مهر 1393
نظرات
گلگسی نوت 4

   منبع:mobile145.loxblog.com

به گزارش جی اس ام، گلکسی نوت 4 با ظاهری نه چندان متفاوت با گلکسی اس 5 در قسمت قاب پشتی معرفی خواهد شد. به احتمال زیاد شاهد ترکیبی از طراحی سه بعدی قاب پشتی گلکسی اس 5 و حالت دوخته شده گلکسی نوت 3 با هم در پشت گلکسی نوت 4 خواهیم بود.

 

شایعاتی مبنی بر ارائه نسخه چهارم گلکسی نوت با شیشه خمیده شنیده می‌شد اما با ارائه گوشی‌های پرچمداری مانند گلکسی اس 5 با صفحه نمایش مسطح این موضوع کمی به حاشیه کشیده شد.

 

اما چیزی که به احتمال قوی در این گوشی تکرار خواهند شد درگاه ارتباطی USB 3.0 است که از کابل‌های USB 2.0 نیز پشتیبانی خواهند کرد.

 

بر طبق گفته‌ها نوت 4 با صفحه نمایشی با کیفیت و رزولوشن بالاتر از گلکسی اس 5 ارائه خواهد شد، این صفحه نمایش 2K خواهد بود و کیفیتی برابر 2560×1440 پیکسل خواهد داشت در حالی که گلکسی اس 5 کیفیتی برابر 1920×1080 دارد.

 

در عین حال بسیار خوش بین هستیم که گلکسی نوت 3 با ویژگی‌ ضد آب و ضد گرد و غبار بودن، همانند گلکسی اس 5، ارائه شود. پردازنده داخل فبلت نیز نسل بعدی پردازنده‌های 20 نانومتری است و در ضمن این احتمال وجود دارد که در گلکسی نوت 4 پردازنده 6 هسته‌ای ساخت سامسونگ و یا اسنپدراگون 801 را ببینیم.

 

در مورد دوربین نیز عقیده‌ها بر این است که نوت 4 به دوربین 20.1 مگاپیکسلی با همان امکانات گلکسی اس 5 مجهز باشد، اما در حال حاضر هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد در گلکسی نوت 4 نیز از سنسور ضربان قلب استفاده خواهد شد.

 

 

به علت اینکه معرفی گلکسی اس 5 زودتر از موعد انجام گرفت، زمان معرفی این فبلت در ابهام قرار دارد و نمی‌توان گفت که سامسونگ در همان زمان مقرر یعنی در نمایشگاه IFA 2014 (شهریور ماه) گوشی را معرفی خواهد کرد و یا اینکه زودتر مراسمی جدا را برای معرفی نسل چهارم گلکسی نوت برگزار می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 743
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : پنج شنبه 3 مهر 1393
نظرات
گوشی موبایل Ascend Y300 Dual

مشخصات کلی

معرفی

2013 مارس

فرم گوشی

ساده

ابعاد

124.5x63.8x11.2 میلیمتر

وزن

130 گرم

رنگ

مشکی،سفید

باند فرکانس

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

تعداد سیم کارت

دو سیم کارت

 

 

پردازنده

CPU

Dual-Core Cortex-A51GHz

GPU

Adreno 203

Chipset

Qualcomm MSM8225 Snapdragon

 

 

حافظه

حافظه داخلی

4 گیگابایت

حافظه رم

512 مگابایت 

کارت حافظه / قابلیت ارتقا

/ تا 32 گیگابایت

نوع کارت حافظه

microSD

 

 

شبکه های ارتباطی 

Bluetooth

نسخه 2.0 با A2DP و EDR

GPS

با ساپورت A-GPS 

WiFi

Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi hotspot, DLNA

3G

NFC

GPRS

Infrared

USB

نسخه 2.0 microUSB

 

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش لمسی

نوع لمس

خازنی

اندازه صفحه نمایش

4 اینچ - 480 × 800 پيکسل

نوع صفحه نمایش

IPS LCD

تعداد رنگ صفحه نمایش

16 میلیون رنگ

قابلیت چند لمسی

 

 

دوربین

کیفیت عکاسی

5.0 مگاپیکسل

ابعاد عکس

2592x1944 پيکسل

کیفیت فیلمبرداری

480P

فلاش / نوع فلاش

دوربین مکالمه تصویری

فوکوس اتوماتیک

 

 

 

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل 

Android

نسخه سیستم عامل

v4.1-Jelly Bean

 مایکروسافت آفیس 

PDF

 جاوا 

مرورگر وب

HTML

پیام رسان

SMS,MMS,Email,IM,Push Email

 

 

سایر قابلیت ها

سایر ویژگی ها

فرمان صوتی،جک3.5میلیمتری،رادیوFM

مشخصات ویژه این مدل

قابلیت نمایش و ویرایش عکس (Photo Viewer & Editor),قابلیت مرور مستندات (Document Viewer),دارای سازمان دهنده (Organizer)

 

 

باتری

مدل باتری

باتری یون لیتیوم 1730 میلی آمپر ساعت

مدت زمان آماده باش

320 ساعت

مدت زمان مکالمه

5 ساعت

تعداد بازدید از این مطلب: 773
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : چهار شنبه 25 تير 1393
نظرات
سامسونگ گلکسی نوت 8 - Samsung Galexy N5100
پردازنده:  Exynos Exynos 4412 Chipset, Quad-Core Cortex-A9 CPU 1.6GHz
حافظه داخلی: 16 گیگابایت- حافظه رم 2 گیگابایت- قابلیت استفاده از Micro SD
شبکه های ارتباطی: 4G -3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی LCD Capacitive - اندازه 8 اینچ - 1280 × 720
دوربین: 5.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک -  قابلیت تشخیص صورت و لبخند
سیستم عامل: Android نسخه (v4.1.2 (Jelly Bean - پشتیبانی از جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: قابلیت نصب سیم کارت - قابلیت مکالمه تلفنی سیم کارت - WiFi - GPRS - GPS - Edge - بلوتوث - کارت خوان - دوربین - وب کم - قطب نما - حسگر شتاب سنج - حسگر ژیروسکوپ - USB - microUSB - قلم نوشتاری - باتری 4600 میلی آمپر ساعت 
وزن : 338 گرم
فروش اینترنتی تبلت سامسونگ گالکسی نوت 8  ان 5100 16 گیگابایت  Samsung Galaxy Note 8 N5100 16GB

طراحی 

مانند آیپد مینی ، تبلت ۸ سامسونگ صفحه نمایش بزرگ‌ تر از حد معمول دارد ، حدود یک اینچ- بنابراین ، با توجه به این که شما چگونه تبلت را در دست خود می‌گیرید ممکن است احساس کنید تنوع اندکی را می‌بینید. در تبلت ۸ سامسونگ شما احساس می‌کنید به همان ۱۰٫۱ ساخته شده است، با فلز کمی بیشتر در امتداد لبه های آن که با خاطر دوام در مقابل ضربه است . گوشه های آن به گرد، اما فربه تر سامسونگ ۸ را تبدیل به یک دستگاه کمی سنگین‌تر از آیپد مینی کرده است،

دوربین ۵ مگا پیکسلی به طور مستقیم در قسمت وسط بالای پشت صفحه قرار گرفته است ، و اگر چه قرار دادن این امکان باعث احساس طبیعی بودن در هنگام نگه داشتن دوربین در حالت عمودی به شما می‌دهد.دکمه «بازگشت»به راحتی قابل لمس است. قلم S البته حساسیت یا سختی ندارد و در مقایسه با تبلت قبلی سامسونگ ( گلکسی نوت ۱۰٫۱ ) در قسمت یادداشت زیاد دست و پا گیر نیست و کار کردن با آن آسان است. اگرچه طول این قلم در هر دو تبلت یکسان است ولی شعاع قلم کمی در تبلت ۱۰٫۱ کمتر است . دکمه قلم شیاردار است که کمی کوچک‌تر شده است . دوربین رو به صورت در گوشه بالا و سمت راست در جلو هست. در لبه پایین دو بلندگو، یک پورت میکرو USB، و یک شکاف برای قلم S است. در لبه سمت راست شکاف کارت حافظه microSD با بلستر IR، کلید تنظیم صدا و دکمه روشن و خاموش در لبه سمت چپ نشسته است. لبه بالا دارای جای هدفون است.

کناره‌های دستگاه

سمت چپ این تبلت تنها به اسلات‌کارت Micro SD تعلق دارد که تا 64 گیگابایت امکان ارتقا داشته و از این لحاظ برتری بزرگی نسبت به تمامی iPadهای اپل دارد. در این حالت بجای اکتفا به حافظه محدود داخلی و تحمیل قیمتی بالاتر برای حافظه‌های بیشتر دست کاربر در انتخاب حافظه‌های بالاتر کاملا باز خواهد بود. نسخه مجهز به سیم‌کارت Note 8.0 محلی برای جای‌‌گذاری Micro SIM در کنار سمت چپ نیز دارد. المان‌های حاضر در سمت راست شامل میکروفون دوم، کلید پاور و Rocker تنظیم صدا همراه با حفره IR یا مادون قرمز می‌شود که این آخری عضو ثابت تمامی تولیدات High-end سال 2013 در تمامی برندها بوده و نشان آن را در اسمارت‌دیوایس‌های سامسونگ، ال‌جی، hTC و ال‌جی می‌توان یافت. از این پورت برای کنترل ابزارهای الکترونیکی و تبدیل دستگاه به یک ریموت‌‌کنترل همه‌‌کاره می‌توان استفاده کرد. پورت IR در هر دو عضو کوچک‌تر و بزرگ‌تر این دسته یعنی و Note 10.1 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. جک هدست تنها عضو حاضر در بخش بالایی دستگاه است و پایین تبلت نیز پورت Micro USB دارای قابلیت MHL و USB OTG به چشم می‌خورد. دیگر اجزای قابل اشاره در پایین تبلت دو اسپیکر استریوی دستگاه هستند که با فاصله‌ای مشخص در دو سوی پورت USB قرار گرفته‌اند. استفاده از دو اسپیکر برای Note 8.0 به خودی خود نکته مثبتی به حساب می‌آید اما انتقال جایگاه آن‌ها از دو سوی صفحه‌نمایش در Note 10.1 به پایین در کاربردهایی نظیر بازی و تماشای ویدئو کردیت چندانی برای طراحان سامسونگ به همراه ندارد.


 

بالا و پایین پنل

Note 8.0 در این دو بخش نسبت به دیگر تولیدات چند سال گذشته سامسونگ با تغییر خاصی روبرو نشده و بار دیگر ترکیب 3 دکمه زیر صفحه‌نمایش شامل دکمه فیزیکی Home و کلیدهای لمسی back و منو در دو سوی آن در زیر صفحه‌نمایش قرار دارند و در بالا نیز طبق انتظار المان‌های تکراری دوربین دوم، سنسورهای تنظیم نور و Proximity جای گرفته‌اند. سنسور تنظیم نور این بخش به مانند Note II از تشخیص کل طیف RGB بجای تنها تشخیص رنگ سبز پشتیبانی می‌کند که این موضوع بخصوص در محیط‌های داخلی با نورهای مصنوعی نقش ویژه‌ای در تنظیم بهتر نور پنل برعهده دارد. یکی از نکات جالب در مورد بخش تنطیم نور خودکار پنل در Note 8.0 که پیش از این در برخی دیگر از محصولات High-end دیگر سامسونگ نیز مشاهده شده است امکان تغییر نور حتی با انتخاب گزینه تنظیم خودکار روشنایی است جایی‌که در دیگر برندها با فعال کردن گزینه اتوماتیک اسلایدر تنظیم نور غیر فعال شده و کل پروسه تنظیم روشنایی به حسگر این قسمت واگذار می‌شود؛ رویه سامسونگ در این زمینه کاملا متفاوت است و با فعال کردن تنظیم نور خودکار نیز همچنان می‌توان اسلایدر تنظیم نور دستی را حرکت داده و بدین صورت یک نقطه تنظیم (offset) جدید برای تنظیم‌کننده خودکار نور در نظر گرفت که در این حالت در هر لحظه با توجه به نظر کاربر، نور صفحه‌نمایش اندکی بالاتر یا پایین‌تر از حالت عادی روشنایی خودکار است. وضوح دوربین دوم Note 8.0 در بالای صفحه‌نمایش 1.3 مگاپیکسل است.

 

 

 

 

کارایی

سامسونگ گلکسی نوت ۸، صفحه نمایشی ۸ اینچی دارد که ۱۲۸۰* ۸۰۰ پیکسل وضوح تصویر صفحه نمایش دارد که وقتی با آی پد مینی مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که آی پد مینی ۱۸۹*۱۶۳ پیکسل وضوح تصویر صفحه نمایش دارد و این تفاوت باعث شفافیت در گلکسی نوت ۸ می‌شود بسیار چشمگیر است به خصوص در مورد فوت و قدرت مشاهده سه ایستگاه کنترل صفحه نمایش برای گلکسی نوت ۸ وجود دارد : دینامیک، استاندارد و فیلم. که هر کدام از این گزینه‌ها برای کنتراست صفحه نمایش است. صفحه نمایش به سرعت پاسخ به درخواست ضربه تند و شدید زدن می‌دهد و قابلیت پشتیبانی ۶۰ فریم در ثانیه، با این حال، طولانی، تأخیر پس از فشار دادن دکمه خانه قابل توجیه است. دوربین جلو ۱٫۳ مگا پیکسلی با ویژگی‌های معمولی است که «تنها به اندازه کافی خوب برای ویدیو چت است». با این حال، دوربین ۵ مگا پیکسلی رو به عقب است که نسبتاً قادر است به عنوان دوربین‌های قوی محاسبه شود. دیافراگم دوربین به نظر می‌رسد می‌تواند نسبتاً بالا تنظیم شود.

 

 
 
 

ویژگی های نرم افزار

از زمان عرضه تبلت ۱۰٫۱ سامسونگ در حال کار کردن بر روی تقویت محصولات خود در خانواده نوت و تبلت های خود است مثل : اضافه کردن پیشرفت های نرم افزاری. نوت ۸ توانسته نفع و خواسته های سامسونگ را درک کند . گلکسی نوت ۸ با سیستم عامل Android 4.1.2 Jelly Bean شامل قبلیت TouchWiz می‌باشد .ویژگی چند پنجره ای (یا multi-windows) سامسونگ که اجرای دو برنامه به طور همزمان را بر روی صفحه نمایش اجازه می دهد، خوشبختانه در این تبلت افزوده شده است. در حال حاضر، منبع وسیعی از برنامه های سازگار در Note ۸ وجود دارد که از جمله آن ها، Twitter، فیسبوک و Chrome می باشند و به آسانی سبک ویندوز ۸، سایز هر پنجره می تواند تغییر پیدا کند.

S نوت ۸ خوشبختانه پیشرفت‌های قابل توجه خوبی داشته است، احساس غریبگی با دستگاه بلافاصله پس از کار کردن با آن از بین می‌روند.رابط کاربر بهینه سازی شده است . آیکن ها در حال حاضر دارای وضوح بیشتری هستند و می‌تواند بیشتر با ویژگی‌های جدید AirView، که به کاربران امکان می‌دهد قلم S را برروی گزینه های منو شناور نگه دارید، که به نوبه خود قادر به نمایش یک حباب متن از عملکرد هر یک از گزینه انتخاب شده است.

برای تایپ کردن URL یک وب سایت، ساخت یک ایمیل ، جستجو برای یک برنامه در Google Play ، یا انجام هر کاری که ممکن است به طور معمول ، نیاز به باز شدن نرم افزار کیبورد در پایین صفحه نمایش داشته باشد، یک notepad در نظر گرفته شده است که به جای ضربه زدن با قلم بر روی هر حرف برای نوشتن آن، شما به سادگی می توانید ورودی هایتان را در این فیلد متنی بنویسید. با این حال ، این ویژگی را باید در داخل هر برنامه و از طریق انتخاب آیکون "T" در دکمه ی تنظیمات پایین نرم افزار کیبورد فعال نمایید. نرم افزار ترجمه ی نوشته به متن (pen-to-text) هنوز هم گهگاهی ، نوشته را به اشتباه تفسیر می کند و می توانست از نرم افزارهای پیش بینی کننده ی بهتری استفاده کند ، اما با این حال ، هنوز هم در زمان استفاده ، یک ویژگی فوق العاده مفید را ارائه می دهد که با استفاده از قلم ، کار کردن با این رابط را بسیار لذت بخش می نماید.

Note ۸ نیز با یک نسخه منحصر بفرد Awesome Note HD آمده است. در حالی که این نرم افزار در iOS قابل استفاده است ، Note ۸ ، تنها دستگاهی است که هم اکنون این برنامه را بر روی سیستم عامل Android خود دارد. تعجبی ندارد که این برنامه کاملا با S Pen سازگار می باشد. با خرید Note ۸، شما ۵۰GB فضای خالی بر روی Dropbox و یک نسخه کامل از Polaris Office را در اختیار دارید.
S Pen با مخازن مفیدی از میانبرها باز گشته است و انجام وظایفی مانند ضبط صفحه نمایش ، فراخوانی منوی برنامه و رفتن به صفحه قبلی، تنها نیازمند یک عمل ساده ی استفاده از قلم و کشیدن یا ضربه زدن آن به صفحه نمایش به طریقی مناسب می باشد.با استفاده از S Pen شما می توانید تقریبا از هر چیزی ، یک تصویر داشته باشید که این کار به وسیله پایین نگه داشتن دکمه و مشخص کردن محدوده ی آن چیز انجام می شود. سپس یک منو از برنامه ها ، در پایین صفحه نمایش بالا می آید و با انتخاب یکی از برنامه ها و رها کردن تصویر در آن برنامه ، می توانید آن را ویرایش نمایید.
 
فروش اینترنتی تبلت سامسونگ گالکسی نوت 8  ان 5100 16 گیگابایت  Samsung Galaxy Note 8 N5100 16GB
 
قلم تبلت
 
قلم همراه تبلت که همچنان S-Pen خوانده شده و در کناره سمت چپ بخش پشتی در جایگاه اختصاصی خود جا خوش کرده است از لحاظ طراحی و شکل ظاهری تفاوت خاصی با قلم همراه Note 10.1 نداشته و سر گرد آن در بالا بخوبی در حفره پشت تبلت قرار می‌گیرد البته برآمدگی این قلم در هنگام جای گرفتن آن در بخش پشتی را بدون نگاه کردن در زیر دست به سادگی می‌توان حس کرد. شکل خود قلم نیز تغییری نداشته و بار دیگر یک دکمه که در برنامه‌های مخصوص وظیفه‌های متعددی را بر عهده می‌گیرد در آن حضور دارد. گرفتن اسکرین‌شات از هر نقطه دلخواه صفحه‌نمایش بصورت آنی از جمله کاربردهای این دکمه روی S-Pen است
تعداد بازدید از این مطلب: 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
نظرات
سلام دوستان

سلام

اگر دربازی clash of clansهستید بیاید به کلن iran boy بیاید ممنون

تعداد بازدید از این مطلب: 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 خرداد 1393
نظرات
بهترین گوشی جهان s5

نجمین کهکشانی سامسونگ معرفی شد و به شایعاتی که در مورد آن در دنیای فناوری منتشر می‌شد پایان داد. در مراسمی که در شهر بارسلون و در نمایشگاه MWC2014 برگزار شد سامسونگ محصولات برتر خود که یک گوشی گلکسی اس 5، یک ساعت Gear 2 و یک دستبند به نام Gear Fit بود را معرفی کرد. شاخص‌ترین محصول آن شب  گوشی گلکسی اس 5 بود که تا 1 سال آینده و یا حداقل تا معرفی نوت 4 به عنوان بهترین گوشی سامسونگ معرفی خواهد شد.

 

 

گلکسی اس 5 در حال حاضر هنوز وارد بازار نشده و به دست کارشناسان اهل فن نیز نرسیده است، اما تا زمانی که گوشی به دست ما برسد و بتوانیم یک بررسی جامع بر روی آن داشته باشیم در این بررسی می‌خواهیم که کاربران را با بررسی اولیه گوشی در جریان مشخصات فنی کامل و ویژگی‌های برتر این گوشی قرار دهیم و به نوعی گوشی را به صورت اولیه بررسی کنیم.

 

 

 

 

در این زمینه طراحی به خصوص از قسمت قاب جلویی گوشی تفاوت قائل شدن بین گلکسی اس 5 و گلکسی اس 4 کار بسیار سختی است. اما این موضوع را نمی‌توان یک نمره منفی برای این گوشی دانست زیرا صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی که در جلوی گوشی قرار دارد تمام امتیاز منفی این موضوع را کم رنگ می‌کند. این صفحه نمایش به این علت که از جنس سوپر آمولد است علاوه بر داشتن کیفیت بسیار خوب در زمینه نمایش رنگ‌ها و در زمینه عمق رنگ مشکی، زاویه دید بسیار خوبی دارد.

 

 

 

 

 

 

اندازه این صفحه نمایش تنها 0.1 اینچ بزرگ‌تر شده و اما کیفیت آن همان فول اچ دی که در گلکسی اس 4 دیده‌ایم باقی مانده است. مهم‌ترین مزیت و برتری این گوشی نسبت به نسل قبلی این است که از این پس به راحتی می‌توانید از گلکسی اس 5 خودتان در زیر آب استفاده کنید بدون اینکه نگرانی از خراب شدن گوشی خودتان داشته باشید.

 

در زیر این صفحه نمایش با کیفیت دکمه فیزیکی Home قرار دارد که از این پس وظیفه مهمی دیگری را نیز بر عهده دارد، این دکمه فیزیکی از این پس به عنوان سنسور اثر انگشت نیز عمل می‌کند. عملکرد این سنسور با آن چیزی که در آیفون می‌بینیم تفاوت دارد. در این گوشی باید کاربر انگشت خود را بر روی دکمه بکشد و در ضمن انگشت آن باید تمام دکمه را پوشش دهد.

 

 

این سنسور علاوه بر اینکه قفل گوشی را باز می‌کند کارایی دیگری نیز دارد، یکی از آن‌ها این است که از طریق اثر انگشت خودتان می‌توانید پرداخت‌های PayPal را انجام دهید. کاربرد دیگر این است که با این سنسور این امکان را دارید تا قفل گوشی را در حالت خاصی (به طور مثال حالت private) باز کنید تا دیگران نتوانند فایل‌های مخصوص شما را که از دسترس خارج کرده‌اید ببینند. بر اساس گزارش‌هایی از کسانی که با این گوشی و سنسور اثر انگشت آن کار کرده‌اند رسیده، مشخص شده که این سنسور به خوبی هر چه تمام کار می‌کند.

 

 

اما اگر شما گلکسی اس 5 را از قسمت قاب پشتی ببینید به طور حتم آن را خواهید شناخت، بر خلاف نسل‌های قبلی که از یک پلاستیک براق زشت در ساخت قاب استفاده می‌شد در این گوشی از یک قاب جدید استفاده شده است، این قاب مانند گلکسی نوت 3 طراحی چرم مانند دارد که بر روی آن گودی‌های ریز جلوه‌ای خاص و زیبا به قاب پشتی بخشیده‌اند. علاوه بر این طراحی جدید رنگ‌های متنوع و جالبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است، این رنگ‌ها عبارتند از: مشکی، سفید، آبی و طلایی.

 

 

 

اما سوال اساسی که جدا از طراحی گوشی است در اینجا مطرح می‌شود که آیا این گوشی از نظر قوای داخلی توانایی این را دارد که به عنوان پرچم‌دار 2014 سامسونگ شناخته شود؟ پیش از اینکه گوشی را در دست بگریم و مقایسه‌ای با دیگر پرچم‌داران انجام دهیم بر روی کاغذ آن را بررسی می‌کنیم تا به پاسخ این سوال برسیم.پردازنده گوشی اسنپدراگون 801 است  (نسخه‌ای 8 هسته‌ای نیز در راه است)، باتری 2800 میلی آمپر ظرفیت و دوربین کیفیتی برابر 16 مگاپیکسل را دارد که به امکانات جانبی فراوانی مانند HDR مجهز است. سیستم عامل به کار رفته در گوشی اندروید نسخه 4.4. است که جدیدترین نسخه اندروید به حساب می‌آید.علاوه بر این رابط کاربری گوشی نیز نسبت به نسل قبل تغییراتی داشته و ظاهری جدید را به آیکون‌ها و طریقه عملکرد گوشی بخشیده است. با تمام این سخت افزار قدرتمند، گلکسی اس 5 کمبودهایی نسبت به گلکسی نوت 3 دارد، یکی از مشخص‌ترین این کمبودها رم 2 گیگابایتی در گلکسی اس 5 است (گلکسی نوت 3 به رم 3 گیگابایتی مجهز است)، یکی دیگر از کمبودها حافظه داخلی 16 گیگابایتی است که باز هم نسبت به حافظه داخلی 32 گیگابایتی گلکسی نوت 3 یک شکست به حساب می‌آید.

 

 

 

 

 

البته ما این موضوع که رم و حافظه داخلی کمتر از گلکسی نوت 3 است را می‌توانیم به گردن امکانات بسیار  زیاد نوت 3 به علت وجود قلم و نیاز این گوشی به قابلیت‌های مولتی تسکینگ بیاندازیم، اما به هر حال از یک پرچم‌دار این انتظار را داریم که بهترین‌های تکنولوژی را در خود داشته باشد.

 

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم رابط کاربری این گوشی تغییراتی جدید را داشته است، این یک نسخه بهبود یافته از تاچ ویز است (البته اگر هنوز سامسونگ آن را تاچ ویز بنامد). منوی ناتیفیکیشن در اس 5 تغییراتی داشته و شبیه به منوی ناتیفیکیشن در تبلت‌های سری Pro شده است. آیکون‌ها گرد و مسطح شده‌اند که ظاهری متفاوت و زیباتر از نسخه‌های قبل را دارند.

 

 

 

 

 

منوی Setting مانند آنچه که از گلکسی اس 4 به بعد دیدیم دیگر حالت Tab مانند ندارد. منوی setting به حالت عمودی تبدیل شده که آیکون‌ها در آن به حالت بزرگ وجود دارند و تمام تنظیمات در آن قرار دارند، شاید این شکل از تنظیمات کمی گیچ کننده باشد اما به لطف انعطاف پذیری تاچ ویز شما می‌توانید همان حالت Tab مانند را فعال کنید.

 

در زمینه امکانات ویژه مهم‌ترین حالت، حالت کودک است که شما می‌توانید تنظیمات گوشی را برای استفاده کودک خودتان فعال کنید، به طور مثال برای آن محدودیت تعیین کنید که با چند نفر می‌تواند تماس بگیرد و یا از چه برنامه‌هایی می‌تواند استفاده کند.

 

حالت Power Saving Mode نیز یکی از ویژگی‌های جدید این گوشی است که در گوشی‌های پیشین ندیده بودیم، اگر این حالت را فعال کنید، منوی گوشی رنگ خود را از دست می‌دهد، تمام امکانات ارتباطی به جز تلفن کردن و پیامک فرستادن غیر فعال شده و عمر باتری به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. این ویژگی بسیار مفید است و ما امیدواریم که در گوشی‌های قبلی سامسونگ نیز این امکان با یک بروز رسانی جدید اضافه شود.

 

از دیگر امکانات نرم افزاری جدید این گوشی می‌توان به فوکوس بعد از عکس گرفتن، KNOX نسخه 2 که بسیار امن‌تر و منعطف‌تر شده اشاره کرد.

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

گلکسی اس 5 به هر حال یک نسخه بروز شده خوب برای خانواده سری گلکسی به حساب می‌آید، این گوشی بیشتر برای افرادی جذابیت دارد که گلکسی اس 3 دارند و اکنون دو سال از عمر گوشی آن‌ها می‌گذرد و می‌خواهند که یک گوشی بروز شده را خریداری کنند.

 

شاید طراحی تکراری این گوشی بسیاری از طرفداران سامسونگ را پشیمان کند، اما به طور حتم این گوشی مانند نسل‌های قبلی فروش میلیونی خوبی را تجربه خواهد کرد و علت این امر نیز می‌تواند بهبودهای سخت افزاری و به خصوص نرم افزاری نسبت به نسل‌های قبلی و قاب زیبای پشتی گوشی و سنسور اثر انگشت و ضربان قلب گوشی باشد.

 

زمانی که این گوشی به جی اس ام برسد آن را به طور کامل برای شما بررسی خواهیم کرد و از تمام جزئیات و امکانات آن برای شما بیشتر صحبت می‌کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 خرداد 1393
نظرات
با قابلیت‌های S Pen، قلم دیجیتال گلکسی نوت‌ها آشنا شویم

هر چند نرم افزارها و امکانات S Pen در تبلت گلکسی نوت 10.1 و تلفن هوشمند گلکسی نوت 2 تقریبا مشابه هستند، اما از آنجایی که گلکسی نوت 2 جدیدتر از نوت 10.1 است و مجهز به نرم افزارهای بروزتر و کامل تری است، در این مقاله نیز به معرفی امکانات S Pen در گلکسی نوت 2 می‌پردازنیم که اکثر آنها در نوت 10.1 نیز وجود دارند و آنهایی که هنوز ارائه نشده‌اند به زودی از طریق بسته‌های بروز رسانی به نوت 10.1 اضافه خواهند شد.

به طور خلاصه می‌توان گفت که S Pen وجه تمایز اصلی گلکسی نوت 2 و محصولات مشابه بازار است. این قلم پیشرفته کاری کرده که کاربران از مزایای یک قلم و کاغذ ساده در کنار امکانات جانبی مختلفی بهره‌مند شوند و هیچ نقصی در آن حس نکنند. طراحی S Pen در گلکسی نوت 2 نسبت به نسخه‌ی قبلی بهبود پیدا کرده است به این صورت که 8 میلی‌متر بلندتر شده و قطر آن به 6.55 رسیده است. هر دو تغییر برای کاربرد راحت‌ترS Pen است.

spen1

پیش از ادامه مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بررسی کامل دو محصول پرچمدار سامسونگ که مجهز به قلم S Pen هستند را مطالعه کنید:

ابتدا هماهنگی S Pen و نرم‌افزارهای مهم و کاربردی گلکسی نوت 2 را مورد بررسی قرار می‌دهیم و سپس به تنظیمات آن می‌پردازیم.

S Pen قلمی پیشرفته و هماهنگ با نرم‌افزارهای اصلی فبلت

از گلکسی نوت 2 می‌توان به صورت لمسی و یا با قلم نوری‌اش استفاده کرد و در این عرصه بهترین محصول بازار به شمار می‌رود. در واقع S Pen پیشرفته‌ترین تکنولوژی وسایل ورودی را دارد و قابلیت‌هایی مثل تنظیم حساسیت فشاری، دقت، سرعت و ... را یکجا ارائه می‌کند. از نظر نرم‌افزاری هم S Pen با نرم‌افزارهای اصلی گلکسی نوت 2 به خوبی هماهنگ شده تا تجربه‌ی کار با فبلت را بهبود بخشد.

S Note نرم‌افزاری یادداشت برداری که با خروج S Pen از بدنه، به صورت خودکار اجرا می‌شود

فرض کنید در موقعیتی هستید که می‌خواهید شماره تماس شخصی را در حین مکالمه یادداشت کنید، اگر یک گوشی هوشمند معمولی در دست شما باشد، باید نرم‌افزار یادداشت‌نویسی را باز کنید و با صفحه کلید کوچک گوشی آن را تایپ نمائید، کار مشکلی است. هماهنگی S Pen و گلکسی نوت 2 بسیار جالب است به این صورت که برای یادداشت شماره تماس تنها کاری که باید انجام دهید این است که S Pen را از مکان آن در بدنه‌ی فبلت خارج کرده و سپس شماره را در صفحه‌ی کوچک یادداشتی که به صورت خودکار باز می شود، یادداشت کنید. به همین سادگی! درست مثل تصویر زیر:

snote2

اگر نمی‌خواهید یادداشت با دست‌خط خودتان باشد کافی است حرف T را در نوار بالایی تصویر فوق فشار دهید. در این حالت دست نوشته شما به متن تایپ شده تبدیل می شود البته این قابلیت برای حروف لاتین کاربرد دارد و از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند.

snote3

اگر فضای S Note در این حالت کوچک است فلش موربی که در نوار بالای نرم‌افزار مشاهده می‌کنید را فشار دهید تا به صورت تمام صفحه درآید.

البته اگر دوست ندارید با خارج کردن قلم، نرم افزار S Note بصورت خودکار اجرا شود، می‌توانید باز شدن خودکار S Note را متوقف کنید. به این منظور سراغ تنظیمات بروید و مطابق شکل زیر تیک گزینه‌ی Open Popup Note را بردارید.

snote4

با S Pen و S Memo به بهترین شکل یادداشت‌برداری کنید

S Memo نرم‌افزاری مخصوص یادداشت‌برداری است. از هر صفحه‌ای می‌توان برای ایجاد یادداشت استفاده کرد، کافی است عکسی از آن قسمتی از صفحه بگیریم و آن را به شکل‌های مختلف برش دهیم. در این کار می‌توان از دقت S Pen هم کمک گرفت و به شکل دلخواه تصویر را برش زد. سپس به کمک نرم‌افزار S Memo می‌توان یادداشت کرد، نقاشی و طرح کشید، متون تایپی قرار داد و در نهایت صدا یا موزیک به آن اضافه کرد. S Pen دقت فوق‌العاده‌اش را در این نرم‌افزار نشان می‌دهد و در نوشتن و کشیدن طرح کاربرد زیادی دارد.

smemo

با S Pen می‌توان عکس‌ها و ویدیوها را گویاتر کرد چرا که به کمک آن می‌توان نوشته‌ها یا علائم و نقاشی‌هایی را به عکس اضافه کرد و در مورد آن توضیح داد.

smemo3

مثلا فرض کنید از چند کالا عکس گرفته‌اید و می‌خواهید قیمت‌شان را یادداشت کنید یا از مکانی عکس گرفته‌اید و می‌خواهید توضیحی در مورد آن بدهید، به کمک S Pen می‌توان به راحتی چنین نکاتی را به تصاویر اضافه کرد.

smemo4

S Pen و امضای دیجیتالی

یکی دیگر از کاربردهای S Pen ایجاد امضا با دست‌خط خودتان است. از این امضای دیجیتالی می‌توان برای امضا کردن اسناد نیز استفاده کرد که انجام چنین کاری به کمک نرم‌افزارهای متعددی مثل SignDoc Mobile به سادگی امکان‌پذیر است.

S Planner و برنامه‌ریزی کاری

به کمک S Pen و نرم‌افزار S Planner می‌توان برنامه‌ریزی‌های کاری را با سهولت و سریعاً انجام داد. در کنار این نرم‌افزار می‌توان از S Memo هم برای ذخیره کردن ایده‌ها و طرح‌ها کمک گرفت که در مجموع برای استفاده‌های شغلی بسیار مناسب است.

smemo2

با S Pen می‌توان روی تقویم یادداشت کرد، مثل شکل زیر، قبل از شروع کار می‌بایست آیکونی که در گوشه‌ی سمت چپ و بالا دیده می‌شود را فشار داد تا حالت نوشتن با دست‌خط خودتان فعال شود.

sevent

S Pen و پیش نمایش اطلاعات توسط Air View

Air View قابلیتی است که در تشخیص نزدیکی S Pen به صفحه، البته بدون تماس با آن کاربرد دارد و اطلاعات مفیدی را در این مواقع نمایش می‌دهد. در این مواقع بسته به تنظیمات شما، یکی از 4 حالت زیر اتفاق می‌افتد:

  • نمایش Pointer: وقتی S Pen نزدیک صفحه باشد، نشانگری روی صفحه نمایش داده می‌شود، مثل تصویر زیر:

airview 1

  • ‌پیش‌نمایش اطلاعات: وقتی S Pen را روی چیزی برای مدتی کوتاه بگیرید، پنجره‌ی از پیش نمایش اطلاعات مربوط به آن باز می‌شود، به عنوان مثال تصویر مربوط به یک فریم خاص از فیلم یا چند خط اول متن یک نامه وقتی که قلم را روی موضوع آن چند لحظه نگه دارید، مثل تصویر زیر:

airview 2

  • بزرگنمایی: اگر S Pen را روی عکسی متوقف کنید و نگه دارید، عکس بزرگ می‌شود:

airview 3

  • برچسب آیکون‌ها: اگر S Pen را نزدیک آیکونی بگیرید، توضیح آن آیکون نمایش داده می‌شود:

airview 4اسکرول کردن لیست‌ها: برای اسکرول کردن یک لیست باید S Pen را نزدیک لبه‌های صفحه نگه دارید و عمل اسکرول صورت می‌گیرد.

airview 5

تنظیمات S Pen

برای دسترسی به تنظیمات S Pen به منوی Setting مراجعه کنید و S Pen را انتخاب نمائید. گزینه‌های زیر را مشاهده می‌کنید که کاربرد هر یک را مختصراً توضیح داده‌ایم:

  • Dominan hand: چپ‌دست یا راست‌دست بودن کاربر را مشخص می‌کند. چپ یا راست را انتخاب کنید.
  • Pen attach/detach sound: انتخاب صدایی که هنگام جدا شدن S Pen از فبلت پخش می‌شود، از طریق این گزینه صورت می‌گیرد. یکی از سه صدا یا حالت بی‌صدا یا Off را انتخاب کنید.
  • Open Pop Up Note: باز شدن خودکار نرم‌افزار S Note در زمانی که S Pen از بدنه خارج می‌شود، حالت پیش‌فرض است. اگر این حالت را مناسب نمی‌دانید، تیک این گزینه را بردارید.
  • Battery saving: برای صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌توان قابلیت تشخیص S Pen در بدنه را با این گزینه غیرفعال کرد. وقتی مطمئن هستید که S Pen را لازم ندارید و ممکن نیست آن را از بدنه به دلیلی خارج کنید، بهتر است این قابلیت را غیرفعال کنید تا مصرف باتری کاهش یابد.
  • S Pen Keeper: اگر تیک این گزینه را گذاشته باشید و S Pen در محفظه‌ی مخصوصش قرار نداشته باشد، به محض اینکه فبلت را از آن دور کنید، صدای هشدار پخش می‌شود و در واقع هشدار می‌دهد که S Pen در مکان خودش قرار ندارد.
  • Air view: می‌توان با لمس لغزنده‌ی مربوطه این قابلیت را فعال و غیرفعال کرد. وقتی S Pen برای مدت کوتاهی در فاصله‌ی کمی از صفحه نمایش قرار بگیرد و در عین حال با آن تماس نداشته باشد، Air view نمایش داده می‌شود و می‌توان یکی از حالات را انتخاب کرد. Pointer برای نمایش نشانگر، Information preview برای نمایش اطلاعات، Icon labels برای نمایش برچسب آیکون‌ها و List scrolling برای اسکرول کردن لیست به کار می‌روند.
  • Sound and haptic feedback: از این گزینه برای فعال کردن فیدبک صوتی و لمسی که همان صدا و لرزش فبلت است استفاده می‌شود.
  • Quick Command settings:ژست‌های حرکتی S Pen را در این بخش می‌توان ایجاد یا ویرایش کرد. به کمک ژست‌های  حرکتی تعریف شده مثلا می توانید تعیین کنید که اگر یک دایره برروی صفحه ترسیم کردید یک عملیات خاص بصورت خودکار انجام شود.
  • S Pen help: برای نمایش اطلاعات در مورد استفاده از S Pen از این گزینه استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

S-Pen گلکسی نوت 2

S Pen یکی از بهترین قلم‌های الکترونیکی وسایل همراه است و به خوبی با نرم‌افزارهای گلکسی نوت 2 هماهنگ و یکپارچه شده تا کاربر به بهترین شکل از آن بهره‌مند شود.  اگر نکات بیشتری در رابطه با کاربردهای مختلف S Pen می‌دانید، با ما و دیگر دوستان خود در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

تعداد بازدید از این مطلب: 619
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1392
نظرات
مقایسه‌ی گلکسی نوت 3 با گلکسی اس 4

کیفیت ساخت

galaxy-note-2-vs-galaxy-s4-1

در این مورد نوت 3 باعث شگفتی بسیار شده است. بالاخره بعد از مدت‌ها سامسونگ پوشش پلاستیکی بکار رفته در بیشتر تلفن‌های سری گلکسی از جمله S4 را کنار گذاشته و در پشتی را از جنس چرم مصنوعی انتخاب کرده است. با اینکه نوت 3 هنوز هم پلاستیکی محسوب می‌شود، اما ساختار جدیدش حس آشنای در دست داشتن یک دفترچه‌ی جلد چرمی را القا می‌کند! امیدواریم که طی گذر زمان سری نوت جایگاه نهایی خود را در زمینه‌ی کیفیت ساخت پیدا کند با این حال جای بسی خوشحالیست که سامسونگ مبتکر ایده‌ی جدیدی در حوزه‌ی ساخت شده است.

صفحه نمایش

galaxy-note-2-vs-galaxy-s4-5

این قسمت به عنوان بزرگترین برتری یک فبلت تمام عیار، جای مانور بسیاری برای نوت 3 دارد. با توجه به اختلاف 0.7 اینچی سایز صفحه نمایش‌ها، گلکس نوت 3 حدود 29 درصد فضای بیشتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. جدید‌ترین فبلت سامسونگ مرز بین تلفن و فبلت را بیش از پیش مشخص کرده است. با توجه به سایز کوچکتر نمایشگر گلکسی S4 و برابری رزولوشن صفحه نمایش در هر دو دستگاه، تراکم پیکسلی بیشتری را برای S4 شاهد هستیم. به واسطه‌ی ارائه‌ی تصاویری شفاف و وضوح بالای تصویر مطمئنا هیچکدام شما را دل‌سرد نخواهند کرد.

پردازنده

galaxy-note-2-vs-galaxy-s4-3

در مورد عملکرد پردازنده اصلا جای نگرانی نیست. تمام گونه‌های گلکسی S4 و گلکسی نوت 3 از جمله نسخه‌های مجهز به فناوری LTE و 4G، از سریع ترین پردازنده‌های سال 2013 بهره می‌برند، اما Snapdragon 800 و اکتا بکار رفته در نوت 3 سرعت پردازشی به مراتب بالاتری را نسبت به Snapdragon 600 و اکتا قبلی ارائه می‌کنند.

رم

galaxy-note-2-vs-galaxy-s4-7

با وجود اینکه 4 ماه از عرضه گلکسی S4 گذشته است، اما رم 2 گیگابایتی آن هنوز هم عالی به نظر می‌رسد. رم 3 گیگابایتی نوت 3 هم رده‌ی جدیدی در این حوزه ایجاد کرده است.

فضای ذخیره‌سازی

galaxy-note-2-vs-galaxy-s4-9

حافظه‌ی مدل پایه‌ی گلکسی نوت 3 دو برابر حافظه‌ی 16 گیگابایتی مدل پایه‌ی GS4 می‌باشد. نرم‌افزار رابط کاربری سامسونگ (TouchWiz) به تنهایی حجم قابل‌توجهی از حافظه‌ی 16 گیگابایتی GS4 را اشغال می‌کند که در نتیجه نوت 3 برتری محسوسی در این زمینه خواهد داشت.

باطری

 galaxy-note-2-vs-galaxy-s4-0

باطری نوت 3 حدود 23 درصد ظرفیت بیشتر دارد. پیش از این تحت تاثیر دوام باطری نوت 2 قرار گرفته بودیم، اما قضاوت در مورد قدرت واقعی باطری نوت 3 نیاز به کمی زمان دارد.

دوربین‌ها

galaxy-note-2-vs-galaxy-s4-2

روی کاغذ می توان گفت که دوربین‌ها توانایی‌های یکسانی دارند، اما تنها راه پی بردن به حقیقت، سنجش به وسیله‌ی نمونه ی عکس است که نیاز به کمی صبر دارد.

ارتباط بی سیم

galaxy-note-2-vs-galaxy-s4-12

گلکسی S4 و نوت 3 قابلیت ارتباط از طریق شبکه‌ی LTE را دارند اگر چه امکان ارائه‌ی گونه‌هایی از هر دو دستگاه که امکان استفاده از شبکه‌ی HSPA+ را دارند هم وجود خواهد داشت. البته میزان مصرف باتری در استفاده از شبکه 3G و LTE باید در نوت 3 به دلیل استفاده از پردازنده Snapdragon 800 بهتر از اس 4 باشد.

نرم‌افزار

نوت 3 بصورت پیش‌فرض مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه‌ی 4.3 است، اما سامسونگ ظاهرا ماه اکتبر را برای به روزرسانی GS4 به جدیترین نسخه‌ی Jelly bean در نظر گرفته است. هر دو دستگاه از رابط کاربری TouchWiz به عنوان رابط کاربری بهره می‌برند که گفته می‌شود فارغ از هر گونه نو‌آوری و کارایی فقط بزرگ و بزرگ‌تر دیده می‌شود! شاید پذیرش این امر برای بسیاری خوشایند نباشد، اما بسته به این که قبلا از چه رابط کاربری استفاده می‌کردید، امکاناتی که نسخه‌ی جدید TouchWiz در اختیارتان قرار خواهد داد می‌تواند به معنی پرداخت کمترین هزینه و به دست آوردن بیشترین سود باشد یا اینکه کلا غیر ضروری و بی مصرف به نظر برسد! البته اگر ظاهر مشابه تاچ‌ویز را در نظر نگیریم سامسونگ امکانات نرم افزاری جالب و جذابی را به نوت 3 اضافه نموده که از آن میان می‌توان به منوی همیشه در دسترس Air Command و سیستم جستجوی پیشرفته S Find یاد کرد. اطلاعات بیشتر...

قلم

galaxy-note-2-vs-galaxy-s4-10

این قلم پلاستیکی که «S Pen» نامیده می‌شود در تعامل و همراهی با رابط کاربری می‌تواند بسیار فراتر از یک قلم معمولی ظاهر شود. S Pen دقت عمل بیشتری را برای استفاده کاربر فراهم می کند و البته TouchWiz نیز تمام مشخصه‌های مورد نیاز را برای نوت‌برداری در خود جای داده است. قابلیت‌هایی نظیر تشخیص دست‌خط، امکان اجرای چند برنامه همزمان بر روی صفحه نمایش و حاشیه‌نویسی بر روی عکس‌های فوری یا اسکرین‌شات‌ها از جمله امکانات نرم افزاری جذاب نوت 3 هستند. 

نتیجه

صفحه نمایش بزرگ‌تر با وضوح بیشتر، کوچک‌تر شدن ابعاد دستگاه نسبت به مدل قبلی و در عین حال جای دادن سریع‌ترین قطعات پردازشی حال حاضر در نوت 3 نشان می‌دهد که تلاش همه‌جانبه‌ی سامسونگ برای بهبود سری جدید نوت، جهت‌دهی درستی داشته است. ما چند ماهی هست که با GS4 کار کرده‌ایم ، اما با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از معرفی نوت 3 نگذشته است، نمی‌توان با قطعیت بین این دو قضاوت درستی انجام داد. پس مقایسه و بررسی قطعی را به زمان بررسی  زومیت از گلکسی نوت 3 موکول می‌کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1392
نظرات
 

هواوی از نمایشگاه MWC و با معرفی تبلت و تلفن‌های هوشمند جذابش، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و از آن زمان به ارائه کالاهای با کیفیت و خوش معروف شد. در این مقاله قصد داریم تا تبلت 10 اینچی Full HD این کمپانی با نام MediaPad 10 FHD را مورد بررسی تخصصی قرار دهیم، تبلتی که مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای، صفحه نمایش باکیفیت، دوربین 8 مگاپیکسلی و اندروید 4 است. تبلتی خوش ساخت و خوش قیمتی که به زودی وارد بازار کشور می‌شود. پس برای آشنایی با نقاط قوت و ضعف و جزئیات کامل تبلت هواوی، در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.

هر وقت نام یک برند چینی به گوشمان می‌خورد ناخودگاه، یاد کیفیت ساخت پایین و دوام غیرقابل قبول محصولات چینی می‌افتیم، اما شرکت‌های همچون لنوو و هواوی با ارائه محصولات با کیفیت و خوش ساخت ثابت نموده‌اند که همه محصولات چینی بی‌کیفیت نیستند و هر از چند گاهی می‌توان به برندهای چینی نیز اعتماد نمود. هواوی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا وارد بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها شود، بازار رو به رشدی که رقابت در آن بسیار مشکل است و جلب توجه مشتریان در آن دشوار است. اما با خواندن این بررسی متوجه خواهید شد که اگر چه MediaPad 10 بهترین تبلت حال حاضر بازار نیست اما جزو بهترین‌هاست و اگر قیمت گذاری سازنده آن نیز به خوبی مشخصات سخت‌افزاریش باشد، حتما فروش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

تبلت میدیاپد 10 هواوی به زودی توسط پارس مایکروتل وارد بازار کشور می‌شود. این تبلت توسط دفتر هواوی در ایران در اختیار زومیت قرار گرفت تا مورد بررسی قرار گیرد.

طراحی ظاهری و ارگونومی

صفحه نمایش 10.1 اینچی این تبلت دارای نسبت تصویر 16:10 است و همین عامل باعث شده تا ابعاد آن کمی بزرگ‌تر از تبلت‌های 10 اینچی به نظر برسد. اما از آنجایی که وزن آن تنها 580 گرم و ضخامت آن 8.8 میلی متر است، نگه داشتن آن در دست برای مدت طولانی آزار دهنده نیست و به لطف رزولوشن بسیار خوب نمایشگر آن، می‌توان به راحتی از آن برای مشاهده فیلم یا مطالعه طولانی مدت استفاده نمود. این تبلت 100 گرم از سرفیس و حدود 80 گرم از آیپد سبک‌تر است. MediaPad 10 همچنین از تبلت‌های مطرح بازار مانند نکسوس 10 گوگل و آیپد اپل یا سرفیس مایکروسافت باریک‌تر است. برای مشاهده ضخامت و وزن تبلت‌های مختلف به این مقاله مراجعه کنید.

 

لبه‌های MediaPad 10 دارای طراحی منحنی شکل و باریکی است، که باعث می‌شوند تبلت بهتر در دست جای بگیرد و علاوه بر آن باعث جلوه زیباتر تبلت نیز شده است. حال لبه‌های منحنی شکل، ضخامت 8.8 میلی‌متری که در لبه‌ها کمتر نیز می‌شود را در کنار وزن سبک 580 گرمی قرار دهید تا همه چیز برای ارگونومی مناسب مهیا شود. تنها مشکلی که در رابطه با ارگونومی این تبلت می‌توان به آن اشاره کرد لبه‌های نسبتا تیز در برخی قسمت‌ها است که شاید در برخی شرایط قرار گرفتن تبلت در دست را مشکل کند. اما در کل استفاده طولانی مدت از این تبلت به راحتی قابل انجام است.

هواوی تمام دقت خود را به خرج داده تا محصولی با کیفیت را عرضه کند. بدنه MediaPad 10 از ترکیبی از پلاستیک و نوعی فلز ساخته شده است. بخش بزرگی از بدنه پشت تبلت از جنس فلز آلومینومی رنگی ساخته شده است که به پلاستیک در بالای تبلت ختم می‌شود. در قسمت پلاستیکی و سفید رنگ پشت تبلت، دوربین 8 مگاپیکسلی با دو فلش LED جای گرفته است. در لبه بالای همین قسمت، اسلات میکرو SD و سیم کارت وجود دارد که با یک درپوش محفوظ شده‌اند.

درون جعبه تبلت میدیاپد 10 هواوی علاوه بر تبلت 10.1 اینچی، شارژر و کابل USB نیز وجود دارد. علاوه بر این کاربر در صورت تمایل می‌تواند داک فیزیکی کی‌برد را نیز جداگانه تهیه کند:

 

مشخصات سخت‌افزاری تبلت MediaPad 10 FHD هواوی

  • نمایشگر 10.1 اینچ با پنل IPS و رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل و تراکم 226ppi (پیکسل در اینچ)
  • پردازنده اصلی K3V2 با 4 هسته‌ از نوع Coretex-A9 و فرکانس 1.4 گیگاهرتز
  • دوربین 8 مگاپیکسل با فوکوس خودکا و فلش دوگانه LED / دوربین جلو 1.3 مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندورید 4.0 یا ساندویچ بستنی
  • باتری 6600mAh (میلی آمپر ساعت)
  • حافظه ذخیره سازی 8 یا 16 یا 32 گیگابایت
  • ابعاد: 257.4 در 175.9 میلی‌متر و ضخامت 8.8 میلی‌متر
  • وزن: 580 گرم

در دو طرف قسمت پایین و پشت تبلت که دارای جنس فلزی است، حفره‌های ریز اسپیکرها به شکل زیبایی شکل گرفته‌اند. یک اسپیکر در سمت راست و دیگری در سمت چپ تبلت وجود دارد. میدیاپد 10 جزو معدود تبلت‌هایی است که صدای خروجی دالبی و با کیفیتی را ارائه می‌کند. طراحی حفره‌های اسپیکر و حتی لوگوی خود هواوی در پشت تبلت محو شده و به شکلی است که جلب توجه نمی‌کنند، همین عامل باعث جذابیت بیشتر در طراحی پشت تبلت شده است.

وقتی به قسمت جلوی تبلت می‌رسیم، همه چیز شبیه به باقی تبلت‌های بازار است. نمایشگر بزرگ 10.1 اینچی که با حاشیه سیاه رنگ احاطه شده و در قسمت بالای آن یک دوربین جای گرفته است. برروی صفحه نیز یک محافظ شیشه‌ای گوریلا گلکس کشیده شده تا آن را در مقابل خط و خش و ساییدگی مقاوم نگاه دارد. جک 3.5 میلی‌متری هدفون در لبه چپ و در لبه راست نیز دکمه‌های کم و زیاد کردن حجم صدا و پاور جای گرفته‌اند. در قسمت پایین تبلت درگاه داک که از آن برای شارژ دستگاه نیز استفاده می‌شود، قابل مشاهده است.

اسپیکرها

میدیاپد 10 مجهز به خروجی صوتی دالبی 5.1 است که کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارد، قرار نیست صدا خروجی این تبلت کیفیت مشابه سینمای خانگی شما را داشته باشد اما در مقایسه با دیگر ابزارهای پرتابل شامل تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند، کیفیت صدای خروجی دو اسپیکر این تبلت، بسیار خوب است و از آن برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی بدون نیاز به هدفون نیز می‌توان بهره بود.

میدیاپد هواوی

نمایشگر

نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت از نوع IPS است و رزولوشن بسیار خوب آن، 1,920 در 1,200 پیکسل می‌باشد. پنل IPS این تبلت باعث شده تا زاویه دید آن از جهات مختلف بسیار خوب باشد، حتی تا در زاویه نزدیک به 170 درجه نیز تصویر بدون افت کیفیت قابل مشاهده است. شدت روشنایی نمایشگر MediaPad 10 نیز مناسب بوده و در نور محیط خارجی، تبلت به راحتی قابل استفاده است. دقت نمایش رنگ‌ها نیز در این تبلت مناسب است اما رنگ سفید خیلی با دقت نمایش داده نمی‌شود و ترکیب‌های رنگی روشن کمی به صورت سیرشده قابل مشاهده هستند. البته برای تشخیص این موضوع باید دقت بسیار به خرج دهید و در حالت عادی کیفیت تصویر دلچسب و دوست داشتنی است.

عمق رنگ مشکی و کنتراست تصویر MediaPad 10 بسیار خوب و تماشای ویدیو با رزولوشن Full HD، در آن لذت بخش است. در واقع یکی از بهترین کاربردهای MediaPad 10 تماشای فیلم و ویدیو با رزولوشن بالا است.

 

ما برای مقایسه این نمایشگر آن را در کنار نمایشگر آیپد نسل سوم قرار دادیم و الگوهای استاندارد تصویر را در آنها نمایش دادیم. اگر در تصاویر بالا دقت کنید، میدیاپد 10 تنها در رنگ سفید و مواردی که در آن از این رنگ استفاده شده کمی از آیپد ضعیف‌تر عمل کرده است و در باقی شرایط کیفیت مطلوبی دارد.

دوربین

photo mediapad

میدیاپد 10 دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو است. دوربین 8 مگاپیکسلی این تبلت کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و قادر به رقابت با دوربین تلفن‌های هوشمند مدرن امروزی است. هرچند کیفیت عکس‌ها در نور کم خیلی مناسب نیست اما سرعت عکس بردای بسیار بالاست و کیفیت عکس‌های گرفته شده در نور مناسب روز، بسیار خوب است. البته ابعاد بزرگ تبلت‌ها عکس برداری با این ابزارها را مشکل می‌کند، اما اگر به عکس برداری علاقه دارید و کیفیت دوربین در تبلت برایتان اهمیت دارد، MediaPad 10 FHD یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود.

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین 8 مگاپیکسلی MediaPad 10 را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

 

برای مشاهده بهتر جزئیات تصویر، یک برش 100 درصد از عکس گرفته شده با میدیاپد را نیز در پایین مشاهده خواهید کرد:

media pad crop 100

دوربین این تبلت قادر به فیلم برداری Full HD است و کیفیت فیلم برداری نیز همچون عکس برداری مناسب است، اما فیلم برداری با یک تبلت 10 اینچی کار لذت بخشی نیست. از طرفی دوربین فاقد لرزش گیر تصویر است و لرزش به شدت در فیلم برداری تاثیر می‌گذارد.

نرم افزار دوربین از قابلیت‌های مختلف مانند عکس برداری پاناروما، HDR و پشت سر هم (Burst Mode) پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار

scr homescreen mediapad10

MediaPad 10 FHD مجهز به ساندویچ بستنی گوگل، اندروید 4.0.4 است. دسترسی به تمام امکانات اندروید 4 شامل قفل چهره، تایپ صوتی و غیره در این تبلت نیز وجود دارد. سخت‌افزار قدرتمند این تبلت نیز باعث شده تا حرکت بین قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل به نرمی و به شکل دلچسبی انجام شود. اما میدیاپد از نظر نرم‌افزاری ایده آل نیست! هواوی تغییرات جزئی در رابط کاربری استاندارد اندروید 4 اعمال نموده که خیلی دلچسب به نظر نمی‌رسند. به عنوان مثال آن دکمه کوچک در گوشه سمت راست بالای صفحه تبلت‌های اندرویدی را به خاطر دارید؟ هواوی آن را حذف کرده است و آیکون اپلیکیش‌ها را در همان صفحه ویجت‌ها نمایش می‌دهد! این اقدام کمی عجیب به نظر می‌رسد، چون کاربران معمولا از مکان ویجت‌ها برای لیست کردن نرم‌افزارهای پرکاربرد خود استفاده می‌کنند و حذف محل مستقل نمایش اپ‌ها غیرمنطقی به نظر می‌رسد. صفحه اول اصلی به چند نرم‌افزار مهم و ویجت آب و هوا و ساعت اختصاص داده شده است که البته این صفحه نیز قابل سفارشی شدن و تغییر است. اما در این صفحه آیکون نرم‌افزارهای گوگل (نقشه، جی میل، گوگل پلاس، پخش موزیک و ...) که معمولا جز پرکاربردترین‌ها در اندروید به شمار می‌روند در یک فولدر قرار داده شده‌اند. در صفحه اول آیکون تنظیمات، مرورگر، ایمیل، تقویم، دوربین، گالری و فروشگاه گوگل پلی نیز وجود دارد. هر نرم‌افزار تازه‌ای که نصب می‌کنید بصورت خودکار برروی صفحه دوم اصلی جای می‌گیرد.

 

البته هواوی تغییرات مثبتی را نیز برروی اندروید 4 اعمال نموده که از آن جمله می‌توان به اضافه کردن چند آیکون ضروری به بخش اطلاع‌رسانی‌ها اشاره کرد. در میدیاپد 10، دسترسی سریع به WiFi، بلوتوث، شدت روشنایی تصویر و غیره از طریق بخش نوتیفیکیشن‌ها میسر شده است.

این‌ها تنها تغییراتی نیستند که هواوی برروی اندروید 4 اعمال نموده است، اگر هر قسمت از صفحه لمسی را برای چند ثانیه لمس نموده و نگه دارید، پنجره تازه‌ای باز می‌شود که به شما امکان تغییر تصویر پس زمینه، اضافه نمودن ویجت و دسترسی به بخش تنظیمات را میسر می‌کند. هواوی قسمت پایین صفحه را نیز به منو اندروید اختصاص داده است، منوی که در صورت تمایل می‌توانید آن را مخفی کنید و پس از مخفی کردن با کشیدن انگشت از پایین صفحه به سمت بالا، منوی اندروید نمایش داده می‌شود. از جمله مواردی که در آیپد اپل باعث حرکت بسیار ساده بین قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل می‌شود و متاسفانه در تبلت‌های اندرویدی وجود ندارد، ژست‌های حرکتی و دکمه فیزیکی Home است. در آینده به بررسی این موضوع و مقایسه آن با تبلت‌های اندرویدی خواهیم پرداخت.

هواوی چند نرم‌افزار جالب شامل مجموعه اداری برای ساخت و ویرایش فایل‌های Word ،Excel، یک نرم‌افزار ویرایش ویدیو و ضبط صدا و موارد اینچنینی را به اندروید 4 اضافه نموده است.

 

همانطور که می‌دانید در اندروید 4 امکان اضافه کردن آیکون میانبر نرم‌افزارهای مختلف به صفحه قفل وجود دارد. در این صفحه شما می‌توانید به سرعت به دوربین، پخش کننده موسیقی و یا هر نرم‌افزاری که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید، دسترسی داشته باشید. اما هواوی یک آیکون به گوشه سمت چپ بالای صفحه نیز اضافه نموده است که دسترسی به چیزی شبیه به اسلایدشو یا اسکرین سیور را فراهم می کند.

scr lockscreen mediapad10

صفحه نمایش با کیفیت MediaPad 10 باعث شده تا اجرای بازی‌های با رزولوش بالا یا تماشای فیلم‌های 1080p در آن لذت بخش شوند. در کل وب گردی، اجرای بازی و تماشای ویدیو و عکس در این تبلت فوق‌العاده جذاب است و این موارد از بهترین استفاده‌های میدیاپد به شمار می‌روند.

میدیاپد 10 به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند در صورت تمایل کل منوها و رابط کاربری سیستم‌عامل را فارسی کند.

قدرت و بازده

هواوی در تبلت MediaPad 10 از سیستم-روی-یک-چیپ (SoC) ساخت خود با نام K3V2 بهره برده است. اگر به خاطر داشته باشید این تراشه اولین بار در نمایشگاه MWC و به همراه تلفن Ascend D Quad معرفی شد. K3V2 دارای 4 هسته Cortex-A9 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز است. ما برای مقایسه دقیق این تبلت با دیگر ابزارهای بررسی شده توسط زومیت، آن را با نرم‌افزارهای مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم. همانطور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید، پردازنده 4 هسته‌ای K3V2 در مقایسه با Tegra 3 که در تبلت Nexus 7 بکار گرفته شده، در بسیاری از شرایط بهتر عمل کرده است. اما این پردازنده در اجرای بازی‌های سنگین مانند Heavy Gunner یا Dungeon Hunter در رزولوشن طبیعی نمایشگر (1920 در 1200 پیکسل) با مشکل کاهش نرخ فریم روبرو می‌شود.

تلفن / تبلتAnTuTuLinpack Single / Multi (FPS)Quadrant StandardNenaMark2 (fps)Valamo
Media Pad 10 10,667  38.92 / 85.38 4,288 52.0 1,395
Galaxy Note 2 13,432   5,892 60.0 2490
Nexus 7 10,429  46.0 / 105.0  3,585  54.0 1,720
Hyundai Rock X  7,810 56.68 / 78.00  4,850  56.0  
HTC One S 7,142 49.72 / 74.66 5,034 60.0  2,452
DIMO 700 2,930 14.69 / 14.23  840    
HTC One X  11,322 48.54 /150.54 4,929  47.6  1,617
Galaxy S III  11,960 56.22 /132.80 5,642    1,767
Xperia S 6,332 49.69 / 83.99 2,033 37.1  

باتری

میدیاپد 10 مجهز به یک باتری 6600mAh (میلی آمپر ساعتی) است که نسبت به رقبای 10 اینچیش مانند باتری 11,560mAh آیپد نسل سوم و چهارم یا باتری 9000mAh نکسوس 10 ضعیف‌تر است. این تبلت در آزمایش نمایش فیلم پشت سر هم 1080p نزدیک به 6:40 دوام آورد این زمان برای انجام امور روزمره شامل وب گردی، مطالعه کتاب و غیره به حدود :7:40 دقیقه می‌رسد.

برای مقایسه باتری MediaPad 10 با دیگر تبلت‌های مطرح بازار به این مقاله مراجعه کنید.

داک کی‌برد

هواوی برای تبلت میدیاپد 10 یک داک کی برد بسیار زیبا و خوش ساخت را نیز بصورت جداگانه عرضه می‌کند، پارس کامتل قرار است این داک را  به همراه تبلت وارد بازار کشور کند. این صفحه کلید برای یک تبلت 10 اینچی بسیار خوب است. جنس بدنه و کیفیت ساخت آن مناسب می‌باشد و با اینکه ابعاد کلیدها کمی کوچک است اما فاصله بین آنها مناسب است. تاچ‌پد آن نیز با دقت و بدون مشکل کار می‌کند. بلافاصله پس از وصل کردن داک، اندروید آن را شناخته و می‌توانید با آن شروع به تایپ کردن و حرکت نشانگر ماوس با تاچ‌پد برروی صفحه کنید. اما اندروید به خوبی از داک کی‌برد پشتیبانی نمی‌کند به عنوان مثال زمانی که داک متصل بود هر چه سعی کردیم، نتوانستیم صفحه کلید را فارسی کنیم تا بتوانیم با کی‌برد فیزیکی، فارسی تایپ کنیم. این در صورتی است که میدیا پد از صفحه کلید لمسی فارسی پشتیبانی می کند و به راحتی می‌توان از آن استفاده نمود.

 

جمع بندی

تبلت میدیاپد 10 به زودی وارد بازار کشور خواهد شد، هنوز قیمت این تبلت را نمی‌دانیم، اما بلافاصله پس از ورود آن به بازار، اطلاعات تکمیلی را به اطلاع خواهیم رساند. براساس اعلام دفتر هواوی در تهران، نسخه سیم کارت خور این تبلت وارد بازار کشور خواهد شد. تبلت میدیاپد 10 به لطف نمایشگر IPS با کیفیت که دارای رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل نیز می‌باشد، تجربه بسیار جذابی را در تماشای ویدیو، بازی‌ها و مطالعه متون به کاربر ارائه می‌کند. وزن 580 گرمی آن نیز باعث شده تا به راحتی بتوان آن را حمل کرد. اما با توجه به پردازنده 4 هسته‌ای و صفحه نمایش با رزولوشن بالا، انتظار می‌رفت، هواوی از باتری قوی‌تری برروی این تبلت استفاده می‌کرد. بهینه سازی‌های نرم‌افزاری هواوی برروی اندروید 4 در برخی موارد مانند اضافه کردن دسترسی سریع به شبکه‌های بی‌سیم در قسمت اطلاع‌رسانی‌ها مثبت است اما در برخی موارد مانند حذف مکان قرار گیری نرم‌افزارها جالب به نظر نمی‌رسد.

در نهایت همه چیز به قیمت گذاری هواوی برای این تبلت بستگی دارد اگر این تبلت با قیمت رقابتی وارد بازار شود به لطف سخت‌افزار توانمند آن می‌تواند به یکی از انتخاب‌های کاربران اندرویدی بدل شود.

متاسفانه این تبلت با وجود انتشار نسخه اندروید 4.2 قرار است با نسخه 4.0 اندروید وارد بازار شود و هنوز دقیقا نمی‌دانیم چه زمانی بروزرسانی به نسخه جدید اندروید ارائه خواهد شد.

نقاط قوت:

  • دوربین 8 مگاپیکسلی با کیفیت
  • صفحه نمایش IPS با کیفیت و جذاب
  • صدای خروجی با کیفیت و با حجم بالا
  • بدنه با کیفیت و خوش ساخت و ظاهر زیبا

نقاط ضعف:

  • باتری نسبتا ضعیف نسبت به رقبا
  • بهینه سازی‌های نرم‌افزاری ضعیف هواوی
  • عدم استفاده از نسخه جدید اندروید
تعداد بازدید از این مطلب: 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1392
نظرات
Nokia Lumia 1020 VS Huawei Ascend Mate - مقایسه نوکیا لومیا 1020 با هوآوی اسند میت

با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز؛ در این بخش با شما خواهیم بود با نخستین مطلب در حوزه مقایسه برترین گوشی های موبایل دنیا از معتبر ترین برندها. رقیب های امروزی ما از دو شرکت هستند. یکی با سابقه ای طلایی غیر قابل انکار و دیگری با آینده ای رویایی و تضمین شده، دو گوشی که در این بخش برای مقایسه انتخاب شده اند عبارتند از ...

 

Nokia Lumia 1020

این محصول برای نوکیا یک محصول ویژه و به نسبت پر دردسر است. زیرا تا منتشر شدن لومیا 1020 توسط این شرکت فنلاندی شایعات بسیار متعدد و گمانه زنی های فراوانی در این خصوص وجود داشت. اما بالاخره پس از مدت ها انتظار کشیدن مشتاقان گوشی های نوکیا به خصوص سری لومیا ، نوکیا آخرین گوشی سری لومیا خود که 1020 می باشد را روانه بازار کرده است.

 

پس از اینکه لومیا 1020 خبرساز در معرض دید عموم قرار گرفت کارشناسان در خصوص آن اذعان داشتند :

" این گوشی در واقع تلفیقی از سری گوشی های دوربین محور نوکیا به پرچمداری PureView 808  با سری ویندوز موبایل های رویایی قبلی یعنی لومیا 920 می باشد. نکته قابل توجه در خصوص این گوشی این است که دوربین باورنکردنی 41 مگاپیکسلی که انحصاری نوکیا است بر روی این گوشی قرار گرفته است تا کاربر به مانند یک رویا علاوه بر کار کردن با ویندوز موبایل با یک ابر دوربین در حوزه ی موبایل نیز سر و کار داشته باشد."

 

Huawei Ascend Mate

تقریبا در این چند وقت اخیر همه ی ما به شنیدن نام برند هوآوی در اکثر محافل تکنولوژی عادت کرده ایم. این شرکت چینی به نوعی دست به کار بزرگی زد و توانست در مدت بسیار کوتاهی شهرت جهانی را برای خود دست و پا کند و ذهن مردم به خصوص مردم خاورمیانه را نسبت به گوشی های چینی روشن تر کند. این شرکت تقریبا هر چند و قت یکبار با معرفی محصول جدیدش تمامی محافل مربوط به صنعت گوشی را مال خود می کند.

هوآوی اسند میت نام آخرین گوشی طراحی شده توسط این شرکت است. به جرئت می توان گفت که اسند میت نیز تقریبا به اندازه ی لومیا 1020 بسیار خبرساز بود و همیشه شایعات زیادی در خصوص عملکرد آن منتشر می شد.

 

اما هوآوی با رونمایی از اسند میت تقریبا چیزی چند برابر شایعات در معرض دید قرار داد. مسئول روابط عمومی هوآوی با رونمایی از این گوشی در نمایشگاه CES 2013 ، این محصول را به طور کامل معرفی کرد. او معتقد بود :

"با اینکه این گوشی جزو سری فبلت های تلقی می شود اما صفحه نمایش 6.1 اینچی آن چیزی فراتر از یک فبلت ساده به نظر می آید..."

با توجه به توضیحات مقدمه قطعا دریافته اید که چه ابر گوشی هایی را می خواهیم در این قسمت مقایسه کنیم ، مقایسه ای که قرار است بر روی ریز ترین بخش ها و کوچکترین نقاط ضعف و قوت متمرکز شود تا شما خودتان دریابید که محصول رویایی هوآوی برتر است یا شاهکار نوکیا.

 

مشخصات کلی :

فرم هر دو گوشی تحت عنوان یک فرمت ساده شناخته می شود. همچنین هردو قابلیت بهره مندی از تنها یک سیم کارت را دارند.

از نظر وزن ، برتری با محصول نوکیا با تنها 158 گرم وزن خالص است. البته از این حیث وزن 198 گرمی اسند میت در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند به خصوص فبلت ها خیلی به مطلوب به نظر می رسد.

ضخامت لومیا 1020 به طور دقیق 10.4 میلیمتر است که از این نظر محصول هوآوی با 0.5 میلیمتر بهبود ضخامت 9.9 میلیمتری را برای گوشی خود در نظر گرفته اند.

 

 

 

 از نظر طول و عرض هم از قبل گفته شد که اسند میت یک فبلت تمام عیار است از این رو طبق قاعده اندازه بزرگتری نسبت به لومیا 1020 دارد. در این بخش اندازه ی سند میت 136.5 در 85.7 میلیمتر است که در مقایسه با اندازه ی 130.4 در 71.4 لومیا 1020 به نسبت بزرگتر به نظر می رسد.

 

پردازنده :

در این بخش به نوعی مقایسه کردن این دو گوشی خیلی دشوار است. زیرا هر دو گوشی از پردازنده های فوق العاده قدرتمندی استفاده می کنند که هر کدام برای خود صاحب سبک هستند.

مدل پردازنده و چیپست های اسند میت  Huawei K3V2 Chipset و  Quad-Core CPU می باشد. چیپست هوآوی که اختصاصی خودش است و همیشه از بهترین ها بوده است. سی پی یو Quad-Core که دیگر جایی را برای صحبت باقی نمی گذارد.

لومیا 1020 از پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon S4 بهره مند است. پردازنده ای که با نو آوری هایش توسط شرکت سازنده توانسته است اعتبار جهانی برای خود دست پا کند. همانطور که  گوشی‌ها و تبلت های امروزی  ،  قدرت کافی برای انجام بسیاری از کارهای سنگین را دارند و با توجه به پیچیدگی این کار پردازنده بیشتر کار خواهد کرد. همین امر باعث می‌شود که پردازنده ، گرمای زیادی تولید کند. چنین گرمایی باعث خواهد شد که سرعت و کارایی دستگاه به شدت افت پیدا کند. به مرور زمان، این گرما باعث صدمه دیدن سخت افزارهای دستگاه ،  به خصوص باتری آن می‌شود.

 کمپانی Qualcomm  برای مقابله با این مشکل، نسل جدیدی از پردازنده های موبایل را با نام Snapdragon S4 روانه بازار کرده است. این پردازنده در تست هایی که بر روی آن صورت گرفته به قدر قوی عمل کرده است که می تواند همیشه گوشی را خنک نگهدارد. همچنین در این بخش لومیا 1020 از پردازنده Dual-Core Krait CPU نیز استقاده می کند.

 

مشابهت پردازنده های این دو گوشی زمانی مشخص می شود که بدانید سرعت پردازش هر دو گوشی 1.5GHz می باشد. 1.5 گیگاهرتز سرعتی خیلی فراتر از بهترین محصولات در برخی از شرکت های معتبر دیگر می باشد که این گوشی ها صاحب آن هستند.

پردازنده های گرافیکی هم در هر دو گوشی بسیار قدرتمند و با کیفیت هستند فقط در این بخش محصول هوآوی از پردازنده معروف تری بر خلاف CPU اش استفاده می کند. پردازنده گرافیکی هوآوی Intel XMM6260 است. Adreno 225 نیز پردازنده گرافیکی به کار گرفته شده در لومیا 1020 می باشد. البته این را باید بگوییم که در این قسمت پردازنده گرافیکی نوکیا کمی قدرتمند تر از محصول هوآوی است. دلیل آن هم که در ادامه مقاله بیشتر به آن می پردازیم دوربین 41 مگاپیکسلی و همچنین صفحه نمایش لومیا 1020 می باشد.

 

حافظه :

در بخش حافظه Ram  هر دو محصول از کیفیت مطلوب و در عین حال یکسانی برخوردارند. حافظه رم مربوط به این محصولات 2048 مگابایت می باشد. اما لومیا 1020 در بخش حافظه داخلی تقریبا دو برابر بیشتر از اسند میت گنجایش دارد. البته نوکیا حافظه داخلی 32768 مگابایتی خود را در ازای نداشتن امکان نصب رم بر روی گوشی اختیار کرده است وگرنه محصول هوآوی در کنار 16384 مگابایتی که حافظه داخلی دارد می تواند رم microSD را تا سقف 32 گیگابایت را نیز ساپورت کنید.

به نظر می رسد در بخش حافظه ، کار هوآوی کمی سنجیده تر بوده است. زیرا برخی از افراد که به حجم های بسیار زیادی نیاز دارند در کار کردن با لومیا 1020 با نوعی محدودیت مواجه می شوند.

 

شبکه های ارتباطی :

اولین نکته باند شبکه 2G است که هر دو گوشی تمامی ورژن های آن پشتیبانی می شود. در قسمت باند 3G هم وضع کاملا برابر است و دو رقیب دوشادوش هم تمامی ورژن ها را ساپورت می کنند. اما شبکه 4G در این بخش تنها توسط محصول نوکیا پشتیبانی می شود. البته در حال حاضر در ایران این قابلیت چندان هم برای ما مهم تلقی نمی شود زیرا هنوز از امکانات آن در ایران بهره برداری صورت نگرفته است ولی در سایر کشور ها قطعا یک شبکه قدرتمند تلقی می شود.

در بخش های GPRS  ، GPS ، WLAN و Edge  هر دو محصول تقریبا به صورت یکسان عمل می کنند و تنها در یک سری جزئیات ریز مانند قابلیت UP to 236.8 kbps در بخش Edge لومیا به نسبت بهتر عمل کرده است.

اما در بخش بلوتوث اسند میت عقب افتادگی بخش Edge را جبران کرده و با ارائه بلوتوٍث نسخه 4.0 یک رویای بلوتوثی را برای ما به ارمغان آورده است. البته نوکیا هم در لومیا 1020 از نسخه بروز 3.0 بلوتوث استفاده کرده است که این نسخه هم به نسبت سریع است ولی در مقایسه با نسخه 4.0 کمی عقب تر است.

 

صفحه نمایش :

صفحه نمایش ها هم یکی از مهم ترین ملاک های ارزش یک گوشی هستند که در این بخش نوکیا با ارائه صفحه خازنی از نوع AMOLED توانسته یکی از بهترین نکات مد نظر کاربران به بهترین نحو ممکن مورد توجه قرار دهد. AMOLED به کار رفته در لومیا 1020 تا رزولوشن 768 در 1280 را پشتیبانی می کند.

 

 

 

هوآوی در این بخش به گفته خودش برای مقرون و به صرفه در آمدن قیمت مصرف کننده اسند میت در آن از صفحه نمایش بروز اما ضعیف تر نسبت به آمو ال ای دی نوکیا از صفحه خازنی IPS LCD استفاده کرده است.

 

 

 

از نظر اندازه صفحه نمایش ، نمایشگر 6.1 اینچی هوآوی نسبت به نمایشگر 4.5 اینچی نماینده نوکیا کمی دلچسب تراست اما صفحه نمایش به کار گرفته شده توسط نوکیا از قابلیت های کاربردی مانند مالتی تاچ و صفحه ضد خش نیز به طور کامل پشتیبانی می کند که در مقابل هوآوی تنها قابلیت قابل توجهی که در این بخش دارد امکان دریافت چندین لمس به صورت همزمان است.

 

 

 

دوربین :

در این بخش تقریبا جای صحبتی برای مقایسه نیست زیرا دوربین 41 مگاپیکسلی لومیا 1020 کجا و دوربین 8 مگاپیکسلی اسند میت کجا! البته در دوربین دوم گوشی برتری از آن هوآوی است که دوربینش با کیفیت HD 720p ارائه شده و در مقابل نوکیا در این بخش تنها به یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی بسنده کرده است.

 

 

 

ابعاد فیلمبرداری را تقریبا هوآوی با کیفیت Full HD  در مقابل کیفیت 1080p نوکیا برده است. البته رزولوشن هر دو رقیب در این بخش 1920 در 1080 بوده و هر دو قابلیت ضبط 30 فریم رد ثانیه را دارا می باشند.

 

 

 

صدا :

در این بخش هر دو گوشی از فیش 3.5 میلیمیتری صدا به همراه فرمت های WAV  و MP3 پشتیبانی کامل می کنند. البته بلندگو های لومیا 1020 با دارابودن امکاناتی نظیر Dolby Digital Plus و Dolby headphone enhancement در مقابل تنها قابلیت تقویت کننده Dolby Mobile موبایل اسند میت به نسبت برتری خود را نشان داده اند.

 

 

 

سیستم عامل :

در این بخش هر دو گوشی از سیستم عامل های محبوب و معتبری استفاده می کنند. لومیا 1020 با سیستم عامل Microsoft Windows Phone و در مقابل هوآوی اسند میت با سیستم عامل محبوب اندروید نسخه 4.1 Jelly Bean توانسته اند محبوبیت خاصی را برای علاقه مندان ایجاد کنند.

 

 

 

در امور نرم افزاری تقریبا دو سیستم پا به پای هم پیش رفته اند. فقط در برخی بخش ها لومیا 1020 به دلیل دارا بودن ویندوز موبایل توانسته ارائه کننده بهتری باشد ؛ مثلا در پشتیبانی فرمت های تصویری نماینده نوکیا تقریبا تمامی فرمت های رایج را پشتیبانی می کند این در حالی است که اسند میت در این بخش ها کمی محدودتر جلوه می کند.

 

باتری :

آخرین نکته مهمی که در مقایسه این دو رقیب سر سخت باقیمانده است باتری آن ها است. در این بخش لومیا 1020 در باتری لیتیومی استاندارد مدل BV-5XW و هوآوی هم از باتری لیتیومی قدرتمندی استفاده می کند. ظرفیت باتری لومیا 2000 و در مقابل برای اسند میت 4050 میلی آمپر ساعت می باشد.

 

جمع بندی سردبیر: تنها نکته ای که در این مقایسه مطرح نشد ظاهر دو گوشی است. فکر می کنیم این بخش دیگر مربوط به اعداد و ارقام و نظرات کارشناسانه نمی شود و تنها به سلیقه افراد بستگی دارد. از این رو قاضی این بخش خودتان باشید.

 به طور کلی هر دوگوشی معرفی شده توانسته اند در بخش های مختلف از هم پیشی بگیرند و واقعیت های باورنکردنی از دنیای گوشی موبایل را به معرض نمایش بگذارند. حال اینکه کدام گوشی بهتر و کاملتر است را با توجه به توضیحاتی که دادیم بر عهده خودتان می گذاریم چون این درک شما از خواسته هایتان هست که انتخاب را می سازد.

تعداد بازدید از این مطلب: 865
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1392
نظرات
Sony Xperia Z1

 

xperia-z1-wall

مدلی که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم، یکی از آن دست وسایلی است که سر و صدای زیادی پیرامون تولیدش تا به امروز وجود داشته است. این محصول سونی که ابتدا با نام هونامی شناخته می‌شد، از ماه‌ها قبل نقل محافل بود تا سرانجام افتخار داده و به صورت رسمی پای به کارزار بازار گوشی‌های هوشمند گذاشت. جایی که رقبای ریز و درشت، از گلکسی S4 و ال‌جی G2 گرفته تا آی‌فون 5s و لومیا 1020 برای آن خط و نشان می‌کشند.

حال بایستی ببینیم که این گوشی سونی چه چیزی دارد که همگان مشغول کشیدن خط و نشان برای آن هستند. اگر شما هم علاقه‌مند به چنین موضوعی هستید، آی‌تی‌رسان را در ادامه مطلب همراهی کنید.

سنگین اما خوش بدن!

اگر نگاهی سرسری به اندام اکسپریا Z1 بیندازید، ممکن است که ابتدا در تشخیص بین این مدل و برادر بزرگترش یعنی اکسپریا Z دچار تردید شوید. هر دو مدل دارای اندازه‌های شبیه به یکدیگر بوده و شیشه، سطح جلو و عقب آن‌ها را پوشانده است. شاید با خود بگویید، برای تشخیص گوشی جدیدتر، آن‌ها را در دست می‌گیرم و هر کدام که سبک‌تر و نازک‌تر بود، همان Z1 است! چرا که کمپانی‌های سازنده در این مقوله، همیشه یک روند سبک سازی در مورد گوشی‌های خودشان داشته‌اند.

در ابتدا باید این منطق شما را ستود، اما پس از آن می‌بایست اشاره کنیم که این منطق هیچ کاربردی در این قسمت ندارد، چرا که شما نه تنها با یک گوشی سبک‌تر طرف نیستید، بلکه ارتفاع و عرض آن نیز افزایش یافته است، بدون اینکه ذره‌ای بر ابعاد نمایشگر اضافه گردد! در واقع وزن ۱۷۰ گرمی، اکسپریا Z1 را تبدیل به سنگین وزن‌ترین گوشی ۵ اینچی حال حاضر (در بین تولیدات جدید) بدل می‌سازد تا حداقل در این بخش، سونی حایز یک رکورد شده باشد!

z2-in-hand

البته بسیاری دلیل اصلی این امر را به لنز خاص دوربین مربوط می‌دانند، اما حداقل نوکیا با مدلی چون لومیا 1020 و وزن کمتر، نشان داد که این دلیل خیلی هم وارد نیست. اما باید ببینیم، آیا این ۱۷۰ گرم، واقعا آزار دهنده است؟ به شخصه این مورد را در استفاده از گوشی به شکل یک مشکل ندیدم! چرا که سونی با استادی هر چه تمام‌تر و استفاده از طراحی خاص خود موسوم به OmniBalance کاری کرده تا وزن گوشی به صورت یکنواخت در بدنه پخش شود و این موضوع نه تنها مانع از عدم تعادل گوشی می‌شود، بلکه کاربر را خیلی در مورد وزن بالای خود به چالش نمی‌کشد. اما در مورد سایز چطور؟ در این باره بایستی بگویم سونی می‌توانست بهتر کار کند. حاشیه‌های نسبتا زیاد در دور نمایشگر و بالا و پایین گوشی، ابعاد اضافه‌ای به اکسپریا Z1 داده که قد و قواره آن را از مدلی چون G2 که سایز نمایشگر 5.2 اینچی دارد هم بزرگ‌تر ساخته است. در تصویر زیر به ترتیب از چپ به راست شاهد مدل‌های اچ‌تی‌سی وان، Z1، جی پرو، گلکسی مگا 6.3 و Z Ultra هستید.

all-phones

اگر نگاهی بر کیفیت ساخت هونامی سابق بیندازید، در دل بر آن احسنت خواهید گفت، چرا که سطح شیشه‌ای محکم در جلو و عقب گوشی با کناره‌های فلزی پوشانده شده تا ترکیبی خوش ساخت را به شما هدیه بدهد. البته در رنگ مشکی گوشی، مشکل باقی ماندن اثر انگشت، کاربر را همراهی خواهد کرد تا در لحظات خوش همراهی با Z1 احساس تنهایی نکنید!

back-phone

در سمت راست که شلوغ‌ترین قسمت گوشی را تشکیل می‌دهد، کلید یک‌پارچه صدا با قامتی نحیف به همراه دکمه پاور در میانه میدان خودنمایی می‌کند. کلید پاور نسبت به قبل کمی آب رفته و سفت‌تر هم به نظر می‌رسد (در مقایسه با اکسپریا Z). ظاهرا سونی دلیل محکمی برای ایجاد این تغییر کوچک داشته است، تغییری که به شخصه چندان دوست ندارم! کلید اختصاصی شاتر دوربین در پایین خبر خوبی را به شما می‌دهد؛ توانایی عکاسی و فیلم‌برداری در زیر آب که علاقه شما را به غواصی بیشتر خواهد کرد. اگرچه بیشتر از 1.5 متر نباید زیر آب بروید و برای همین شنا کردن در حوض را به شما توصیه می‌کنیم! در بالاتر از همه این کلیدها، درپوش نسبتا پهنی قرار گرفته که محل ورود سیم کارت شماست. اگر کمی به پایین این ورودی دقت کنید، کلید بسیار کوچک قرمز رنگی را مشاهده خواهید کرد که با فشار دادن آن توسط یک جسم نوک تیز، گوشی خاموش خواهد شد. این گزینه در مواردی چون هنگ کردن دستگاه، از آنجایی که باتری غیر قابل دسترس است، به کمک کاربر خواهد آمد.

slot z1-and-ultra

در بالا جک استاندارد 3.5 میلی‌متری تعبیه شده که در کمال تعجب هیچ محافظی ندارد و نشان می‌دهد که سونی برای این بخش، آب شش‌های قدرتمندی کار گذاشته تا در زیر آب دچار خفگی نشود!

3.5mm

در سمت چپ شاهد دو درپوش دیگر هستید که یکی وظیفه محافظت از کارت حافظه جانبی و دیگری درگاه میکرو یواس‌بی را بر عهده دارد. در میانه این بخش، محل اتصال به داک نیز دیده می‌شود که همچون Z Ultra، وظیفه اصلی‌اش در زشت کردن طراحی گوشی است!

twp-ports

در پایین یک توری نسبتا پهن را می‌بینید که تک اسپیکر هونامی در زیر آن جا خوش کرده است و در گوشه آن محلی برای استفاده بند نگهدارنده تعبیه شده است.

Shutter-key

با برگرداندن Z1 شاهد لنز دوربین با حک شدن حرف G در کنارش هستید (تبلیغی برای گوشی ال‌جی؟!) که تک فلاش LED در زیر آن کار گذاشته شده است. آرم سونی نیز در پشت دستگاه به خوبی می‌درخشد تا به شما نشان دهد این گوشی سنگین اما خوش ساخت، محصول کدام کمپانی است.

lenz

اشباع از پیکسل

زمانی که شما یک نمایشگر ۵ اینچی با وضوح فول اچ‌دی را نگاه می‌کنید، چگالی پیکسلی ۴۴۱ در هر اینچ سبب می‌شود تا هر چقدر هم تلاش نمایید، هیچ پیکسلی را بر روی نمایشگر مشاهده نکنید زیرا تعداد آن‌ها در یک حجم معین، بیشتر از اندازه‌ای است که چشمان انسان قادر به تشخیص‌شان باشد. البته سونی در مدل قبل‌تر خود یعنی اکسپریا Z به خوبی نشان داد که تنها این چگالی عامل اصلی در کیفیت نمایشگر گوشی نیست و عوامل بسیار زیادی دخیل هستند که تقریبا در مدل‌های گذشته، سونی چندان به رعایت کردن آن‌ها اهمیتی نمی‌داد! همین امر هم سبب شده بود تا انتقادات زیادی متوجه این سازنده خوش نام ژاپنی شود. ظاهرا سونی پس از مدت‌ها به این صحبت‌ها گوش فرا داده و ابتدا در مدل غول پیکر خودش یعنی اکسپریا Z Ultra تغییرات زیادی را در نمایشگر اعمال نمود، تا جایی که به کمک فناوری Triluminos جواب منتقدان خویش را داده و از شر زاویه دید پایین نمایشگر هم خلاص شد! اما در اکسپریا Z1 چطور؟

در این گوشی نیز سونی اعلام کرده درست از همان فناوری بهره گرفته و با توجه به ابعاد کوچک‌تر نمایشگر و چگالی پیکسلی بالاتر، انتظار خودم به شخصه در کیفیت بهتر Z1 بود. اما وقتی این دو مدل را در کنار یکدیگر به مقایسه گذاشتم، نتیجه دیگری را مشاهده کردم. Z1 با آنکه نسبت به Z بهبود چشمگیری پیدا کرده اما همچنان از ضعف زاویه‌ها رنج می‌برد و در برابر اکسپریا Z Ultra در کل ضعیف‌تر ظاهر شد (در تصاویر، از این دو مدل در کنار یکدیگر عکس گرفته‌ایم).

dis4 dis2 dis3 dis1

این مساله برایم عجیب بود! کمی در نت جستجو کردم و به نتایج عجیبی رسیدم! ظاهرا در این بخش نیز سونی همچون گوشی‌هایی چون TX و Z کمی دو گانه عمل کرده است! استفاده از پنل‌های متفاوت که البته این امر تایید نشده است. اما وقتی در برخی از سایت‌ها دیدم که نویسنده با آب و تاب از نمایشگر گوشی تعریف می‌کند و حتی در GSMArena آن را از Z Ultra هم برتر دانسته است، فهمیدم که کاسه‌ای زیر نیم کاسه است! چرا که چشمان من چیز دیگری را می‌گفت. در همین سایت به صحبت‌های برخی از کاربران اشاره شده بود که ادعا می‌کردند پنل گوشی آن‌ها، مشخصات مشابهی با اکسپریا Z‌ دارد! حال این قضیه ممکن است به خاطر برخی دستگاه‌های پیش از تولید باشد و یا اینکه از پنل‌های اضافه در خط تولید اکسپریا Z بر روی Z1 استفاده شده باشد، امری که به شخصه چندان آن را محتمل نمی‌دانم! اما از آنجایی که کیفیت نمایشگر Z Ultra را بهتر دیدم، باید قبول کرد که مدل‌های Z1 در نمایشگر می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند، امری که سبب می‌شود تا هنگام خرید، در انتخاب گوشی خودتان بیشتر دقت کنید.

از قدرت آتش بگیر!

وقتی بحث از توانایی سخت افزاری به میان بیاید، Z1 سرش را کاملا بالا خواهد گرفت، چرا که استفاده از چیپست Snapdragon 800 به همراه واحد گرافیکی Adreno 330 و ۲ گیگابایت رم، جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌های در قدرت این مدل باقی نمی‌گذارد. در ساخت این چیپست از فناوری ۲۸ نانومتری استفاده شده و توانایی پشتیبانی از اتصال USB 3.0 نیز برای آن فراهم است. همچنین پشتیبانی از فرمت سنگینی همچون 4K یا اولترا اچ‌دی، نشان دهنده قابلیت‌های خاص این ساخته کوالکام است.

snapdragon-800

برای بررسی نزدیک‌تر این موضوع، از اکسپریا Z1 آزمون‌هایی گرفتیم.

در مرحله نخست به سراغ بنچمارک پی رفتیم که ثبت عدد ۱۱۹ میلی ثانیه برای محاسبه، به خوبی نشان داد هسته‌های KRAIT 400 چه قدرت شگرفی دارند.

bench-pi

سپس از quadrant professional کمک گرفتیم که نتایج را در نمودارهای زیر مشاهده می‌کنید.

cpu. gr. io. mem.

کسب امتیاز ۲۹۱۳۹ از آزمون AnTuTu نیز نمره قابل قبولی از Z1 است.

antutu

در آخر از اسمارت بنچ کمک گرفتیم که تصویر زیر حاصل این امتحان است.

smart.

به من خیره نشو!

پیش از ورود رسمی Z1، بسیاری تصور می‌کردند که این گوشی با نسخه 4.3 اندروید همراه می‌شود، امری که با مشاهده 4.2.2 متوجه شدیم سرابی بیش نبوده و از فردا روز شماری برای ارایه آپدیت‌های جدید توسط سونی آغاز خواهد شد!

رابط کاربری همچنان بیشترین شباهت را با اندروید خالص دارد. شما در ابتدا پنج صفحه دارید که میزان آن را تا عدد هفت می‌توانید افزایش دهید و هر کدام را که خواستید، تبدیل به صفحه اصلی خود کنید. با تغییر تم، رنگ آیکون‌های سیستمی نیز تغییر می‌کند و در کل هماهنگی بهتری نسبت به گذشته در این بخش دیده می‌شود.

شما قادر هستید تا آیکون‌های موجود در اعلانات را به اختیار خودتان و تا دو ردیف (۱۰ آیکون میانبر) تنظیم کنید. همچنین در سمت چپ منوها، یک نوار پهن جهت دسترسی سریع به برخی از گزینه‌های تنظیمات وجود دارد که با کشیدن انگشت خود، به آن می‌رسید. برای شما به صورت پیش فرض برنامه Sketch نیز گنجانده شده تا بتوانید تصاویر را به دلخواه ویرایش نمایید و ظاهرا خود سونی علاقه چندان زیادی جهت تولید برنامه‌های اختصاصی گرافیکی ندارد!

در کل رابط کاربری سونی با یک حرکت آهسته اما پیوسته رو به بهبود است، اما به دلیل فاصله نسبتا زیاد با برخی از پوسته‌ها، شاید بهتر باشد به حرکتی تند و پیوسته تبدیل شود!

xperia-z2

پیشرو در پیکسل!

هیچ دوربینی را در دنیای گوشی‌های اندرویدی نمی‌توانید پیدا کنید که توانایی عکاسی با وضوح 20.7 مگاپیکسل را داشته باشد، به جز Z1! درست است، این گوشی در این بخش رکورددار است، اما همان طوری که در بسیاری از مقالات گفته شده و شما هم احتمالا خوانده‌اید، همه چیز یک دوربین به مگاپیکسل نیست و خیلی از عوامل دیگر در این بخش دخالت دارند. البته سونی در این قسمت نیز تمام تلاش خود را کرده و در واقع هر چیزی را که در چنته داشته، بر روی میز بازی قرار داده تا شاهد یک دوربین رویایی بر روی Z1 باشیم.

این گوشی از یک سنسور منحصر به فرد Exymor RS استفاده می‌کند که با دارا بودن نسبت “1/2.3 تقریبا ۷۰ درصد بزرگ‌تر از سایر سنسورها با اندازه “1/3 است (یکی ازدلایلی اصلی سنگین و بزرگ‌تر بودن گوشی کشف شد!). همچنین گشادگی دیافراگم یا aperture لنز برابر با F/2.0 است، موردی که اچ‌تی‌سی خیلی به آن در گوشی وان خود می‌نازید و یکی از دلایل برتری اولترا پیکسل را این مورد می‌دانست که ظاهرا سونی نه تنها به این عدد رسیده، بلکه تعداد پیکسل‌ها را هم بیش از ۵ برابر نسبت به اچ‌تی‌سی وان افزایش داده تا ثابت کند که تعداد بیشتر پیکسل‌ها منافاتی با گشودگی دیافراگم ندارد! در واقع همه چیز برای عکاسی در نور کم مهیاست به جز یک مورد و آن چیزی نیست جز تک فلاش کوچک LED که سونی در این بخش واقعا خساست به خرج داده است! این کار درست مثل این می‌ماند که به شما یک پورشه بدهند اما برای رانندگی، کوچه‌های تنگ و پر از پیچ را در اختیارتان بگذارند! استفاده از یک فلاش زنون یا حداقل دو فلاش LED (مانند آی‌فون 5s) می‌توانست نقش بزرگراه یا حداقل یک خیابان را در محیط تاریک برای این دوربین پر از امکانات بازی کند.

اکسپریا Z1 همچنین از لنز واید (۲۷ میلی‌متری) سری G به همراه پروسسور تصویر Sony BIONZ بهره گرفته تا تقریبا حجت را بر دوربین گوشی تمام کرده باشد (به غیر از فلاش!).

البته برای دوربین، سونی کارهای عجیبی هم کرده است! به عنوان مثال تنظیم دوربین به صورت پیش فرض بر روی Suprior Auto قرار دارد، جایی که در هنگام عکاسی، وضوح تصویر پایین می‌آید. شاید با خودتان بگویید اگر مثل اکسپریا Z یا TX باشد که وضوح تصویر در آن‌ها از ۱۳ به ۱۲ می‌رسید، چندان مهم نیست و حالا به جای ۲۰ با ۱۹ مگاپیکسل عکس می‌گیرم! اما اگر بشنوید این عدد برابر با ۸ خواهد بود، شاید چشمانتان از فرط تعجب گرد شود! در واقع این پایین آمدن ناگهانی، کاربر را دچار احساس ناخوشایندی می‌کند و بسیاری تصمیم می‌گیرند از همان حالت دستی بهره گرفته و از وضوح ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کنند. یک نکته عجیب دیگر در این بین، وجود حالت اتوماتیک در قسمت Manual یا همان تنظیم دستی است! عجایب ظاهرا در این قسمت تمامی ندارد و اگر کسی بخواهد با سایز استانداردی چون ۱۳ مگاپیکسل یا ۱۶ عکس بیندازد، چنین گزینه‌ای را نخواهد دید! سونی می‌گوید یا ۸ بگیر یا ۲۰! از حالت وسط خوشم نمی‌آید!
فکر کردید شعبده بازی‌ها تمام شده است؟ خیر! توصیه می‌کنیم به دنبال قابلیت HDR بگردید. چی شد؟ پیدا نکردید؟ آیا باور می‌کنید که این دوربین فوق پیشرفته، چنین حالتی را نداشته باشد؟! خیلی دپرس نشوید چرا که HDR‌ وجود دارد اما به شرطی که شما در وضوح تصویر ۸ مگاپیکسل (آن هم دستی) عکس بیندازید. در این زمان گزینه Scene ظاهر شده و می‌توانید HDR را هم انتخاب کنید.

camera-app

حالت Superior Auto قابلیت‌های جالبی دارد و به نظر می‌رسد که این مود در پاسخ به PureView نوکیا طراحی شده باشد و سونی با ترکیب تعداد پیکسل‌های زیاد و تبدیل آن‌ها به اندازه بزرگ‌تر (برای هر پیکسل) به مبارزه با نویزها رفته است. در رابط کاربری نسبتا ساده دوربین، قابلیت‌های گوناگونی نیز گنجانده شده است. در حالت AR Effect‌ می‌توان تصاویر همچون دایناسور یا آدم کوچولوها را به عکس افزود یا در مود info eye اطلاعات خیلی جالبی از عکس را بدان افزود.

AR-EFFECT

شاید بهتر باشد به جای این همه تئوری بافی، نگاهی به عکس‌های این دوربین بیندازیم و ببینیم در موقعیت‌های مختلف، چه دستپختی داشته است!

 در این شات، از گلکسی S4 و Z1 در تهیه عکس کمک گرفته شده است تا ببینید کدامیک عملکرد بهتری داشته‌اند.

CAM-S4 CAM1

در این تصویر هم مقایسه‌ای بین Z1‌ و ال‌جی G2 انجام داده‌ایم.

CAM2

CAM6

دو تصویر زیر در هنگام شب گرفته شده‌اند. اولی در حال حرکت و دومی در زمان توقف.

CAM-IN-NIGHT CAM-AT-NIGHT

سایر عکس‌های گرفته شده با Z1 و در حالت‌های مختلف را در ادامه مشاهده می‌کنید.

CAM5 CAM2 CAM3 CAM4

وقتی وارد بخشی چون فیلم‌برداری می‌شویم، به طور حتم انتظار یک فیلم‌برداری رویایی را خواهیم داشت، چرا که لنز دوربین همه امکانات لازم را داشته و در کنار چیپست توانمندی چون اسنپدراگون ۸۰۰، ترسی از افت فریم نخواهیم داشت.

پیش از این بسیاری پیش‌بینی فیلم‌برداری با توانایی 4K یا حداقل فول اچ‌دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را داشتند که سونی به هیچ‌کدام جامه عمل نپوشانید. البته وضوح تصویر 4K شاید چیزی بیشتر تبلیغاتی باشد تا کاربردی زیرا جنین نمایشگرهایی بسیار گران هستند و در کمتر خانه‌ای می‌توان یکی از آن‌ها را یافت.

در کار کردن با دوربین به مشکلی چون گرم شدن بخش بالایی دستگاه نیز برخواهید خورد، موردی که در هنگام عکس‌برداری یا گرفتن فیلم چنین تجربه‌ای را نداشتم (میزان گرما کمی بالاست).

camera-z2

در کلیپ یک دقیقه‌ای که گرفتیم حجم کلیپ برابر با ۱۲۷ مگابایت شد و همه چیز در شرایط ایده‌آل قرار داشت. با آنکه دوربین لرزش گیر اپتیکال ندارد، اما نسخه دیجیتال تعبیه شده عملکرد مناسبی داشته و تنها ایراد آن را می‌توان کم شدن کادر فیلم‌برداری دانست.

لذت ببر

خوشبختانه در بخشی چون مالتی مدیا، Z1 توانایی‌های بسیار خوبی دارد و با نصب یک پک کامل از کدک‌های صوتی و تصویری، هر چیزی را به شما نشان خواهد داد! تجربه قبلی در کار کردن با گوشی‌های ضد آب، نشان داده بود سازنده همیشه محدودیت‌های زیادی را برای تعبیه اسپیکر دارد، چرا که آب دشمن بلندگوهاست و در صورت کمی بی‌دقتی، فاتحه آن‌ها را خواهد خواند! همین امر سبب تولید اکسپریا Z با اسپیکرهای بسیار ضعیفی شد و حتی Z Ultra هم با وجود پیشرفت، عملکرد متوسطی داشت. در اینجا اگر به اسپیکر بزرگ و یکپارچه گوشی نگاهی بیندازیم، بارقه امید در دل‌های شما خواهد درخشید چرا که حداقل در هیبت، به خوبی عرض اندام می‌کند. اما در عمل چطور؟ وقتی یک آهنگ بر روی گوشی گذاشتم و صدای آن را تا انتها زیاد کردم، متوجه شدم Z1 مانند غولی است که فقط هیکل گنده کرده (در بخش اسپیکر) و نباید گول ظاهر بزرگ آن را خورد. نکته جالب اینجاست که حتی نصف این بلندگو کار نمی‌کند! یعنی اگر انگشت خود را بر روی نیمه چپ آن قرار بدهید تغییر خاصی در صدای خروجی حاصل نخواهد شد و با پوشاندن بخش راستی، صدا کاملا قطع خواهد شد و در کل به نظر می‌رسد این طراحی بزرگ توری اسپیکر، بیشتر برای قشنگی بوده و کارایی چندانی ندارد.

speaker

در بخش هدفون و با کمک واکمن، تجربه‌ای که از صدا خواهید داشت به سمت رویایی بودن میل می‌کند. حجم صدا بسیار خوب و عاری از نویز است. کیفیت مکالمه گوشی نیز به همین خاطر در حد کاملا قابل قبولی قرار دارد.

فقط با من حرف بزن!

زمانی که با عدد ۳۰۰۰ میلی‌آمپری باتری برخورد می‌کنید، یکی دیگر از دلایل سنگینی بیش از حد Z1 برای شما آشکار خواهد شود و با خودتان می‌گویید داشتن چنین باتری توانمندی، ارزش آن چند گرم اضافه وزن را دارد. اما در عمل چطور؟

تست باتری همیشه شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد و هیچ گاه نمی‌توان درستی ادعای سازنده و یا آزمون یک مقاله را کاملا درست خواند. پیش از آنکه بخواهم در باتری گوشی دقیق شوم، سری به بررسی‌های تخصصی این گوشی در یک سایت بسیار معتبر زدم. این سایت نمره قبولی کامل را به بخش مکالمه داده بود که با بیش از ۲۵ ساعت، عملکردی فوق تصور داشت. اما در بخش دیدن فیلم یا وب‌گردی رقم حدودی ۶ ساعت را عنوان کرده بود که من را کمی در فکر فرو برد! زیرا این میزان برای یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری کمتر از حد تصور بوده و شما را به فکر وا می‌دارد چرا این رقم چند هزار میلی‌آمپری، فقط ۶ ساعت دوام می‌آورد؟! برای بررسی بهتر این موضوع، گوشی را تا انتها شارژ کردم! یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌ام با کیفیت اچ‌دی و به همراه زیر نویس را بر روی آن ریخته و کانال‌های ارتباطی Z1 را نیز کامل قطع کردم. سپس نور نمایشگر را تا نیمه و صدا را نیز تا همین حد بالا برده و مشغول تماشا شدم. این کار را انقدر ادامه دادم تا توانی برای گوشی (و چشمانم!) دیگر نماند. فکر می‌کنید چه رقمی ثبت شده بود؟ ۶ ساعت گفته شده توسط آن سایت؟! خیر! میزان مقاومت باتری Z1 بالای ۱۰ ساعت ایستاد و این مورد را به من (و هم شما) ثابت کرد تا چیزی را با دستان خودتان تست نکردید، باور نکنید!

multi-media

فول امکانات

Z1 فقط در یک نسخه ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و از طریق کارت حافظه امکان ارتقا نیز برای آن فراهم است. در بخش امکانات ارتباطی همه چیز در شرایط ایده‌آل است و تنها، جای پورت اینفرارد که در پرچمداران امروزی حضور پر رنگی دارد، خالی به نظر می‌رسد.

در این بین یک نکته بسیار مهم، همان استاندارد IP58 است که سبب می‌شود تا Z1 نسبت به گرد و غبار مقاوم بوده و تا عمق 1.5 متری آب نیز به خوبی دوام بیاورد. این لایسنس را باید یکی از مزایای اصلی این محصول جدید سونی برشمارد، زیرا نه تنها خیال شما را از خیلی جهات راحت می‌کند، بلکه سبب می‌شود در هر کجای این کره خاکی، از نوک کوه گرفته تا زیر آب گوشی را با خودتان به همراه داشته باشید، بدون آنکه نگران خراب شدن یا از کار افتادگی آن شوید.

z1-in-water

سخن پایانی

Z1 را باید نسخه آپگرید شده از اکسپریا Z سونی دانست، مدلی که از همان روزهای نخستین ورودش به بازار، طرفداران بسیاری را جذب خود کرد و حال این نمونه با یک نمایشگر بهتر، سخت‌افزار قوی‌تر، دوربین کارامدتر، باتری پرتوان‌تر و مقاومت بیشتر، آمده تا علاوه بر تکمیل ماموریت Z، خود به عنوان جانشینی شایسته بر تخت فرمانروایی تکیه بزند. البته سونی قصد ندارد که فقط قلمروی تحت کنترل Z را به Z1 بسپارد، چرا که اعتقاد دارد این گوشی توانایی تصاحب سرزمین‌های بیشتری را دارد. پس باید Z1 را شاهزاده سرزمین‌های جدید برای این کمپانی دانست و اگر این گوشی با قیمتی معقول وارد بازار شود (نه مثل الان با حدود قیمتی 2.800.000 تومان) می‌توان روزهای روشنی را برای آن متصور بود.

z-and-z-ultra

تعداد بازدید از این مطلب: 961
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1392
نظرات
پدفون ایسوس - گوشی هوشمندی در دل یک تبلت

واحد خبر mobile.ir : دنیای گوشی های هوشمند و تبلت ها هر روز شاهد نوآوری هایی از طرف شرکت های تولید کننده این محصولات است که امیدوارند بتوانند با ایجاد یک تحول و با عرضه محصولی متفاوت با دیگران بخشی از این بازار پرازدحام را به خود اختصاص دهند. شرکت چند ملیتی ایسوس -- که مرکز آن در تایپه، پایتخت تایوان قرار دارد -- نیز در تلاش برای ایجاد فرصت هایی جدید در بازاری که غول هایی چون اپل، نوکیا و سامسونگ بر آن خیمه زده اند دست به ابتکاری جالب زده است.

این ابتکار ایسوس که به طور رسمی در نمایشگاه Computex 2011 از ماکت آن رونمایی شد پدفون (Padfone) نام دارد. پدفون را می توان یک وسیله دو رگه نامید چرا که از یک گوشی هوشمند تشکیل شده که می تواند در داخل یک قاب با صفحه نمایش بزرگتر قرار گیرد و نقش یک تبلت را بازی نماید. قاب یاد شده -- که می توان یک داک چند منظوره تلقی نمود -- نه تنها صفحه نمایش بزرگتری را در اختیار کاربر قرار می دهد بلکه اسپیکرها و باطری بزرگ تر و مجموعه ای از خروجی ها و ورودی ها را نیز برای استفاده مهیا می سازد.

ارتباط میان گوشی و قاب تبلت از طریق پورت های microHMDI و microUSB انجام می پذیرد و بدین ترتیب گوشی علاوه بر این که  می تواند تصاویر خروجی خود را به صفحه نمایش بزرگتر ارسال نماید هنگام قرار گرفتن در داخل قاب تبلت نیز می تواند شارژ شود. در کل کاربر قادر خواهد بود بسته به نیاز خود از این وسیله به عنوان یک گوشی هوشمند و یا به عنوان تبلت استفاده نماید.

Asus Padfone

مشخصات نهایی پدفون هنوز اعلام نشده اما به احتمال زیاد گوشی هوشمند داخلی از یک صفحه نمایش 4.3 اینچی برخوردار بوده و تبلت مورد اشاره نیز صفحه نمایشی 10.1 اینچی خواهد داشت. در پشت گوشی هوشمند داخلی یک دوربین که احتمالاً 5 مگاپیکسلی است قرار گرفته و هنگام قرار گرفتن گوشی در داخل قاب تبلت این دوربین از طریق روزنه ای که در درب پشتی قاب تبلت تعبیه شده قابل استفاده خواهد بود.

Asus Padfone

این وسیله دورگه به سیستم عامل اندروید گوگل مجهز خواهد بود و هرچند اشاره دقیقی به نسخه اندروید که قرار است در پدفون مورد استفاده قرار گیرد نشده، اما از صحبت های صورت گرفته می توان چنین برداشت نمود که پدفون ایسوس به نسخه Ice Cream Sandwich (یا ساندویچ بستنی) اندروید مجهز خواهد شد. Ice Cream Sandwich نسخه ای از اندروید است که از تلفیق نسخه Honeycomb (که برای تبلت ها بهینه شده) و نسخه Gingerbread (که بیشتر در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد) ساخته شده و بدین ترتیب هم برای استفاده در تبلت ها مناسب است و هم برای استفاده در گوشی های هوشمند. این نسخه از سیستم عامل اندروید قرار است که در سه ماهه چهارم سال 2011 به بازار عرضه شود.

Asus Padfone

بنا بر اظهارات ایسوس این کمپانی نقشه های گسترده ای برای پدفون در سر دارد و قاب تبلت یاد شده عملکردهای اضافه دیگری را نیز به ارمغان می آورد.

هنوز از زمان دقیق عرضه و قیمت پدفون ایسوس اطلاعاتی منتشر نشده است.

Asus Padfone

لازم به ذکر است که پدفون ایسوس نخستین گوشی هوشمند با قابلیت ارتباط با یک داک مجهز به صفحه نمایش بزرگتر نیست. به عنوان مثال پیش از این کمپانی موتورولا گوشی Atrix 4G را عرضه نموده که قابلیت اتصال به یک داک لپ تاپ ویژه (و انواع دیگری از داک ها که بصورت جداگانه عرضه می شوند) را دارد و می تواند با چند کاربری متفاوت مورد استفاده قرار گیرد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به اینجا مراجعه نمائید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1062
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1392
نظرات
HTC One S

 

بررسی تخصصی تلفن همراه HTC One S

معرفی:

میتوان گفت که HTC One S فرزند میانی از یک خانواده میباشد. در عین حال درخشان ترین و زیبا ترین نیز است.درون این قاب فلزی یک گنج از تکنولوژی جدید نهفته است –قدرت در کنار زیبایی در این گوشی هوشمند چشم نواز است.

Description: C:UsersMehdiDesktopkhkhgsmarena_001.jpg

Description: C:UsersMehdiDesktopkhkhgsmarena_002.jpg

HTC  از دو پردازنده پیشرفته برای ساخت One Sاستفاده کرده است.شرکت HTC برای تولید قاب این محصول خود از تکنولوژی میکرو Arc Oxidation که برای تبدیل سطح آلومینیوم به سرامیک از 10000 ولت انرژی برق استفاده می کند بهره برده است که گفته میشود 5 برابر از آلومینیوم مورد استفاده در صنعت هوا فضا یا فولاد آب دیده مقاوم تر است. این تکنولوژی تولید کننده ظاهر نهایی مشکی رنگ گوشی می باشد.

در انتخاب دوم بیشتر از آلومینیوم آنودایز شده سنتی استفاده کرده است اما با یک تغییر رنگ لطیف از خاکستری پر رنگ به کم رنگ.

هر کدام از این فریم ها را که انتخاب کنید در کل بدنه ضخامت 7.8 میلی متری و بدون هیچگونه برآمدگی در پشت قاب خواهدآمد.

HTC One S در دستان شما بسیار ظریف و شکیل بنظر می آید.

در مورد درون این گوشی باید گفت که از پردازنده دوهسته ایKrait با چیپ ست Snapdragon S4 جدید قدرت بیشتری را نسبت به هسته های قدیمی Scorpion دارد.آزمایشهای اولیه حتی نشان میدهداین چیپ ست میتواند رقیب جدی برای پردازنده های چهار هسته ای Cortex-A9 نیز باشد.

Description: C:UsersMehdiDesktopkhkhgsmarena_003.jpg

در صورت مشاهده مشخصات این گوشی به این نتیجه میرسید که HTC  با تولید One S یک گوشی اعجاب برانگیز خلق کرده است. در این بخش معایب و محاسن آن را ذکر میکنیم:

ویژگیهای کلیدی:

·         نازکی متهور کننده با ضخامت 7.8 میلی متر،با قاب سرامیک یا آلومینیوم آنودایز شده

·         پشتیبانی 4باند از GSM و دو باند از 3G

·         صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع Super AMOLED  با قطر 4.3 اینچ و 16 میلیون رنگ و رزولوشن qHD (960*540 پیکسل) ؛ شیشه ضد خش Gorilla glass

·         سیستم عامل آندرویدIce Cream Sandwich ورژن 4.0 با HTC Sense 4.0

·         پردازنده 1.5 گیگا هرتزی دو هسته ای Krait ، پردازنده گرافیکی Adreno 225 ،چیپ ست Qualcomm Snapdragon MSM8260A

o        1 گیگا بایت حاقظه رام و 16 گیگا بایت حافظه ذخیره سازی

o        ابزار صدای Beats

·         دوربین 8 مگاپیکسلی با فلش LED ؛ تشخیص چهره ، برچسب گذاری جغرافیایی و عکاسی متوالی

·         فیلم برداری با کیفیت 1080 با 30 فریم در ثانیه ، عکاسی در هنگام فیلم برداری

·         پشتیبانی از Wi-Fi b/g/n و DLNA

·         گیرنده GPS  با پشتیبانی از A-GPS

·         رادیو FM  با RDS

·         سنسورهای شتاب سنج ، ژیروسکوپ، محدود کننده نور و مجاورت

·         دوربین دوم بهمراه تماس تصویری

·         سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

·         پورت میکرو USB با امکان شارژ گوشی از طریق آن و بلوتوث ورژن 4.0 استریو

·         پورت خروجی تلویزیون MHL (نیاز به یک تبدیل MHL  به HDMI دارد)

·         شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی

·         پشتیبانی از فرمتهای تصویری DivX/XviD

·         اپلیکیشن های موقعیت یاب HTC

·         HTC Sense

·         هات اسپات قابل حمل HTC

·         کیفیت صوتی بی نظیر

·         ویرایش فایلهای Office

·         باطری 1650 میلی آمپر ساعتی

·         25 گیگا بایت حافظه خالی Dropbox برای 2 سال اول استفاده

نقاط ضعف اصلی :

·         صفحه تصویری Pentile

·         حافظه قابل افزایش نمی باشد. فقط قابلیت انتخاب یک حافظه داخلی

·         نداشتن کلید فیزیکی مخصوص دوربین

·         فقط استفاده از SIM  کارت میکرو

·         باطری قابل جایگزینی توسط کاربر نمیباشد

·         رابط دوربین باعث مشکل شدن فریم بندی فیلم برداری می شود

·         عدم توانایی در برقراری تماس تصویری 3G بدون داشتن یک اپلیکیشن دیگر

حافظه غیر قابل ارتقاء با توجه به نوع استفاده شما از گوشی موضوع زیاد مهمی نمی باشد(می توانید 2 گیگابایت برای appها و 10 گیگابایت برای ذخیره سازی اطلاعات در اختیار داشته باشید).

با وجود لوگوی Beats در پشت قاب ممکن است تصور کنید One S علاقمندان موسیقی را به خود جذب میکند. ولی در محتویات جعبه هدست Beats وجود ندارد و در صورت تمایل به خرید جداگانه بسیار گران می باشد.

با این حال نرم افزار اکولایزر صدای Beats موجود است ، ولی با یک هدست استاندارد ، بنابراین ممکن است بخواهید یک هدست دیگر تهیه کنید.

با این حال ، با داشتن آخرین ورژن آندروید ، یک حسگر UI بسیار پیشرفته تر ، یک دوربین 8 مگا پیکسلی که فیلم برداری 1080 پیکسلی می کند و همزمان عکاسی با رزولوشن بالا (بعلاوه دارا بودن عکاسی متوالی و بسیاری گزینه های جالب) ، گوشی HTC One S یکی از بهترین گوشیهای دستی آندرویدی است که تا به حال در دست داشته اید.

 

Description: C:UsersMehdiDesktopkhkhgsmarena_018.jpg

 

 

حالا بیایید جعبه محتویات را باز کنیم و قبل از بازبینی سخت افزار نگاهی به داخل جعبه بیاندازیم.مطالب بسیاری در مورد نرم افزار ها نیز وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

محتویات جعبه (هدست Beats را شامل نمیشود):

جعبه HTC One S در مقایسه با گوشیهای دیگر HTC که اخیرا دیده ایم به نظر خالی میرسد. یک شارژر کوچک که به کابل میکرو USB برای شارژ گوشی متصل میشود ، و یک هدست یک تکه معمولی، فقط همین.

Description: C:UsersMehdiDesktopkhkhgsmarena_023.jpg

گوشیهای مانند Sensation SE و Sensation XL دارای هدست های iBeats زیبا و محفظه نگهداری هستند ولی One S به این اندازه خوش شانس نبوده است.

نمای  HTC One S :

HTC One S در اندازهء 7.8*65*130.9  میلی متر با وزن 119.5 گرم به بازار عرضه شده است. این گوشی یک مقدار بلندتر ولی به طور قابل توجهی نازکتر و سبکتر از Sensation XE (که دارای همین اندازه صفحه نمایش ومشخصاتاست) میباشد.

طراحی و کیفیت ساخت:

قابل توجه ترین المان در طراحی HTC One S صفحه نمایش بزرگ آن که با Gorilla glass پوشیده شده و پشت قاب آلومینیومی آن میباشد.پشت قاب این مدل به دوشکل متفاوت در دست رس شما قرار دارد.

یکی آلومینیومی آنودایز شده که رنگ آن از خاکستری پررنگ به کم رنگ متمایل میشود(توجه شود که این قاب رنگ نشده است بلکه در اثر فرایند انودایز به این صورت در میآید).

انتخاب دیگر یک فرایند ابتکاری است که باعث تبدیل سطح آلومینیوم به یک سرامیک چشم نواز می شود.

پشت قاب One S نسبت به طراحی های قبلی بیشتر یک طراحی یکپارچه به نظر میرسد( پشت قاب Sensation به نظر تشکیا شده از یکسری نقاط به هم پیوسته میرسد) و یک هاله آبی رنگ دور دوربین قابل مشاهده است.

Description: HTC One S

 

Description: HTC One S

HTC One S یک صفحه نمایش آشنای 4.3 اینچی qHD (960*540) دارد. این مشخصه همانند Sensation XE میباشد، اما HTC این مرتبه با صفحه Super AMOLED به جای S-LCD  به بازار آمده است.

بله، این به آن معنی است که ماتریسها به شکل Pentile  میباشند ، که باعث چگالی بیشتر پیکسلها به اندازه256ppi (256 پیکسل در هر اینچ) شده است. این مورد یکی از آن مسائلی است شما براحتی با آن کنار خواهید آمد یا این که همواره مئجب آذار شما میشود.در صورتی که نمیدانید از کدام دسته هستید بهتر است قبل از خرید در نمایشگاه به صفحه نمایش آن نگاهی بیاندازید.

Description: C:UsersMehdiDesktopkhkhhtc_one_s_1187167_g1.jpg

قبلا این صفحه نمایش را در گوشیهای دیگر دیده بودیم ( موتورولای RAZR XT910 یک مثال خوب است) و به اندازه کافی مورد رضایت بود. این صفحه نمایش نقاط سیاه را عمیق، رنگ ها را پر رنگ و بهترین زاویه دید را همانند صفحه نمایشهای دیگر Super AMOLED به شما ارائه میدهد.

پوشش روی صفحه نمایش بسیار منعکس کننده نور است و درخشش آن به اندازه ای نمی باشد که از پس روزهای آفتابی برآید. نحوه اندازه گیری سنتی درخشش و کنتراست صفحه نمایش ما اثبات کننده همین ادعاست:

Display test

50% brightness

100% brightness

Black, cd/m2

White, cd/m2

Contrast ratio

Black, cd/m2

White, cd/m2

Contrast ratio

Samsung Galaxy Nexus

0

112

0

247

Motorola RAZR XT910

0

215

0

361

Samsung I9100 Galaxy S II

0

231

0

362

HTC One S

0

177

0

386

Samsung Galaxy Note

0

287

0

429

HTC Sensation XE

0.23

172

761

0.64

484

752

Sony Xperia S

-

-

-

0.48

495

1038

Apple iPhone 4S

0.14

205

1463

0.52

654

1261

LG Optimus Black

0.27

332

1228

0.65

749

1161

LG Prada 3.0

0.19

184

993

0.81

835

1031

 

به هرحال این گوشی دارای سنسورهای مجاورت و محدودکننده نور میباشد که در زیر پوشش بالای صفحه مخفی شده اند. یک LED ریز معین کننده وضعیت نیز در زیر محل قرارگیری خروجی صدا و  یک دوربین VGA در سمت راست آن قرار گرفته است. در پائین صفحه نمایش 3 کلید خازنی فیدبک دار وجود دارد که به خوبی جانمایی شده است و خوب کار میکنند. حالا فکر میکنید چه کلیدهایی؟ این گوشی آندرویدیIce Cream Sandwich  میباشد درسته؟

خوب، همین طور است اما فراموش نکنید که تنظیمات HTC Sense نیز وجود دارد و Sense 4.0 از کنترلهای ورودی صفحه استفاده نمیکند، بلکه به جای آن براساس کلیدهای فیزیکی Home, Back و Task عمل میکند که کاملا شبیه کنترلهای روی صفحه ICS میباشد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

کلید منو وجود ندارد ، با توجه به ICS بودن آن یک منوی کشویی (Drop Down) در سمت راست بالای صفحه نمایش قرار دارد.

در صورتی که یک app براساس منوی کشویی بروز نشده باشد و از ان پشتیبانی نکند یک کلید منوی on-screen تکی در پائین صفحهء نمایش ظاهر می شود. البته این یک راه حل جامع نمیباشد که یک خط از صفحه نمایش را از دست بدهیم( در ICS به روی همان خطی نمایش داده میشود که کنترلهای روی صفحه نمایش(on-screen) وجود دارند بنابراین هیچ خطی را از دست نخواهیم داد).

در ادامه، در سمت چپ One S پورت میکرو USB قرار دارد، که چندین عملیات از قبیل ارتباط با کامپیوتر، شارژ گوشی و اتصال MHL را انجام می دهد. در صورتی که تبدیل MHl  به HDMI داشته باشید به سادگی می توانید One S  را به تلویزیون متصل کنید.

در سمت راست کلیدهای کنترل صدا قرار دارند. که بسیار باریک ولی باند می باشند که به راحتی قابل استفاده هستند. کلیدی برای دوربین در نظر گرفته نشده است.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

در قسمت بالایی شیار استاندارد ورودی هدفون 3.5 میلی متری و کلید روشن/قفل کردن وجود دارد ، که به راحتی در مواقع مورد نیاز قابل استفاده می باشد و در عین حال در مواقع فشرده شدن اتفاقی عمل نمی کند. یک فرورفتگی کوچک برای باز کردن پوشش پلاستیکی پشت نیز در نظر گرفته شده است.

مانند همیشه در پائین گوشی ورودی صدا را میبینید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

پشت گوشی HTC One S یک دوربین 8 مگاپیکسلی (با یک هاله آبی یا قرمز رنگ متالیک) و یک فلش LED  در کنار ان وجود دارد. هاله دور دوربین تقریبا همسطح قاب است بنابراین باید مراقب باشید که شیشه دوربین خراشیده نشود.

سوراخ های بلندگوی گوشی بر روی قاب پلاستیکی پشتی قرار گرفته است ولی به علت نداشتن برآمدگی در صورت قرارگرفتن روی سطح صاف صدای بلندگو خفه میشود.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

در زیر پنل بالایی شیار میکرو SIM کارت قرار دارد.

هیچ شیاری برای حافظه اضافه در نظر گرفته نشده و شما به باطری دسترسی ندارید.

Description: C:UsersMehdiDesktopkhkhgsmarena_020.jpg

یک باطری 1650 میلی آمپر ساعتی که HTC اطلاعاتی در مورد زمان کارکرد و مشخصات آن ارائه نداده است داریم ، ولی ما آزمون باطری را خودمان انجام داده ایم.

در حالت واقعی و در عمل این باری 35 ساعت کار میکند. این به آن معنی است که شما یک روز و نیم برای شارژ مجدد آن زمان دارید که در این مدت می توانید یک ساعت با تلفن خود مکالمه داشته باشید، برای یک ساعت دیگر اینترنت را مرور کنید و به مدت یک ساعت نیز فیلم تماشا کنید.

به تنهایی نیز می توانید به مدت 9 ساعت و 42 دقیقه در شبکه 3G مکالمه داشته باشید یا یک مقدار بیشتر از 4 ساعت اینترنت را مرور کنید ( گوشیهای با صفحه نمایش AMOLED بندرت در این حالت خوب هستند) و یا 9 ساعت به تماشای فیلم بپردازید.

این زمان ها خیلی شگفت انگیز نمی باشند و این به علت عملکرد ضعیف باطری One S  در هنگام مرور کردن اینترنت می باشد.

در صورتی که صحبت کردن و فیلم نگاه کردن تنها کار شما با این گوشی باشد این باطری به اندازه نیاز بیشتر از یک و نیم روز کار خواهد کرد.

Description: HTC One S

 

One S یک گوشی کوچک نمی باشد ولی زمانه تغییر کرده است و در مقایسه با گوشیهای مشابه دیگر S بسیار فشرده تر میباشد. پشت آلومینیومی ان امتیاز بزرگی به آن داده است چرا که جای اثر انگشت بر ان نمی ماند و از دست لیز نمیخورد. این گوشی براحتی در جیب جا میشود و در دست بسیار راحت قرار می گیرد.

بطور قطع طراحی بدنه HTC One S یکپارچه میباشد- در کنار صفحه نمایش شیشه ای در جلو ، در پشت گوشی نیز دو پنل کوچک پلاستیکی در بالا و پایین قرار دارد. استفاده از این دو پنل ضروری میباشد زیرا آنتنها در زیر قاب های پلاستیکی عملکرد بسیار بهتری دارند تا در زیر پنل های فلزی. این درسی است که بسیاری از شرکت ها به سختی یاد گرفته اند.

Description: C:UsersMehdiDesktopkhkhgsmarena_017.jpg

 

جدیدترین Sense  در جدیدترین آندروید:

HTC One S به همراه آندروید 4.0.3 و Sense 4.0 به بازار عرضه شده است. جدیدترین نرم افزار موجود برای گوگل و HTC. اندرویدIce Cream sandwich 4.0 را تاکنون بسیار دیده ایم ولی با این آندروید تفاوت دارد.

در این بخش به ارائه برخی از ویژگی های جدیدترین Sense  میپردازیم:

شهرت HTC  در بکارگیری همزمان سیستم عامل و جدیدترین ورژن Sense بر کسی پوشیده نیست و در عین حال تایوانی ها به انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود برای بهبود محصولات خود بیشترین اهمیت را میدهند.

قفل صفحه بسیار پیشرفته و جالب در این گوشی دیده میشود.که بسیار کارآمد و قابل تنظیم توسط کاربر به بهترین شکل ممکن در یک گوشی هوشمند می باشد. به صورت پیش فرض دارای 4 کلید میانبر و یک حلقه در پائین می باشد. می توانید با گرفتن این حلقه و بردن آن به سمت وسط صفحه گوشی را باز کنید.

یا می توانید هر کدام از کلیدهای میانبر را گرفته و به داخل حلقه ببرید تا ضمن باز شدن گوشی عمل مربوط به آن کلید نیز انجام شود. می توانید هر app ی را به این 4 کلید میانبر اختصاص دهید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

ولی این پایان ماجرا نیست HTC One S با 8 قفل صفحه دیگر که قبلا نصب شده است در اختیار شماست و می توانید از طریق منوی شخصی سازی به آنها دست پیدا کنید.

همان منوهای قدیمی ، آلبوم عکس ، لیست دوستان ، آب و هوا ، ساعت و بورس. همچنین 2 مورد جدید نیز اضافه شده است که بسیار قابل استفاده هستند. اولی لیست تولید تماس و لیستی از تمامی تماسهای جواب داده نشده،SMS ، Email و  Taskها.

دومی لیست دوستان است – شما یک گروه را از دفترچه تلفن انتخاب می کنید و یک جدول مربع شکل از عکس و شماره تماس این اشخاص برروی صفحه قفل شده شما ظاهر میشود. یکی از این عکسها را گرفته و به داخل حلقه ببرید تا جزئیات مشخصات آنها نمایش داده شود. همچنین میتوانید بیش از یک صفحه از شماره های تماس نیز داشته باشید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

اگر در حال استفاده از پخش کننده موسیقی باشید ، کنترلهای پخش مانند همیشه برروی صفحه قفل شده نمایش داده می شوند و میتوانید با کشیدن آن به داخل حلقه مستقیما به سراغ پخش کننده موسیقی بروید.

متاسفانه نمیتوانید قفل صفحه جدیدی باری HTC  خود دانلود کنید.

HTC تلاش های زیادی برای بهبود صفحه قفل شده انجام داده و همین کار را برای صفحه خانگی نیز کرده است. در این مدل کمان نشان دهندهء چرخشی و 3 کلید زیرین که خیلی هم مورد استفاده نبود حذف شده اند.

نشان دهندهء مخفی کنندهء اتوماتیک صفحه را در هر جایی که باشید خواهید داشت و یک عرشه جدید با 5 کلید میانبر نیز در دسترس شما است- که کلید وسطی به کشوی app  چسبیده است در حالی که 4 تای دیگر قابلیت تغییر به انتخاب شما را دارند.(حتی می توانید یک پوشه را اضافه کنید البته اگر 4 کلید میانبر کافی نیست)

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

منظره جهشی همچنان وجود دارد- کلید Home  را بزنید (در حالتی که در صفحهء خانگی پیش فرض می باشید) و یا می توانید تمامی 7 صفحه خانگی خود را در یک صفحه بطور همزمان مشاهده کنید. با فشردن و نگه داشتن هر کدام می توانید جای جدید آن را انتخاب کنید. یک آیکون کوچک "خانه" نمایانگر صفحه خانگی پیش فرض می باشد.

میتوانید 7 صفحه خانگی داشته باشید ، و به علت کارایی و نصب قبلی آنها ممکن است که تمامی آنها را نگه دارید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

یکی از ایرادها این بودکه کلید شخصی سازی فضای زیادی از عرشه در پائین صفحه را گرفته بود- که همین طور هم بود- و به همین علت به کشویapp منتقل شده و در عین حال امکان تغییرات بسیاری را به شما می دهد.

صحنه خصوصی سازی شده یکی از آنها می باشد-5 صفحهء خانگی قابل تنظیم توسط شما (کار،سفر، اجتماعی ، موسیقی و پیش فرض). هر کدام از این صحنه ها wallpaper را عوض کرده و  ابزارک های خود را دارند. به عنوان مثال ، صحنه کار دارای ابزارک بورس می باشد در حالی که صحنهء اجتماعی دارای ابزارک  توئیتر است. در عین حال اینها قابل تغییر می باشند و البته می توانید صحنه های جدید نیز دانلود کنید.

تغییر صحنه ها چند ثانیه ای زمان میبرد ، ولی در صورتی که از One S خود برای کار و گوشی تلفن استفاده میکنید هم بسیار خوب هستند.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

HTC Sense دارای یک قابلیت دیگر به نام Skins نیز میباشد . هر Skin جدید شکل بیشتر کلیدهای روی صفحه، صفحه هایapp ها، منوی انتخاب و چیزهای دیگر را تغییر میدهد. همچنین هر کدام از آنها wallpaper مخصوص خود را دارند بهمراه رنگهای متنوع.

منوی اصلی همان شکل جدول گونه همیشگی خود را دارد که در صفحات افقی با کلیدهایی که به شکل الفبایی مرتب شده اند قرار دارد. می توانید روش های مختلف مرتب سازی مانند الفبایی، بیشترین استفاده ، جدیدترین استفاده یا کمترین استفاده را بکار برید ولی نمیتوانید آنها را به روش دستی مرتب کنید. کلیدهای جستجو و فروشگاه موسیقی نیز به همراه یک منو برای برخی انتخاب ها نیز وجود دارد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

منوی اصلی شبیه المانهای دیگر Sense مانند دفترچه تلفن می باشد. 3 تب در پائین صفحه وجود دارد- همهء app ها، زیاد استفاده شده ها و دانلودها . میتوانید آنها را جابجا کنید یا تب زیاد استفاده شده ها و دانلودها را حذف کنید.

App شخصی سازی دارای تغییرات صدا نیز است. می توانید صدای نوع زنگ ، میزان صدا، توجه دادن ها و ـلارمها را تغییر دهید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

اضافه کردن ابزارک به صفحه خانگی به همان شکل Honey comb انجام می شود که پیشرفت زیادی نکرده است.

با فشردن و نگه داشتن انگشت روی صفحه خانگی همه چیز کوچک شده و همه صفحات خانگی به صورت اشارهء انگشتی در ردیف بالایی صفحه قابل دسترس می باشند. یک صفحه خانگی را انتخاب می کنید و پس از آن یک ابزارک را برای اضافه کردن به آن انتخاب می کنید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

نارضایتی ما از نحوه انتخاب ابزارک ها است- در هر زمان 4 عدد از آنها نمایش پیدا می کند و برای انتخاب چرخش زیادی باید اعمال شود. ابزارک ها در حالت های مختلفی از نظر اندازه وجود دارند همچنین قابلیت عملکرد آنها نیز متفاوت است و همه آنها درون یک لیست وجود دارند و به همین علت شما چرخش زیادی درون آنها باید انجام دهید البه برخی هم تکراری هستند.

قابلیت جستجو برای سرعت بخشیدن به کار هم وجود دارد و یا می توانید یک ابزارک را از منوی کشویی انتخاب کنید و بگویید چه اندازه ای باشد که در عین حال این مورد اضافه به نظر می رسد.

حالت انتخاب قدیمی ابزارک که اول آن را انتخاب و سپس اندازه آن (در صورت وجود) را تعیین می کردیم به نظر ساده تر می رسد.

تدوین صفحه خانگی با آندروید وانیلی تفاوت دارد. می توانید یک ابزارک را فشرده و نگه دارید و سپس آن را جابجا کنید.در این حالت 2 کلید در بالای صفحه ظاهر می شود- تدوین و حذف ، ابزارک را درون هرکدام از آنها ببرید عمل مورد نظر انجام میشود.

تدوین برای تغییر دادن ابزارک استفاده میشود- مانند انتخاب یک پوشهء دیگر برای آلبوم عکس یا انتخاب نوع دیگری زا ساعت. این موضوع نیاز به پاک کردن ابزارک برای تغییر را از بین برده است.

دومین کلید، کلید حذف است که همان طور که از اسمش پیداست باعث پاک شدن ابزارک میشود.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

منطقهء توجهات (Notification) دیگر دارای app های اخیر نمی باشد- کل فضا مختص توجهات می باشد. در صورت نیاز به روشن یا خاموش کردن چیزی یک کلید میانبر تنظیمات در اینجا وجود دارد . یک کلید پاک کننده برای پاک کردن کلیهء توجهات وجود دارد و یا میتوانید یکی یکی آنها را پاک کنید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

HTC  سوئیچ کردن بین app  ها را جدید کرده است . صفحه ای که یک app در آن در حال اجرا است به آرامی به کنار میرود. به صورت افقی ( به جای عمودی همانند استاندارد ICS) مرتب شده اند و برای بستن می توانید آنها را به بالای صفحه هل دهید. خبر بد این است که در آن واحد می توانید 3 صفحه از آنها را ببینید حتی در حالت صفحهء بزرگ که هدر دادن صفحه است.

همچنین شما مدیریت Task قدیمی را نیز دارید. که استفاده از آن راحت است- هر app  در حال استفاده در آن لیست شده و مقدار رام مورد استفاده (CPU وجود ندارد) آن app مشخص شده است. می توانید تک تک app  ها ویا به یکباره همگی آنها را ببندید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

جدول های مقایسه عملکردها:

ما خیلی در مورد عملکرد نسل جدید چیپ ست Snapdragon  کنجکاو بودیم. در حال حاضر رقیب اصلی آن به نظر NVIDIA Tegra 3 می باشد که پردازندهء آن 4 هسته ای است( البته با معماری قدیمی تر) و تکنولوژی گرافیکی خود NVIDIA .

بنابراین چگونه یک پردازندهء 2 هسته ایKrait ، 1.5 گیگا هرتزی با یک Cortex-A9 ، 4 هسته ای با همان فرکانس قابل مقایسه است؟ جدول مشخصات هر دوی این پردازنده ها نشان میدهد طراحی جدید با وجود این که 2 هسته ای است در مجموع سریعتر می باشد.

در کمال تعجب ، عملکرد تک خطی همچنان که جدولPi نشان می دهد تفاوت زیادی ندارد ولی آزمایش Linpack که در حالت چندخطی انجام شده نشان میدهد 2 هسته ای Krait در واقع 4 هسته ای Tegra3 را پشت سر خود گذاشته است. تا جایی که عملکرد پردازندهء خام نشان می دهدSnapdragon S4 در حال حاضر شاه شاهان است.

این تفکر که همیشه بزرگتر بهتر است در این مورد درست از آب در نیامده که همیشه 4 هسته ای از 2 هسته ای میبرد.

Benchmark Pi

Lower is better

·         HTC One S
306

·         HTC One X
338

·         Samsung Galaxy S II
452

·         Samsung Galaxy Nexus
408

·         HTC Sensation XE
536

·         Sony Xperia S
536

·         Samsung G

تعداد بازدید از این مطلب: 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1392
نظرات
Wildfire S

تا همین چند ماه پیش HTC Wildfire ارزانترین گوشی اندرویدی بود که می توانستید در بازار ایران پیدا کنید. ولی با آمدن گوشی های ارزانترین از شرکت هایی مثل سامسونگ و ال جی دیگر اچ تی سی تنها نیست.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از افزارنما، مشکلات وایلدفایر کم نبود: از ال سی دی با رزولوشن پایین گرفته تا قدرت کم پردازنده . حالا اچ تی سی با نسخه ی جدید همین مدل با نام Wildfire S دوباره وارد شده.

این گوشی همانند Desire S و Incredible S قرار است مدل های قبلی خود را آپدیت کنند. وایلدفایر اس تغییرات سخت افزاری خوبی دارد و جدید ترین نسخه ی اندروید نیز همراهش است. آیا Wildfire S میتواند راه وایلدفایر را ادامه دهد یا باز هم در مشکلات سخت افزاری گیر می کند؟

نقاط قوت : کیفیت ساخت خوب . دوربین با کیفیت . فلش دوربین

نقاط ضعف : سرعت کم در اجرای چند برنامه با هم . صفحه ی بسیار ,,,,. باتری نه چندان قوی

پاسخ اچ تی سی به کاربرانی که از گوشی های هوشمند جدید و بزرگ خوششان نمی آید وایلدفایر اس است. با طولی حدود ۱۰ و عرض ۶ سانتی متری از Wildfire هم کوچکتر است. کلفترین قسمت Wildfire S حدود ۱۲ میلیمتر ضخامت دارد. پشت این گوشی خمیده گی هایی دارد که کلفتی آن را مخفی می کنند.

نوار براقی روی کلید های پاور . ولوم و سوراخ های اسپیکر است. در کل از لحاظ ظاهری وایلد فایر اس بسیار ساده است. با وزن ۱۰۵ گرم این گوشی خیلی سبک نیست. کلید های ولوم و پورت microUSB در سمت چپ با کشیدگی و محکمی خوبی قرار دارند.

کلید پاور و پورت هدفون در بالا قرار گرفته اند. در جلو هم چهار کلید لمسی روشن استاندارد آندروید قرار گرفته است. چراغ کوچکی هم در اسپیکر ها قرار دارد که میزان شارژ باتری و اخطار های دیگر را می تواند نشان دهد.


ال سی دی ۳٫۲ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۳۲۰ خیلی بهتر از ال سی دی وایلدفایر است. زاویه ی دید و روشنایی مناسب است ولی نباید انتظار معجزه از گوشی ارزان را داشت. مشکل ال سی دی براق بودن آن است که کار را در محیط های روشن و بیرون از فضاهای بسته مشکل می کند. در پشت دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک همراه فلش و اسپیکر قرار دارند.

داخل وایلدفایر اس پردازنده ی Qualcomm MSM7227 SoC با قدرت ۶۰۰ مگاهرتز و پردازنده ی گرافیکی Adreno 200 قرار گرفته است. مموری داخلی این گوشی ۵۱۲ مگابایت است و قابلیت های استاندارد وای فای . بلوتوث . رادیو . قطب نما . شتاب سنج و حسگر نور را دارد.

از Wildfire S نباید انتظار پردازنده ای قویتر از ۶۰۰ مگاهرتزی داشت. ولی کارایی گوشی هنگام باز کردن برنامه های مختلف گشت و گذار در اینترنت و دیدن تصاویر بد نیست. اگرچه دیدن وب سایت ها با فایلهای فلش خوب نیست. همچنین منوی دوربین هم بسیار کند است.

اجرای چند برنامه با هم کار ساده ای نیست مثلا گوش دادن به موسیقی و کار کردن با برنامه های دیگر کمی کند به نظر می رسد. البته کارایی وایدفایر اس به عنوان گوشی موبایل بسیار عالی است. کیفیت صدا در تماس های تلفنی بسیار واضح و بلند بود. اگر مشکل شنوایی دارید یا صدای صحبت کردنتان کم است با وایلدفایر اس مشکلی نخواهید داشت.

دوربین ۵ مگاپیکسلی Wildfire S در محیط های مناسب بسیار خوب عمل می کند ولی محدودیت هایی دارد. مثلا تصاویر از موضوع های نزدیک با فوکوس لمسی بسیار خوب هستند ولی تصاویر از موضوع های دور کمی غیر شفاف به نظر می رسند.

همچنین سنسور این دوربین به نور های بالا حساسیت زیادی دارد و کیفیت عکس ها خوب نمی شود. فلش همراه دوربین هم خیلی خوب نیست و به دلیل همان مشکل سنسور تصاویر خوبی با آن گرفته نمی شود ولی از تاریکی مطلق بهتر است. کیفیت فیلم برداری به VGA یعنی ۶۴۰ در ۴۸۰ محدود است با همین رزولوشن پردازنده به سختی کنار می آید و بیشتر مواقع فریم ها کم میشود.

یکی از تغییرات بسیار عالی Wildfire S استفاده از جدیدترین نسخه ی اندروید یعنی ۲٫۳٫۳ یا همان Gingerbread است. همچنین اچ تی سی از اسکین Sense 2.1 استفاده کرده. Wildfire S هفت صفحه ی هوم و ویجت های بسیاری برای استفاده دارد. HTC Hub اجازه ی تغییرات بسیاری را به شما می دهد.

تغییرات مثل زنگ های مختلف . تم ها . والپیپرها و ویجت های بیشتر. فروشگاه برنامه های آندروید هم مثل همیشه حاضر است. اسکین HTC Sense همیشه موافقان و مخالفان خودش را داشته. شکی نیست که اچ تی سی تلاش بسیاری برای ساخت این اسکین کرده ولی بعضی مواقع برنامه های آندروید بهتر از برنامه های نصب شده ی اچ تی سی هستند.

با باتری ۱۲۳۰ میلی آمپری وایلدفایر اس باتری خیلی خوبی ندارد. در تست های انجام شده با روشن بودن وای فای . بلوتوث و جی پی اس تنظیم روشنایی روی ۵۰ درصد و اجرای بازی ها و برنامه ها به طور عادی باتری حدود ۵ ساعت و ۱۵ دقیقه کارایی داشت ولی در استفاده بهتر و تنظیم روشنایی روی ۴۰ درصد و ۲۵ دقیقه مکالمه و ۳۰ دقیقه گوش دادن به موسیقی ۳۰ ساعت طول کشید تا باتری به ۱۰ درصد برسد.

در آخر Wildfire S گوشی ای خواهد بود بسیاری از خریداران به دلیل اندازه و رنگش آن را خواهند خرید. اگر محدودیت های گوشی را در نظر نگیریم و با این قیمت انتخاب خوبی است. شاید پردازنده ی سریعتر و صفحه ی بهتر وایلدفایر اس را انتخاب بهتری می کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 711
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1392
نظرات
سلام

سلام دوستان اگه درمورد گوشی خودتون یا گوشی مورد نظرتون اطلاعاتی می خواهین در قسمت نظرا به من اسم گوشی رو بدید تا براتون اطلاعات کافی بگذارم

تعداد بازدید از این مطلب: 828
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1398
نظرات
گوشی گلگسی اس2

مانی که سامسونگ اولین مدل خانواده S خود را معرفی کرد، خیلی‌ها می‌دانستند که این گوشی می‌تواند رکورد فروش بازار دستگاه‌های اندرویدی را بشکند. موفقیت عرضه آن گوشی و فروش مناسب آن باعث شد تا Galaxy S به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های کاربران اندرویدی تبدیل شود. این اتفاق باری دیگر و در زمان ارائه مدل جدید این خانواده، یعنی Galaxy S2 تکرار شد؛ فروش ۳ میلیون دستگاه ظرف ۵۵ روز!

galaxy-s2-r-1.jpg

درخشان، سریع و باریک. این کلمات در واقع توصیفی است که سامسونگ در تبلیغات خود برای گلکسی اس2 به کار می‌برد. صفحه Super AMOLED Plus، پردازنده 1.2 Ghz دو هسته‌ای و قطر ۸.۴۹ میلی‌متری این گوشی، دلایلی است که باعث شده تا این شرکت، این‌گونه گوشی خود را توصیف نماید. در این مطلب، Galaxy S2 را از جوانب مختلفی بررسی می‌نماییم. به‌علاوه این‌که شما می‌توانید، بررسی ویدیویی این گوشی را نیز در وبلاگینا مشاهده کنید.

سخت‌افزار

کسانی که قبل از این، تجربه کار کردن با مدل اولیه Galaxy S را دارند، با در دست گرفتن S2 احساس متفاوتی را از این گوشی خواهند داشت. استفاده از پردازنده دو هسته‌ای، امکان ضبط ویدیو با ابعاد 1080p و وجود چیپ NFC، از جمله مهم‌ترین تغییراتی است که این مدل نسبت به برادر بزرگ‌تر خود کرده است.

اولین نکته‌ای که با در دست گرفتن این گوشی آن‌را احساس می‌کنید، وزن فوق‌العاده سبک Galaxy S2 با وجود صفحه نمایشی 4.3 اینچی و باتری بزرگ آن است. این گوشی تنها ۱۱۶ گرم وزن دارد و در مقایسه با گوشی‌های هوشمند هم‌رده خود، یکی از سبک‌وزن‌ترین مدل‌های موجود در بازار است. یکی از دلایل مهم این مورد، قاب پلاستیکی گوشی است که تاثیر زیادی در این امر دارد. این‌که بخواهید یک گوشی خیلی سبک با قاب پلاستیکی داشته باشید و یا قاب‌های فلزی یا آلومینومی مانند آیفون 4 را با کمی وزن بیشتر اما زیبایی آن‌ها ترجیح دهید، یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است. اما می‌توان گفت که داشتن داستگاهی با این سخت‌افزار و ابعاد و جمع کردن آن‌ها در یک مجموعه ۱۱۶ گرمی، ایده‌آلی است که هرکسی را علاقه‌مند به تجربه آن می‌کند!

galaxy-s2-r-2.jpg

Galaxy S2 در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود و می‌توان تا ۳۲ گیگابایت حافظه خارجی را نیز به آن اضافه نمود. (نمونه بررسی شده در این مطلب، مدل ۱۶ گیگ این دستگاه بود.) ظاهر کلی گوشی در نگاه اول مناسب به نظر می‌رسد. یک صفحه 4.3 اینچی با تکنولوژی Super AMOLED Plus و تفکیک‌پذیری 800x480px، دوربین و بلندگویی که در بالای آن قرار دارند و دکمه Home پایین آن، صفحه رویی Galaxy S2 را تشکیل می‌دهند. دکمه‌های Power و تنظیم صدا در کناره‌های دستگاه قرار گرفته‌اند و ورودی جک 3.5 میلی‌متری و پورت میکرو یو‌اس‌بی، اجزایی هستند که در بالا و پایین آن قرار دارند. در پشت گوشی نیز می‌توانید دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه بلندگوی اصلی S2 را مشاهده کنید. (توضیحات کامل‌تر در ویدیو)

صفحه نمایش

سامسونگ موفقیت خود را در استفاده از تکنولوژی نمایشی Super AMOLED در Galaxy S، مجددا در این مدل و با ارتقاع کیفیی نمونه قبلی تکرار کرده است. نمایشگر گلکسی اس ۲ به‌خوبی می‌تواند انتظارات شما را از داشتن یک صفحه نمایش با تفکیک بالا و کیفیت ایده‌آل برطرف نماید اما به‌طور حتم در این بین باید به این نکته توجه کنید که ممکن است رنگ‌های نمایش داده شده در تصویر گوشی با آن‌چه که در واقعیت موجود است کمی متفاوت باشند!

s در محیط‌های داخلی نهایت کیفیت ممکن را در اختیار شما می‌گذارد و برای دیدن فیلم و ویدیو، گوشی‌تان بهترین انتخاب ممکن در زمان‌های لازم خواهد بود اما این موضوع برای محیط‌های بیرونی شاید اینقدرهای ایده‌آل نباشد.

اگر قصد استفاده از گوشی در زیر نور آفتاب را دارید، توصیه می‌کنیم از پس‌زمینه روشن برای آن بهره ببرید تا امکان خواندن متون با وضوح بیشتری برای‌تان میسر شود. شاید شما نیز بدانید که این نمایشگرها در زمان نمایش تصاویر با رنگ روشن‌تر، مصرف باتری بیشتری دارند؛ لذا اگر می‌خواهید باتری بیشتری را در فواصل زمانی طولانی در اختیار داشته باشید، رنگ‌ها را تا جای ممکن تیره کنید!

نمایشگر Galaxy S2 از رزولوشن 800x480 پیکسل استفاده می‌کند و این مسئله، برخلاف تفکیک‌پذیری گوشی‌های همرده این مدل است که از رزولوشن 960x540 بهره می‌برند. شاید دور از انتظار نباشد که سامسونگ، در صورت امکان، به‌روز رسانی‌ای را برای افزایش تفکیک‌پذیری صفحه نمایش این مدل ارائه دهد. اما در هر حال، نمایشگر این مدل، یکی از بهترین نمونه‌ها در مقایسه با رقبای هم‌سطح خود است.

نرم‌افزار

در حال حاضر این مدل، از اندروید نسخه 2.3.3 استفاده می‌کند و کلیه امکانات اضافه شده در این نسخه از سیستم‌عامل، در Galaxy S2 نیز قابل استفاده هستند. S2 از اینترفیس جدید TouchWiz 4.0 بهره می‌برد و به نسبت نسخه قبلی، طراحی مناسب‌تری دارد و کار با آن ساده‌تر و جذاب‌تر شده است.

galaxy-s2-r-4.jpg

سخت‌افزار قدرتمند این گوشی باعث شده تا راندمان نرم‌افزاری آن هم به همان اندازه بالا رود. شما 1GB رم، یک پردازنده دو هسته‌ای به‌همراه یک GPU مناسب در اختیار دارید و این با توجه به اپلیکیشن‌های فعلی اندروید، یعنی این‌که تا جایی که بخواهید می‌توانید برنامه و کارهای مختلف را بدون مشکل و با سرعت بسیار بالایی اجرا کنید.

کارایی

طبعا وقتی سراغ دستگاهی با سخت‌افزار مناسب می‌روید، انتظار کارایی ایده‌آلی را نیز از آن خواهید داشت. در یک نگاه کلی می‌توان گفت که Galaxy S2 تقریبا کلیه آن نیازها را جوابگوست. تست‌های Benchmark ما به کمک دو برنامه مختلف نشان داد که خروجی کاری این گوشی روی نمودارها بسیار بالاتر از دیگر نمونه‌هاست.

galaxy-s2-r-5.jpg

تجربه وب‌گردی لذت‌بخش با صفحه نمایش بزرگ این گوشی و پشتیبانی از Flash 10.3 باعث می‌شود تا احساس خوبی را هنگام مرور صفحات وب داشته باشید. در اجرای بازی‌های مختلف نیز گلکسی اس2 به‌خوبی عمل می‌کند. ما در تست‌های خود از بازی‌های Asphalt 5 و Air Attack HD استفاده کردیم که فریم‌های نهایی خروجی بازی‌ها کاملا قابل قبول به‌حساب می‌آمد. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که در صورت داغ شدن بیش از حد گوشی، اصلا تعجب نکنید!

مشاهده فیلم با داشتن چنین صفحه نمایشی، خالی از لطف نیست. ما در بررسی خود به کمک اپلیکیشن RockPlayer و اجرای سخت‌افزاری، یک ویدیوی 1080p با پسوند MKV را بدون مشکل و با امکان انتخاب سریع قسمت‌های مختلف ویدیو اجرا کردیم. این مورد برای اجرای نرم‌افزاری فایل با کندی پخش تصویر مواجه شد اما با داشتن چنین سخت‌افزاری قطعا کسی به سراغ اجرای نرم‌افزاری فایل ویدیویی نخواهد رفت!

بلندگوی اصلی گوشی، صدای بلندی را در اختیار شما می‌گذارد و در جاهای شلوغ می‌توانید به‌راحتی، صدای طرف مقابل خود را بشنوید. پشتیبانی از زبان فارسی، به‌خوبی، هم در مرورگر وب و هم داخل اپلیکیشن‌های نصب شده ذوب S2 انجام می‌گیرد و برای این مورد مشکلی را نخواهید داشت.

دوربین

رابط کاربری دوربین گوشی همان رابطی است که در Gingerbread استفاده شده است؛ با کمی تغییرات. عکاسی با دوربین Galaxy S2 به عنوان یک گوشی می‌تواند نیاز شما را از همراه داشتن دوربین دیجیتال در مکان‌های مختلف برطرف نماید. در فضاهای روشن و نور روز، کیفیت عکس‌های گرفته شده با گوشی در حد عالی است و در موقعیت‌های تاریک‌تر نیز، نویز کمی را می‌توان در تصویر مشاهده نمود. دوربین این گوشی حتی به شما امکان ثبت عکس‌های پانوراما را نیز می‌دهد. (مشاهده تصویر در اندازه واقعی)

galaxy-s2-r-6.jpg

S2 یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه فلاش در پشت خود دارد و دوربین مکالمه آن نیز ۲ مگاپیکسل است. این گوشی به شما امکان فیلبرداری 1080p را نیز می‌دهد و این یعنی این‌که شما دقیقا می‌توانید مانند یک دوربین دیجیتال واقعی به سراغش بروید. کیفیت فیلم‌های گرفته شده نیز در حد ایده‌آلی است و می‌توان گفت نیازتان تا مدت‌ها از داشتن یک دوربین همراه برطرف می‌شود!

باتری

در این‌جا همه چیز به صفحه نمایش گوشی برمی‌گردد! بدون شک استفاده از نمایشگر Super Amoled Plus تاثیر زیادی در کاهش مصرف باتری در دستگاه دارد. درواقع صفحه نمایش شما به تعداد پیکسل‌هایی که روشن است، باتری مصرف می‌کند و اگر در مواقع لازم بتوانید روی رنگ خروجی نمایشگر مدیریتی داشته باشید، می‌توان گفت که مدت زمان شارژ باتری دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

galaxy-s2-r-7.jpg

طبعا استفاده از برنامه مدیریت مصرف و برنامه‌های اجرا شده و کاهش نور تصویر می‌تواند راندمان باتری شما را افزایش دهد. در یک استفاده معمول روزانه (بازی، مکالمه بین ۵ تا ۱۵ دقیقه، مشاهده ویدیو، اتصال به وای‌فای و GPRS و مرور وب و اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی)، می‌توانید بیش از ۲۴ ساعت از باتری گوشی استفاده کنید. این میزان در تست‌های ما با کاهش برخی موارد حتی به بیش از ۲ روز نیز رسیده است.

نتیجه‌گیری

بدون شک Galaxy S2 را می‌توان بهترین گوشی فعلی موجود در بازار برای پلتفرم اندروید از نظر سخت‌افزار و راندمان کاری حساب کرد. کار کردن با این مدل و در اختیار داشتن چنین سخت‌افزاری با وزن ایده‌آل و کیفیت فوق‌آلعاده صفحه نمایش می‌تواند هرکسی را به داشتن این گوشی علاقه‌مند کند.

galaxy-s2-r-8.jpg

هرچند که اگر سامسونگ از resolution بالاتری برای نمایشگر خود استفاده می‌کرد، خروجی تصویر این مدل بسیار مناسب‌تر می‌شد اما تا همین‌جا هم از نظر کاری، این اندازه تفکیک‌پذیری مناسب استفاده است. کارایی سخت‌افزاری S2 در شرایط مختلف، خروجی بسیار خوبی دارد و تقریبا می‌توان گفت که شما هیچ‌گاه مشکل کمبود RAM را در این دستگاه حس نخواهید کرد.

گلکسی اس۲ برای کسانی که به‌دنبال تجربه بهترین گوشی اندرویدی بازار می‌گردند، گزینه بسیار ایده‌آلی است. مشخصات بارز موجود در این مدل، چه از روی اعداد و چه در عملکرد واقعی، فراتر از انتظار شماست. در حال حاضر، قیمت بازار این گوشی با توجه به زمان ارائه، به حالت پایداری رسیده است و اگر از ما بپرسید چه مدلی از گوشی‌های اندرویدی را به عنوان بهترین انتخاب وبلاگینا به شما پیشنهاد می‌دهیم، پاسخ ما چیزی غیر از Galaxy S2 نخواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392
نظرات
گوشی ضد آب گلکسی ایکس کاور۲ سامسونگ

گوشی هوشمند Galaxy Xcover 2 گلکسی ایکس کاور شماره ۲ که دومین گوشی Xcover از سری اسمارت فون های گلکسی است، یک گوشی ضد آب و مقاوم در مقابل گرد و خاک و ذرات خارجی از کمپانی سامسونگ است. میزان مقاومت گوشی ایک کاور ۲ در زیر آب به مدت نیم ساعت در عمق ۱ متری می باشد و قابلیت عکاسی در این حالت برای این گوشی وجود دارد. در مجموع به دلیل مستحکم بودن و ویژگی ضد آب و گرد و غبار بودن این گوشی یک موبایل ورزشی به حساب می آید.

سایر خصوصیات گوشی گلکسی ایکس کاور:

پردازنده دو هسته ای ۱ گیگاهرتزی
حافظه داخلی ۴ گیگابایتی
۱ گیگابایت RAM
LCD 4 اینچی
دوربین ۵ مگا پیکسل
سیستم عامل نسخه ۴٫۱ اندروید (آبنبات ژله ای)
GPS قوی تر نسبت به سایر گوشی ها

برنامه ورزشی و تناسب اندام cardio که بصورت پیش فرض روی گوشی نصب شده است و این گوشی را بیشتر ورزشی می کند!

گوشی گلکسی ایکس کاور سامسونگ
تعداد بازدید از این مطلب: 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392
نظرات

گلکسی نوت ۸

مشخصات گلکسی نوت ۸

جدیدترین گلکسی نوت سامسونگ، گلکسی نوت ٨ نام دارد که در این مقاله به ویژگی های این فبلت جدید می پردازیم. سامسونگ پیش از این فبلت گلکسی نوت نسل اول و سپس گلکسی نوت ٢ و گلکسی نوت ١٠.١ را عرضه بازار کرده بود.

مشخصات ظاهری گلکسی نوت ۸

طراحی و جنس بدنه

گلکسی نوت ۸ سامسونگ تماما جنسی پلاستیکی دارد و تنها در اطراف آن از یک نوار آلومینیومی استفاده شده است. صفحه نمایش این فبلت ٨.٠ اینچی است که در زیر آن سه دکمه (دو تا لمسی و یکی سخت افزاری) قرار گرفته است. نکته جالب در مورد این دکمه های لمسی این است که با ضربه قلم نیز کار می‌کنند و اگر قلم گوشی را در دست بگیرید لازم نیست که در هیچ کجا از انگشتان خود استفاده کنید. در بالای صفحه نمایش دوربین دوم و حسگرها و خروجی صدای مخاطب قرار گرفته‌اند، لوگوی سامسونگ نیز در زیر خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است. در سمت راست تبلت از بالا به پایین میکروفون دوم، دکمه پاور، دکمه های کم و زیاد کردن صدا و پورت اینفرارد قرار گرفته‌اند. قلم تبلت نیز در اینجا جاسازی شده است که در پایین‌ترین قسمت و در گوشه کناری سمت راست قرار دارد.

 در ادامه به سایر ویژگی های فبلت گلکسی نوت ۸ می پردازیم:

 

صفحه نمایش گلکسی نوت ۸

 همان طور که از نام این تبلت مشخص است ابعاد صفحه نمایش آن  ۸٫۰ اینچ است. این صفحه نمایش از نوع TFT است با کیفیت ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش ۱۸۹ پیکسل در اینچ (از نظر تراکم پیکسلی نیز از آی پد مینی بهتر است) و نسبت ابعاد آن نیز ۱۶:۱۰ است. درست است که این صفحه نمایش در مقایسه با صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند امروزی که Full HD هستند چیزی برای گفتن ندارد اما باید به شما بگوییم که این صفحه نمایش در نوع خود یکی از بهترین‌ها است ما از تماشای این صفحه نمایش بسیار لذت بردیم زیرا روشنایی آن در حد کاملا مطلوب است و اشباعیت رنگ‌ها در حدی است که رنگ‌ها را به صورت کاملا پر رنگ و طبیعی مشاهده خواهید کرد. همچنین زاویه دید این صفحه نمایش نیز بسیار خوب است اگر حتی تبلت را در حالت افقی قرار دهید به راحتی می‌توانید تمام جزئیات را مشاهده کنید. در زیر نور خورشید نیز با این صفحه نمایش به هیچ مشکلی برنخواهید خورد و در محیط باز به همان راحتی که در محیط بسته از صفحه نمایش استفاده می‌کنید می‌توانید بهره ببرید.

پردازنده و حافظه داخلی گلکسی نوت ۸

 این تبلت به یک پردازنده ۴ هسته‌ای ساخت شرکت سامسونگ است که توان پردازشی ۱٫۶ گیگاهرتز را دارد. در داخل این پردازنده یک پردازنده گرافیکی از نوع Mali-400 وجود دارد و یک رم ۲ گیگابایتی نیز به آن‌ها برای روان‌تر کار کردن تبلت کمک خواهد کرد. مشخصات پردازنده دقیقا مانند همان است که سامسونگ در فبلت گلکسی نوت ۲ استفاده کرده است.

این تبلت نیازی به پردازنده قوی برای اجرای بازی‌های سنگین ندارد زیرا در اصل هدف از تولید این تبلت بازی کردن نبوده و سامسونگ بیشتر می‌خواسته تا یک دفترچه یادداشت دیجیتالی را تولید کند که همیشه و همه جا در دسترس کاربر باشد. با این حال این تبلت در اجرای بازی‌های سنگین و نمایش فیلم‌های Full HD هیچ مشکلی ندارد و به راحتی هر چه تمام‌تر بازی‌های سنگین را اجرا می‌کند و فیلم‌های فول اچ دی را نیز پخش می‌کند.

دوربین گلکسی نوت ۸

سامسونگ در اینجا از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده است که می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت ۲۵۶۰×۱۹۲۰ پیکسل را تهیه کند. این دوربین توانایی ضبط تصاویر با کیفیت HD را نیز دارد. در جلوی تبلت نیز از یک دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی استفاده شده است.

دوربین اصلی گلکسی نوت ۸ امکانات خوبی را دارد و هر چیزی که یک کاربر مبتدی عکاسی نیاز داشته باشد در خود جای داده اما به خاطر داشته باشید که امکانات زیاد هیچ وقت نمی‌تواند جای کیفیت خوب عکاسی برای یک دوربین را بگیرد. این دوربین ۵ مگاپیکسلی عکس‌های خیلی خوبی نمی‌گیرد، همان طور که در نمونه عکس‌ها می‌توانید مشاهده کنید این دوربین در نور زیاد و کافی هم عکس‌هایی گرفته که گویی نور کم بوده و نتوانسته به خوبی جزئیات را در عکس‌های خود به ثبت برساند. اما به هر حال نویز تصاویر کم است و رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد. در ضمن اینکه به علت نداشتن فلاش عکاسی در نور کم و شب با این تبلت مشکل خواهد بود.

قلم گلکسی نوت ۸

اما مهم‌ترین قسمت این تبلت قلم آن است. اگر در حالتی که صفحه تبلت قفل است قلم را از جای خود خارج کنید به صورت خودکار برنامه مخصوص نوت فعال خواهد شد و می‌توانید سریعا به نوت برداری بپردازید در ضمن اگر در هر برنامه‌ای باشید نیز زمانی که قلم را از جای خود بیرون بکشید یک صفحه کوچک برای نوت برداری ظاهر خواهد شد که بسیار کارآمد خواهد بود.

سامسونگ از یک باتری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی آمپری استفاده کرده است که به علت باز نشدن قاب پشتی دسترسی به باتری امکان پذیر نیست. ما از عملکرد باتری راضی بودیم اما این رضایت باعث نمی‌شود که این باتری را بهترین بدانیم. اگر بخواهید عمر باتری این تبلت را با عمر باتری آی‌پد مینی برای شما مقایسه کنیم نتیجه این می‌شود که اگر در یک استفاده معمولی مانند گشت گذار ۱ تا ۲ ساعته در اینترنت، خواندن مجله و یا کتاب برای مدت نیم ساعت، تماشای حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ویدئو، استفاده از دوربین برای مدت کوتاه و مرور عکس‌های گرفته شده و در نهایت گوشی کردن به موسیقی از دو تبلت استفاده کنید آی‌پد مینی می‌تواند تا ۴ روز را به راحتی پاسخگو باشد اما باتری این تبلت می‌تواند ۲ روز را برای شما از تبلت پشتیبانی کند و دوباره باید از شارژر آن استفاده کنید.

سیستم عامل و سایر ویژگی‌های گلکسی نوت ۸

گلکسی نوت ۸ یک تبلت اندرویدی است که بر روی آن نسخه ۴٫۱٫۲ اندروید نصب است. سامسونگ توسط TouchWiz خود این اندروید را به خوبی تزئین کرده و امکانات جالبی را نیز به آن اضافه کرده است .

زمانی که قفل صفحه را باز کنید همان صفحه مخصوص اندروید برای شما ظاهر می‌شود و با زدن دکمه Apps به صفحه برنامه‌ها منتقل خواهید شد. چندین برنامه جالب و جذاب از پیش بر روی این تبلت نصب هستند که بعضی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

 گلکسی نوت ۸ سامسونگ یکی از بهترین فبلت های ارائه شده در بازار می باشد که قیمت به نسبت خوبی دارد.

تبلت فون جدید سامسونگ
تعداد بازدید از این مطلب: 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392
نظرات
گوشی طرح اصلی سامسونگ گلکسی نوت3 فول کپی

جدیدترین ورژن از جدیدترین کهکشانی سامسونگ،گوشی طرح اصلی سامسونگ گلکسی نوت3 فول کپی در فروشگاه تاج موبایل همونطور که میدونین این گوشی با اومدنش به عرصه ی رقابت انقلاب بزرگی ایجاد کرد و ازش چندین نوع طرح بیرون اومد اما ماه پیش(اکتبر)آبان 92 یه ورژن جدید اومد که ما از دبی گرفتیم و وارد کردیم و اما بریم سراغ مشخصات این ابر گوشی…

گوشی طرح اصلی نوت3 با نمونه ی اصلیش هیچ تفاوت ظاهری نداره و تفاوت سخت افزاریش هم زیاد نیست،این گوشی از نظرجنس بدنه از پلی کربناته تک سیم هست از نوع مینی 3جی هست و سیم کارت نسل سوم(رایتل)رو میخونه،صفحه نمایش گوشي طرح اصلی نوت3 فول کپی واقعا” محشره  و از نوع آمو ال ای دی رتینا هستش که رزولوشن 720*1280 داره که اچ دی هست و واقعا با چشم آدم بازی میکنه!خوانایی صفحه ی این گوشی طرح اصل زیر نور آفتاب بسیار عالیه،این مدل از نوت3 سنسورهای هندینگ،چشمی،شتاب سنج و..جی پی اس،وای فای،ان اف سی،بلوتوث ورژن4 و خیلی چیزای دیگه داره…

cortexA9سی پی یوی این گوشی 4هسته ایه با پردازنده ی قدرتمند

  هست،ورژن اندرویدش4.3 هستش که power SGX 544 و سرعت 1.3 گیگاهرتز،جی پی یو(گرافیک)این گوشی از نوع

آخرین ورژن منتشر شده از سیستم عامل اندروید تا به الان بوده،رم 1گیگ،حافظه داخلی 1گیگ و قلم از ویژگی های دیگه ی

گوشی طرح اصلی نوت3 فول کپی هست،دوربین گوشی طرح اصلی نوت3فول کپی 8 واقعی هست و دوربین جلو3،این گوشی

 همه چیز تمومه،با خرید این گوشی تا ده سال آینده نیاز به خرید گوشی جدید ندارین چون این گوشی به همه نیازهاتون جواب

میده…شک نکنین!

 

توضیحات مختصر گوشی طرح اصلی نوت3 فول کپی

حافظه ی داخلی گوشی طرح اصل توت 3 فول کپی: یک گیگ

رم گوشی طرح اصل توت3 فول کپی : یک گیگ

سیستم عامل گوشی طرح اصل توت3 فول کپی : اندروید نسخه ی 4.3

دوربین گوشی طرح اصلی توت3 فول کپی : 13مگاپیکسل واقعی دوربین جلو:5 مگاپیکسل

سیم کارت گوشی طرح اصلی توت3 فول کپی : تک سیم مینی

سی پی یو گوشی طرح اصل توت3 فول کپی :  چهار هسته ای با سرعت 1.3 گیگاهرتز

میزان باتری گوشی طرح اصل توت3 فول کپی : 3200 میلی آمپر ساعت

صفحه نمایش گوشی طرح اصل توت3 فول کپی  : 5.7اینچ

 

    توضیحات تکمیلی گوشی طرح گلکسی نوت3 فول کپی سامسونگ

توضیح سی پی یوی گوشی طرح اصلی نوت3 فول کپی

در تمام گوشی های لمسی اندرویدی چیزی که حرف اول رو میزنه سی پی یو هست که مثل قلب میمونه اگه گوشی سی پی یونداشته

باشه یا ضعیف باشه اون گوشی به درد نمیخوره،سی پی یو سرعت کار رو بالا میبره و برنامه هارو جهت باز شدن و اجرا کمک

میکنه…

 هست که عالیه و به شما امکان اجرا و پخش بازیCortex A7سی پی یوی این گوشی از نوع 4 هسته ای و با پردازنده ی

و فیلم های اچ دی رو میده…با سرعت 1.3گیگاهرتز

 

توضیح جی پی یوی گوشی طرح اصلی نوت3

جی پی یو پردازشگر گرافیکی گوشی شماست که برای پخش فیلم های با کیفیت و بازی ها مورد استفاده ی گوشی قرار میگیره،جی پی یو و سی پی سو رابطه ی مکملی باهم دارن و هردو به کمک هم بازی رو اجرا میکنن،جی پی یوی به کار رفته در این گوشی پاور544 بوده که خیلی با کیفیته و لذت تماشای فیلم و بازی اچ دی رو به شما میده

 

توضیح دوربین گوشی طرح اصلی نوت3 فول کپی

گوشی طرح اصلی نوت3 فول کپی 2دوربین داره،دوربین این مدل فول کپی بسیار با کیفیته و 13 مگاپیکسل هست،دوربین جلو5

مگاپیکسل هست برای چت و تماس تصویری

 

توضیح صفحه و تاچ کوشی طرح اصلی نوت3 فول کپی

صفحه نمایش گوشی طرح اصلی نوت3 از نوع آمو ال ای دی هست که اچ دی و بسیار با کیفیته؛ازهر زاویه که به گوشی نگاه کنید تغییر

رنگی نداره؛ رزولوشن صفحه نمایش بالاست و از کیفیت خوبی برخورداره،تاچ این گوشی لمسی حرارتی بوده و با کوچکترین سطح

تماس با انگشتان دست عمل میکنه

 

ورژن اندروید موبایل طرح اصلی نوت3 فول کپی

گوشی طرح اصلی نوت3 فول کپی  از ورژن 4.3 برخورداره که آخرین آپدیت اندرویده تا به امروز و  به لطف پردازنده و جی پی

یوی خوب قابلیت نصب و اجرای بازی های اچ دی رو داره

یه ویژگی بارز در این سیستم عامل و گوشی اینه که قابلیت آپدیت ورژن اندروید رو داره در قسمت تنطیمات….

نتیجه گیری:

گوشی طرح اصلی گلکسی نوت3فول کپی یکی از بهترین گوشی های طرح اصلی ساخنه شده تا امروزه…در خریدش شک نکنین!

تعداد بازدید از این مطلب: 1334
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392
نظرات
تبلت لنووa3000

پس از انتظار ، لنوو جایگزین جدیدی برای مدل موفق  2107. یعنی مدل لنوو A3000 را به بازار عرضه کرد که در این مقاله به نقد بررسی آن میپردازیم.

 

اولین چیزی که پس از در دست گرفتن A3000 توجه شما را کاملا جلب میکند وزن فوق العاده کم و باریکتر شدن آن است.
مثل اینکه این مدل جدید رژیم سفت و سختی برای رسیدن به وزن رویایی 370 گرم گرفته است که نسبت به برادر تپلش یعنی 2107   210 گرم کاهش وزن پیدا کرده.

بدنه A3000 در عین سادگی جلوه و زیبایی خاصی دارد صفحه نمایش کاملا ضد خش که در آن از شیشهgorilla glass 3 استفاده شده ظرافت و درخشندگی خاصی به این تبلت بخشیده .
در بالای صفحه سنسور تنظیم نور دوربین 2 مگاپیکسلی و بلند گو برای مکالمه مستقیم با تبلت تعبیه شده است در پشت تبلت قضیه متفاوت است . یک لایه پلیمر ترکیب شده با المینیوم که برای بهتر چسپیدن به دست شما مشبک طراحی شده که به زیبایی پشت تبلت نیز کمک شایانی میکند در بالا سمت چپ دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و تشخیص چهره وجود دارد که قابلیت فیلمبرداری FULL HD را نیز به کاربر میدهد.

در زیر درب مشبک پشت تبلت ورودی 2 سیمکارت همزمان و ورودی میکرو SD  قرار دارد که به لطف استفاده از پردازنده قدرتمند چهار هسته ای قابلیت ساپورت از 64 گیگابایت حافظه را به کاربر میدهد

IdeaTab A3000
Processor:MTK 8125 1.2GHz quad core processor
Operating System:ANDROID 4.2
Memory:1GB LP-DDR3
Display:7.0" LCD IPS Multi-touch 1024 x 600
Battery:1 Cell Lithium-Ion
Network Card:11.b/g/n Wifi Wireless
Bluetooth:Bluetooth Version 4.0
Warranty:One year
Form Factor:Tablet
Camera:Front 0.3 MP, Rear 5.0MP
Hard Drive:16GB 32GBSSD


این بار لنوو تصمیم گرفته جلوی هیچ برندی کوتاه نیاید . پردازه چهار هسته ای که داخل این تبلت ارزان قیمت قرار دارد با اسوس مدل پد فون که قیمت حدود 2 میلیون تومان دارد کاملا رقابت میکند. و این تبلت ارزان را تبدیل به قوی ترین تبلت زیر 200 دلار بازار جهان میکند.
میزان حافظه داخلی این تبلت 16 یا 32 گیگابایت از نوع اس اس دی میباشد که به کمک آندروید 4.2 و پردازنده چهار هسته ای و رم یک گیگابایتی تجربه فوق العاده ای از بازی های سه بعدی را برای کاربر به ارمغان می آورد


صفحه نمایش

 

وقتی A3000 را کنار 2107 قرار میدهید صفحه نمایش A3000  برتری محسوسی دارد و رنگها را بسیار واقهی تر و شفاف تر نشان میدهد.
این صفحه نمایش با وضوح HD و به لطف IPS شدنش از تمام زوایا به راحتی قابل مشاهده است . و برتری آن نسبت به نسل قبلی پشتیبانی از قابلیت استفاده از 10 انگشت همزمان است که در نسل قبلی این قابلیت 4 انگشت بود.

باتری

باتری A3000 مثل 2107 فوق العاده کار آمد است باتری تک سلولی 7200 میلی آمپری روی این تبلت 10 ساعت کامل به شما زمان استفاده میدهد و در حالت استند بای تا یک هفته شارژ نگاه میدارد

حرف آخر

A3000  بهترین تبلت زیر 1 میلیون تومان داخل بازار است شک نکنید . اگر دنبال یک تبلت سریع و قوی 7 اینچی
هستید A3000 اولین و آخرین انتخاب شما خواهد بود .

تبلت های A3000 هم همانند تبلت 2107 دارای 2 سیم کارت با سیستم 3G و ارسال SMS  را دارا می باشد اما برای فعال کردن سیستم مکالمه (Call) باید تبلت روت (Root) شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 700
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392
نظرات
سلام

با عرض سلام و خسته نباشید به دوستان عزیز وگلم که دارن از وبلاگ من دیدن می کنن می خواستم بگم که من تا فعلا تعدادی توضیحات در مورد گوشی های پر طرفدار گذاشتم و تا چند روز اینده 10 گوشی دیگر هم اضافه خواهم کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 637
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392
نظرات
ایپد4

حالا آیپد مرده است، زنده باد آیپد. این نیز قسمتی از سرنوشت است. بازنشسته شدن نسل اول آیپد امری عجیب و غیرعادی نیست. قبلا ما آیپد و آیپد 2 داشتیم ، اما اکنون با آیپد نسل جدید ، آیپد 2 انتخاب دوم خواهد بود .

آیپد نسل جدید ، بفرمائید یکی برای شماست.

فرض کنید شما اپل هستید و در آستانه رونمایی یکی از آخرین محصولات خود هستید. شما میخواهید بعید ترین شک و شبهه در مورد بازیافت کردن محصولات قدیمی خود را برطرف کنید. شما می‌خواهید از کوچکترین دلایل ارزش بالای محصول خود استفاده کنید. چه خواهید کرد؟

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_002.jpg

آیا کاملا آن را تغییر می دهید؟ نه نه قرار بود که وانمود کنید شما اپل هستید . پیشتاز بازار تبلت، تعیین کننده استاندارد در صفحات لمسی ، سلطان طراحی و خدای بازاریابی.

بله، مثل روز روشن است ، شما قید اضافه کردن اعداد را میزنید ، بعدی اشتباه است . جدید چیزی است که برای همه مهم است. اگر شما به مردم بگوئید که بهترین را بدست خواهند آورد ، محصولی که ارائه خواهید کرد آخرین چیزی است که به آن فکر خواهند کرد. اعداد فقط جانشین یکدیگر خواهند بود اما آیپد نسل جدید جانشین موفقیت خواهد بود ، یک حس رویایی.

 

نقاط قوت

 

·         صفحه نمایش خازنی 9.7 اینچی از نوع IPS با پشتیبانی از رزولوشن 2048   x 1536 پیکسل ضد خش و پوشش اولئوفوبیک

·         Wi-Fi 802.11 a/b/g/n، با قابلیت هات اسپات بسته به نوع اپراتور پشتیبانی از LTE  (اختیاری، که فقط امکان انتقال داده از طریق این شبکه ها را شامل می شود)

·         GPS با پشتیبانی از عملکرد AGPS (اختیاری)

·         پردازنده اپل A5X به همراه پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی ARM Cortex A9 ، شتاب دهنده گرافیکی PowerVR SGX543MP4 quad-core GPU

·         1 گیگا بایت حافظه RAM

·         سیستم عامل آی او اس 5 به همراه آی کلود

·         حافظه داخلی 16/32/64 گیگابایتی

·         وزن 652 گرمی (وزن 662 گرمی نسخه ال تی ایی )

·         بلوتوث 4.0

·         باتری 11.560 میلی آمپر

·         سنسور شتاب سنج ، قطب نمای دیجیتال، سنسور سه محوره Gyro

·         سازگاری با تمامی نرم افزارهای iPhone بدون ایجاد هرگونه تغییری در آن ها
ارزان ترین نسخه تبلت قیمت پایین تری نسبت به آیفون های آنلاک شده دارد

·         دوربین 5.0 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، ضبط ویدیویی 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین ثانویه VGA برای برقراری تماس های تصویری فیس تایم

·         کنترل های لمسی که با چهار یا پنج انگشت کار می کنند

·          خروجی تلویزیون 1080p به همراه آداپتور دیجیتال اپل (که به صورت جداگانه و با قیمتی حدود 39 دلار به فروش می رسد)، پخش ویدیویی 720p

·         پشتیبانی از کاور های مغناطیسی

 

نقاط ضعف اصلی

 

·         نیاز به iTunes برای آپلود تقریا تمام فایل ها

·         بازتاب نور از صفحه نمایش ، کارکردن در محیط باز را مشکل میکند

·         داشتن سی پی یو یکسان با آیپد 2

·         ضخیم تر و سنگین تر بودن از آیپد 2

·         عدم پشتیبانی از فلش در مرورگر وب

·         نبود پورت استاندارد USB

·         باتری غیر قابل تعویض

·         نبود اسپیکرهای استریو

·         مجهز نبودن به گیرنده GPS در نسخه Wi-Fi only

·         عدم تعبیه اسلات کارت حافظه

·         پشتیبانی نکردن از سیستم سخنگوی سیری

·         ممکن است داغ و ناخوشایند شود

·         غیر قابل شارژ بودن در زمان کارکردن

·         کمبود نرم افزار های اصلی آی او اس مثل هواشناسی ، ساعت ، بازار بورس ، ماشین حساب و ...

هر 3 آیپد تقریبا یکسان هستند ، اما اگر منصف باشیم آیپد نسل جدید همراه بروزرسانی های زیادی شده است.

رزولوشن 2048   x 1536 پیکسل صحفه رتینا 4 برابر رزولوشن مدل قبلی میباشد. رقابت بسیار بالا است و این جهشی در حد چندین نسل است، اپل با اضافه کردن تعداد هسته های شتاب دهنده گرافیکی مطمئن شد که کیفیت غول آسای این صفحه نمایش جدید تامین می شود و کیفیت هم اعجاب برانگیز است.

دوربین 5 مگا پیکسل که نمونه بهینه شده دوربین آیفون 4 می باشد و کیفیت فیلمبرداری آن به 1080P افزایش داده شده است . قابلیت وای فای هات اسپات که البته در صورت پشتیبانی از طرف اپراتور فعال میشود و قاعدتا نسخه های فقط وای فای فاقد این گزینه هستند.

لیست طولانی نکات منفی هم نباید عجیب باشد. بعضی از آنها طبق رویه همیشگی اپل می باشد. ما نگاهی دقیقتر به عملکرد صحفه نمایش در زیر نور آفتاب و گزارش هایی که در آن اشاره به داغ شدن دستگاه هنگام بازی و پخش ویدئو خواهیم داشت.

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_001.jpg

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_015.jpg

سیری این بار نتوانست در این محصول حضور داشته باشد ، همچنین شما نرم افزارهای همیشگی آی او اس مانند هواشناسی ، بورس ، ساعت ، ماشین حساب و حافظه صوتی رو نخواهید دید. امیدوارم در این مقاله نکته ای بدون بررسی باقی نماند . در ادامه با ما همراه باشید تا به برسی سخت افزار بپردازیم.

 

محتویات جعبه

 

در بسته بندی فقط ملزومات اصلی موجود است . تنها مقدار خیلی کمی از جعبه اصلی پهن تر است . داخل بسته بندی آیپد نسل جدید شما ، یک دفترچه راهنمای کوچک ، یه شارژر و کابل یو اس بی موجود است.

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_024.jpg

 

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_025.jpg

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_026.jpg

طراحی و کیفیت ساخت

 

آیپد جدید کاملا همزاد نمونه های پیشین خود، آیپد 2 است . همه چیز یکسان است ، بدنه یکپارچه آلومینیمی ، لبه های انحنادار ، قسمت پشت مسطح ، محل قرار گیری کنترل ها و دوربین ها و حتی لوگوی اپل و محل درج نوع دستگاه.

 

دو اختلاف بسیار جزئی بین آیپد جدید و آیپد 2 وجود دارد . وزن و ضخامت . آیپد نسل جدید 50 گرم سنگین تر از نسل قبلی است (51 گرم در مدل های وای فای و 55 گرم برای مدل های وای فای 4G) . ما حدس میزنیم باطری بزرگتر مقصر این موضوع است. همچنین ضخامت آیپد جدید کمی بیشتر شده است . 4/9 میلی متر در مقابل 8/8 میلیمتر ضخامت آیپد 2 . اما این نکته توسط کاربر قابل تشخیص نخواهد بود.

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_031.jpg

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_022.jpg

 

هر چیزی که در مورد آیپد 2 دوست داشتنی بود در اینجا هم حضور دارد ، ولی به هر حال ما یک بررسی سخت افزاری سریع خواهیم داشت.

 

کلید های کنترلی آیپد جدید با آیپد 2 یکسان است – کلید خانه در جلو، در قسمت بالا کلید روشن و خاموش/قفل صفحه، بعلاوه کلید کنترل صدا و قفل چرخش صفحه در سمت راست قرار دارند. کلید قفل چرخش صفحه همچنین می تواند به عنوان دکمه قطع صدا استفاده شود.

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_003.jpg

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_009.jpg

 

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_010.jpg

تنها چیزی که در کنار دکمه خانه و صفحه نمایش قرار دارد دوربین تماس تصویری در قسمت بالای صفحه نمایش رتینا است. همچنین یک حسگر نور محیط در قسمت بالای دوربین قرار دارد که برای تنظیم نور صفحه نمایش به کار می رود.

 

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_002.jpg

 

در قسمت بالای آیپد جک صدای 3.5 میلیمتری و همانطور که اشاره کردیم دکمه روشن و خاموش/قفل صفحه و میکروفن قرار دارند.

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_021.jpg

در قسمت پایین آی پد چیزی که تعجب آور باشد وجود ندارد – در اینجا درگاه  ارتباط دهنده مخصوص اپل و بلند گوی صدا قرار گرفته است. زمانی که دستگاه را به شارژر متصل می کنید اگر در حال استفاده از یک برنامه باشید آیپد شروع به شارژ شدن نمی کند. این مشکل شاید با یک بروزرسانی نرم افزاری برطرف شود اما در حال حاضر این یک اشکال آزار دهنده است.

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_020.jpg

نهایتا تنها چیزی که در قسمت پشت دستگاه قابل ذکر است دوربین 5 مگاپیکسلی آن است که شبیه دوربینی است که در آیفون 4  به کار رفته است. اگرچه برخلاف آیفون 4 در اینجا دوربین به طور کامل با ضبط ویدیوی 1080p با 30 فریم در ثانیه سازگار است.

 

Description: D:gsm.irkhordadipad 2gsmarena_016.jpg

 

کاور هوشمند یا نه

 

کاور هوشمند برای آیپد جدید از همه نظر شبیه کاور هوشمند آیپد 2 است و دقیقاً همان است و البته در عین حال که با وجود خاصیت آهن ربایی به آیپد متصل می­شود و از صفحه نمایش و قسمت پشت دستگاه می تواند محافظت کند، می­تواندبه راحتی در زمانی که به دستگاه برای تایپ کردن یا دیدن فیلم نیاز دارید به یک تکیه گاه تبدیل شود.

 

کاور هوشمند کاملاً برای قرار گرفتن مناسب آیپد بر روی پای شما و یا میز شما در زمانی که تایپ انجام می­دهید و یا برای ساعاتی در حال وبگردی هستید مناسب است.

 

به این مطلب آگاه باشید که کاور­های هوشمند قدیمی به خوبی با آی پد جدید کار نمی­کنند و این مشکل ناشی از تفاوت چرخش قطب­های آهنربایی است.

Description: D:gsm,
ew ipadgsmarena_001.jpg

 

دست آخر یک صفحه نمایش رتینا

 

ویژگی اصلی آیپد جدید صفحه نمایش رتینای آن است، به مانند آیفون اپل تعداد پیکسل­­­­­­­­­­­­ها را در هر دو سمت دو برابر کرده است. صفحات نمایش 1024x768 دو نسل قبلی به صفحه رتینای فوق­العاده 2045x1536 تبدیل شده است. تراکم پیکسلی 264ppi آی پد جدید حتی نزدیک به تراکم پیکسلی 330ppi آیفون نیست اما از تراکم تمام تبلت­های موجود در بازار بیشتر است.

 

همانطور که انتظار می­رود اکنون عکس­ها بسیار واضح تر هستند، پیکسل­ها حتی از فاصله بسیار نزدیک به سختی قابل دیدن هستند و متن­ها خوانایی بسیار عالی دارند.

Description: D:gsm,
ew ipadgsmarena_011.jpg

 

Description: D:gsm,
ew ipadgsmarena_012.jpg

 

به این نکته توجه شود که آیپد جدید ما یک ترکیب رنگی زردی داشت در حالی که آیپد 2 ترکیب رنگی آبی دارد،این موضوع در تمام دستگاه های اپل دیده می شود که بستگی به کارخانه سازنده دستگاه دارد به طور کلی هر آیفون یا آیپدی یک رنگ زرد یا آبی دارد.

 

Description: gsmarena_032

Description: gsmarena_033

 

جوانب مثبت زیادی از صفحه نمایش ریتنای آیفون در این­جا دیده می­شود – رنگ­های پر طراوت و زاویه­ای دید عالی.

 

جالب است که اپل تقریباً همان سطح روشنایی که در نسل­های قبلی آی­پد وجود داشت را نیز در اینجا به­کار برده است در نتیجه نسبت کنتراست در هر 3 نسل آی­پد بسیار شبیه است.

 

Description: untitled

 

این دستگاه گرم است یا نه

 

مشکل گرم شدن بیش از حد آی­پد جدید به داغ­ترین موضوع حوزه­ی تبلت‌ها تبدیل شده است – محدوده­ی نظرات در مورد گرمای دستگاه بسیار گسترش یافته است و علت اینکه ما تصمیم گرفتیم تعدادی آزمایش انجام دهیم و بیشتر در مورد این موضوع بدانیم همین افزایش شکایات کاربران بوده است.

 

این کاری است که ما انجام داده­ایم – ما لوح جدید اپل را در کنار آی­پد 2 قرار دادیم و بررسی کردیم که هر کدام از دو دستگاه در شرایط مختلف چه عکس­العملی نشان می­دهند.

دمای محیط 22 درجه­ی سانتیگراد بود و جای تعجب نیست که هر دو دستگاه وقتی که برای استفاده روشن شدند گرم­تر از دمای محیط نبودند ما آموزش خود را به وسیله­ی روشن کردن صفحه­ی نمایش و قرار دادن دستگاه در حالت بدون استفاده شروع کردیم.

 

سپس ما CPU را تحت فشار قرار دادیم – هر دو   CPU ی A5  داخل آی­پد 2 و A5X داخل آی­پد جدید پردازشگر 2 هسته­ای کورتکس را دارند بنابراین ما انتظار داشتیم حداکثر گرما در هر دو دستگاه یکسان باشد.

 

سپس نوبت به گزینه­ی مشکوک اصلی رسید- GPU ی جدید 4 هسته­ای از نظر منابع مختلف بیشترین نقش را در ایجاد این مشکل داشته است و آزمایشات ما تأیید کرد که به درستی این گزینه در ایجاد دمای بالا نقش دارد نسخه نمایشی EpicCitadel  اولین زمینه­ی آزمایش ما بود این نسخه از کیفیت صفحه نمایش رتینای جدید پشتیبانی نمی­کند بنابراین هر دو لوح با هم برابر نبودند.

 

در نهایت ما به GPUی 4 هسته­ای اجازه دادیم تا با استفاده از اجرای بازی Infinity Blade II برروی آی­پد جدید از تمام پتانسیل خود استفاده کند در حدودیک ساعت بعد دمای آی­پد جدید به گرم­ترین نقطه­ی خود یعنی 44.4 درجه­ی سانتی­گراد رسید – اگر شما قسمت گوشه­ی پایین سمت چپ را یعنی جایی که چیپ ست در آنجا قرار گرفته است در دست نگیرید گرمای کمتری حس می­کنید و دست شما داغ نخواهد شد اما استفاده از دستگاه بدون در دست گرفتن این قسمت راحت نیست.

Description: gsmarena_t001

 

بنابرین با توجه به نتایج، مشکل وجود دارد و آی­پد جدید یک مقداری گرمتر می­شود بیشترین گرمای لوح جدید بر طبق آزمایشات ما 12.7  درجه­ی سانتی­گراد بیشتر از نسل قبل خود می­باشد و این یک تفاوت عمده در استفاده­ی راحت از این دو دستگاه می­باشد این مشکل می­تواند بسیار بزرگ­تر شود زمانی که شما در یک محیط گرم­تر از محیط ما و یا در زیر نورمستقیم خورشید از دستگاه استفاده کنید.

 

سیستم عامل iOS در کنار صفحه نمایش FullHD

 

سیستم عامل iOS از نظر ظاهر و کاربرد با سیستم عامل آیفون یکسان است رابط کاربری به­طور کلی برای تطبیق با صفحه نمایش 9.7 اینچی افزایش اندازه داشته و به علاوه شما در قسمت میز کار یک برنامه اضافه را می­توانید جای دهید.

 

ما امیدوار بودیم که به وسیله­ی نسل سوم آی­پد سیستم عامل شباهت بیشتری به OSX (سیستم عامل مک بوک) پیدا کند اما به نظر می­رسد اپل اصرار دارد راه دیگری برود و آن راه این است که ویژگی­های iOS را در  OSXبه کار برد.

 

iOS 5.1 با آن چه در آیفون می­بینیم متفاوت است که ناشی از صفحه نمایش بزرگ­تری است که دارای کیفیت بسیار بیشتری نیز می­باشد و در حالی که ترفندهای زیادی وجود ندارد تا از خصوصیات بیشتری استفاده کند اما اغلب برنامه­های سیستم از نو طراحی شده­اند و صفحه نمایش را چند تکه می­کند تا به شما اجازه بدهند تا محتوای بیشتری را ببینید و بتوانید کم­تر از ضربه زدن روی صفحه نمایش استفاده کنید به طور طبیعی تمام برنامه­های ساخت اپل با صفحه نمایش جدید 1536 x 2048  همگام سازی شده­اند.

 

صفحه قفل اولین جایی است که شما در آی­پد مواجه می­شوید - این صفحه دارای گزینه آشنای باز کردن قفل صفحه با کشیدن دکمه اسلاید است فشار دادن دو بار دکمه­ی خانه کنترل‌های موسیقی و دکمه مجازی بلندی صدا پدیدار می­شوند میانبری که بتواند دوربین را فعال کند وجود ندارد این تا حدودی نا امید کننده است اما ما حدس می­زنیم اپل اصرار ندارد تبلت­هایش را به عنوان یک دوربین به­کار ببرد.

Description: gsmarena_001

 

Description: gsmarena_003

 

زمانیکه قفل دستگاه را باز می­کنید به سیستم عامل ساده­ی iOS منتقل می­شوید برخلاف آندروید خبری از لایه­ی منوی پیشرفته نیست اما در عوض تمام برنامه­های شما در یک شبکه­ی ستونی قرار گرفته­اند شما می­توانید برنامه­ها را به هر شکلی که دوست دارید مرتب کنید یا آن­ها را درون فولدرها قرار دهید.

Description: gsmarena_004

 

Description: gsmarena_028

 

فهرست تنظیمات جایی است که به تنظیمات برنامه­ها دسترسی بیشتری دارید بیشترین تنظیمات برنامه­ها به جای قرار گرفتن در داخل خود برنامه در این جا قرار دارند شما می­توانید در اینجا تنظیمات را برای برنامه­های مانند آی­ کلود، سافاری، پیام رسان، عکس­ها و غیره انجام دهید.

Description: gsmarena_007

 

 

کاربران اخطارها را در هر دو صفحه­ی قفل و صفحه­ی اصلی دریافت می­کنند و یک کشوی اخطارها مانند آندروید وجود دارد شما می­توانید برای هر برنامه­ای تنظیم کنید که آیا در صورت وجود به شما اخطار بدهد یا نه. سیستم کاملاً انعطاف پذیر و قابل تنظیم است.

 

محدوده­ی اخطارها تمام اخطارهایی را که ندیده­اید نشان می­دهدشما می­توانید در قسمت تنظیم اخطارها، اخطارها را فعال یا غیر فعال و یا مرتب کنید. محدوده­ی اخطارها هم چنین از ویجت ها پشتیبانی می­کند تا کنون تنها 2 برنامه قابلیت استفاده را دارند- وضعیت آب و هوا و وضعیت بورس.

Description: gsmarena_010

 

کشوی محدوده­ی اخطارها بسیار شبیه محدوده­ی اخطار آندروید است شما اجازه­ی دسترسی به محدوده­ی اخطارها را در تمام قسمت­های رابط کاربری و یا حتی در بازی­ها و یا برنامه­ها خواهید داشت این کشو برنامه­ی در حال استفاده را در زیر خود ثابت نگه می­دارد بنابراین زمانیکه شما در حال بازی ماشین سواری Real Racing 2 HDReal Racing 2 HD هستید به طور تصادفی از جاده خارج نمی­شوید.

 

Description: gsmarena_102

اخطارها که در صفحه قفل قرار دارند حالت فعال دارند زمانی که شما یک اخطار را در طول صفحه با انگشت می­کشید فعالیت مربوطه انجام می­شود و مانند این که شما به یک تماس تلفنی از دست رفته برگردید و یا برنامه مناسب با اخطار را باز کنید.

Description: gsmarena_029

 

Description: gsmarena_030

 

استفاده از iOS بر روی آی­پد بسیار دلپذیر است به خصوص زمانیکه شما با آیفون کار کرده باشید اما ما این حقیقت را که اپل رابط کاربری را برای به کار گرفتن فضاها و کیفیت بالا بهینه سازی نکرده است دوست نداریم.

 

معیار سنج ( بنچمارک)

کاربرانی که از آی­پد 2 به این دستگاه روی می­آورند تفاوتی را در کارآیی احساس نمی­کنند آیپد جدید دقیقاً مانند همان آی­پد قبلی است و به مانند همان سریع و روان است ما هرگز مشکلی با کارآیی آی­پد در مقام اول نداشتیم و در این رابطه هیچ مشکلی ندارد.

آیپد جدید یک پردازشگر 2 هسته‌ای است که هر کدام از هسته‌ها قابلیت استفاده تا یک گیگا هرتز را دارند و رم این دستگاه نیز 988 مگا بایت است اما چیزی که بسیار جالب است GPU است GPU دارای 4 هسته است و مانند چیزی است که ما در PlayStation Vita می‌بینیم و بسیار قدرتمند است کار برد این دو در کنار هم منجر به اجرای بازی‌های با کیفیتی مثل Infinity Blade II و استفاده از صفحه نمایش با 4 برابر کیفیت می‌شود ما از 2 معیار بر روی آیپد در مقایسه با آیفون 4S استفاده کردیم.

معیار سنج SunSpider

Description: gsmarena_001

Description: gsmarena_002

در تمام آزمایشات ما آی پد جدید، آیفون 4S را شکست داد که این می‌تواند ناشی از GPU جدید دستگاه باشد زیرا هر دو دستگاه از نسخه‌ی یکسان  iOS 5.1استفاده می‌کنند.

بسیاری از کاربران از پردازشگر 2 هسته‌ای نا امید شدند و آن‌ها را یک پردازش‌گر 4 هسته‌ای می‌خواستند اما حقیقت این است که آی پد از همیشه سریع‌تر است و تصور سریع‌تر از این بودن سخت است اجرای بازی به اندازه‌ی کافی با GPU جدید بهبود پیدا کرده است اما ما حدس می‌زنیم پایداری باطری و زمان بالا آمدن یک برنامه به وسیله‌ی GPU جدید بهبود پیدا نکرده است.

 

iMessaging، ایمیل، یاداشت‌ها

 

همانطور که انتظار می‌رفت آی پد با برنامه‌ی آی مسیج همراه است که به شما اجازه می‌دهد پیام‌های خود را سریعاً بین دستگاه‌های اپلی که دارای سیستم‌های عامل که iOS 5 هستند از طریق شبکه‌ی Wi-Fi یا 3G رد و بدل کنید شما می‌توانید متن ساده و یا پیام‌های چند رسانه‌ای (عکس، صدا، ویدئو) ارسال کنید برنامه تمام پیام‌های شما را در یک دسته قرار می‌دهد و گزینه‌هایی دارد که بوسیله‌ی آن می‌توانید پیام‌ها را به صورت کلی حذف کرده یا دوباره ارسال کنید. گزینه‌ی جستجو، پشتیبانی از پیام‌های چند رسانه‌ای و شمارشگر تعداد حروف وجود دارد. همچنین آی مسیج دارای قابلیت گزارش تحویل نیز می‌باشد.

Description: gsmarena_096

 

Description: gsmarena_016

 

ایمیل از چند اکانت پشتیبانی می‌کند( در قسمت تنظیمات قابل تنظیم است ) و یک صندوق دریافت کلی دارد( تمام ایمیل‌ها را در یکجا نشان می‌دهد). برنامه ایمیل همچنین از قابلیت‌های موضوعات، آرشیو ایمیل، و نگاه اجمالی به اسناد آفیس با کمک مشاهده‌گر اسناد آفیس یکپارچه شده با برنامه پشتیبانی می‌کند. همچنین یه گزینه به نام "باز شود با ... " وجود دارد که بستگی به برنامه‌های نصب شده توسط شما دارد ( PDF خوان، آفیس موبایل، iBooks و ...)

 

در حالت ایستاده قسمت سمت چپ با تمام ایمیل‌ها موجود در آن ناپدید می‌شود تا زمانی که به آن نیاز داشته باشید در حالی که در حالت خوابیده یا افقی شما هر دو قسمت صندوق دریافتی و ایمیلی را که باز کرده‌اید را به در سمت راست قابل مشاهده است.

 

Description: gsmarena_018

 

Description: gsmarena_019

 

اگر صندوق دریافت خود را باز کنید و روی گزینه ویرایش ضربه بزنید به شما دو انتخاب می‌دهد "انتقال و حذف کرن".در این زمان شما می‌توانید تعداد زیادی ایمیل را با هم به عنوان خوانده شده/خوانده نشده یا به عنوان مهم علامت گذاری کنید.متاسفانه گزینه‌ی انتخاب همه ایمیل‌ها با هم هنوز وجود ندارد.

 

در قسمت ویرایش متن گزینه‌های پر رنگ کردن، کج نویسی و خط کشیدن زیر متن و همچنین تنظیم اندازه و فونت اضافه شده‌اند. انتخاب یک قسمت از متن همانند گذشته است ( ضربه بزنید،نگه دارید،انتخاب کنید) و گزینه‌های موجود به محض انتخاب یک قسمت از متن ظاهر می‌شوند.

Description: gsmarena_017

 

سیری در آی پد جدید وجود ندارد اما اپل یک گزینه‌ی تبدیل صدا به متن در قسمت یادداشت‌ها، ایمیل، آی مسیج و هر برنامه‌ای که نوشتن در آن وجود دارد اضافه کرده است.همانند آیفون 4S عمل می‌کند – بر روی دکمه مخصوص روی صفحه کلید ضربه بزنید و متن خود را بگویید.

 

Description: gsmarena_011

 

برنامه یادداشت دقیقا همانند قبل است. برنامه از دو قسمت آشنای یادداشت‌های ذخیره شده در سمت چپ و نوشتن یادداشت در سمت راست تشکیل شده است.

Description: gsmarena_014

 

Description: gsmarena_013

 

یادداشت‌های شما همچنین با آی کلود همگام سازی می‌شوند بنابراین شما نباید نگران از دست دادن آن‌ها باشد.

 

دفترچه تلفن

 

دفترچه تلفن در آی پد همانند دفترچه تلفن آیفون است. تمام آشنایان شما را به صورت کامل با ایمیل‌ها، شماره تلفن‌،آدرس و زمینه‌های دیگر لیست می‌کند. شما می‌توانید برای افراد مختلف صدای زنگ مختلف تعیین کنید. میانبر فرستادن پیام و به اشتراک گذاشتن فرد موجود در دفترچه تلفن وجود دارد.

Description: gsmarena_026

 

اسامی دفترچه تلفن شما به طور خودکار همگام سازی می‌شوند بنابراین به صورت آنی آن‌ها از تلفن شما به آی پد هم منتقل می‌شوند، چه گوشی شما آیفون باشد چه آندروید یا چیز دیگری باشد.

 

ما آزمایش قدیمی تست بلندی صدای بلندگو را بر روی آی پد جدید انجام دادیم و نتیجه‌ی خوبی به دست آورد. بدون شک از آی پد 2 صدای بسیار بلندتری داشت.

Description: untitled

 

تقویم

 

تقویم از صفحه بزرگ آی پد به خوبی استفاده کرده است به شما دو حالت نمایش می‌دهد، تاریخ در یک سمت و دستور کار و رویدادها در سمت دیگر.

 

شما می‌توانید رویدادها و وظایف به صورت روزانه،ماهانه، سالیانه یا به صورت لیست ببینید. همچنین شما می‌توانید قرارهای ملاقات خود را از آی کلود،گوگل،یاهو و Exchange و ... انتخاب کنید. همچنین یک گزینه کارآمد برای مشاهده روز تولد وجود دارد.

Description: gsmarena_020

 

Description: gsmarena_023

 

برنامه مستقل به یادآور، ظاهر ساده‌ای دارد ولی به خوبی کار می‌کند. شما می‌توانید یک یادآور برای یک روز یا یک مکان انتخاب کنید ( شما نیاز به GPS  دارید).

 

Description: gsmarena_040

 

وقتی زمان یادآور می‌رسد شما آن را به صورت اخطار  استاندارد در صفحه قفل،مرکز اخطارها و صفحه اصلی خود می‌بیند.

 

گالری از کیفیت صفحه بهره برده است

 

دیدن عکس‌ها بر روی آی پد جدید بسیار جالب است. عکس‌ها به صورت کیفیت کامل ظاهر می‌شوند و در اندازه 1536 x 2048 ظاهر می‌شوند. جزئیات بر روی صفحه نمایش از آی پد 2 بیشتر است.

 

برنامه عکس‌ها از دو جنبه با آیفون تفاوت دارد. اول اینکه شما از قابلیت بزرگنمایی با دو انگشت می‌توانید برای بازگشت به گالری یا دیدن حالت تک عکسی استفاده کنید. همچنین یک ردیف از عکس‌های کوچک شده در پایین وجود دارد که شما می‌توانید برای مشاهده سریع عکس‌ها از آن استفاده کنید.

 

Description: gsmarena_048

Description: gsmarena_049

 

شما همچنین گزینه‌ی معمولی در آیفون را که بوسیله‌ی آن می‌توانید چند عکس را با هم حذف کرده یا کپی کنید در آلبوم دیگر یا به اشتراک گذاری کنید در اینجا دارید.همچنین می‌توانید عکس‌ها رو به صورت نمایش به صورت اسلاید با افکت‌های مختلف و موزیک مشاهده کنید.

 

Description: gsmarena_052

 

در مواردی که شما می‌خواهید از آی پد به عنوان یک نمایش دهنده عکس استفاده کنید بهتر است مبدل ارتباط با دوربین را برای آی پد تهیه کنید که به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها را به طور مستیم از حافظه مموری بر روی آی پد خود کپی کنید. این یک هزینه‌ی اضافی آزار دهنده است ولی بهر حال این راه سیاست اپل است.

 

اگر برای خود یک نگه دارنده رومیزی تهیه کرده باشید می‌توانید از آی پد در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید به عنوان قاب دیجیتال استفاده کنید. برخلاف آیفون قابلیت نمایش تصاویر به طور مستقیم از قسمت صفحه قفل نیز امکان پذیر است، فقط دکمه را فشار دهید و عکس‌های شما بر روی صفحه بزرگ شروع به نمایش دادن می‌کنند.

 

پخش ویدیو

 

به طور کلی در این بخش وضعیت آی پد مانند گذشته است، برای بارگذاری محتویات به آیتونز نیاز دارید،صفحه نمایش نسبت وضوح 4:3 دارد، دستگاه به طور خود به خود نمی‌تواند بایستد و همینطور برای نگه داشتن طولانی مدت وزن زیادی دارد و فرمت‌های پخش ویدئویی آن محدود است. پشتیبانی از DivX یا XviD وجود ندارد.

Description: gsmarena_105

 

آی پد از ویدئوهای با کیفیت 1080p پشتیبانی می‌کند، اما از نظر نرخ ارسال بیت محدودیت‌هایی دارد. ما تعدادی پیش پرده فیلم‌ها را بر روی آن از طریق آیتونز منتقل کردیم و تنها نیمی از آن‌ها به آی پد منتقل شدند. خوشبختانه به کمک برنامه‌ی نسل سوم می‌توانید تمام فایل‌ها را به روی آن منتقل کنید،با این وسیله دیگر محدودیتی وجود نداشت و حتی ویدیوهای Canon 5D Mark II یه خوبی پخش می‌شدند.

Description: gsmarena_039

 

به هر حال اگر شما ویدئو‌های گرفته شده توسط خود آی پد را تماشا کنید قابلیت بزرگنمایی روی آن‌ها وجود دارد، شما می‌توانید این کار را در زمان پخش ویدئو یا زمانی که ویدئو ایستاده استفاده کنید،این ویژگی کاربردی نیست ولی جالب است.

Description: gsmarena_035

 

تعدادی برنامه پخش ویدئو در فروشگاه اپل هستند که قابلیت پخش DivX/XviD را دارند برنامه CineXPlayer می‌تواند 80% از ویدئوهای DivX/XviD و 720p را پخش کند. برنامه‌ی OPlayer کارآمدتر است و تمام MKV ها را با کیفیت 720p پخش می‌کند.همچنین قابلیت پشتیبانی بهتری در زیرنویس‌ها دارد. دیگر پخش کننده‌ها که محبوبیت کمتری دارند مانند Azul و MoliPlayer ویدئوها را با شکل‌های خاصی پخش می‌کنند.

 

Description: gsmarena_041

 

راه دیگری که می‌تواند بر محدودیت‌های پخش ویدئویی غلبه کند استفاده از برنامه پولی AirVideo است که به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای خود را به طور مستقیم از روی رایانه شخصی خود با استفاده از شبکه‌ی Wi-Fi مشاهده کنید. پخش از طریق Wi-Fi یک تجربه جدید است در حالی که از رایانه شما برای پخش استفاده می‌کند بنابراین نگرانی کمتری برای پخش فرمت‌های ویدئویی مختلف دارید.

 

به طور کلی صفحه نمایش‌های 4:3 مانند آی پد برای مشاهده فیلم مناسب نیستند و این دلیل بر آن است که هنوز صفحه نمایش‌های عریض در بازار فروش وجود دارند. ولی از طرف دیگر صفحه نمایش زیبای رتینا بسیار برای کتاب خواندن، وبگردی و بازی کردن شایسته است.

 

پخش کننده موزیک عالی

 

پخش کننده موزیک در آی پد مانند نسخه آیتونز در رایانه است که به دو قسمت تقسیم می‌شود تا از صفحه بزرگ بهترین بهره را برده باشد.

 

سازمان دادن موزیک‌ها بسیار ساده است و یک گزینه برای استفاده از اکولایزر وجود دارد. با ترکیب شدن با کیفیت صدای عالی آی پد به یک ابزار موزیک خوب تبدیل می‌شود.

 

برنامه موزیک همچنین گزینه‌ی جستجوی مخصوص خود را دارد.

 

Description: gsmarena_061

 

Description: gsmarena_059

 

به طور معمول شما برای بارگذاری موزیک‌ها به آیتونز نیاز دارید،ما از اینکه مجبور باشیم از یک برنامه مشخص برای انتقال موزیک‌ها استفاده کنیم متنفریم ولی ما از این موضوع اطلاع داشتیم. به نظر نمی‌آید اپل قصد تعویض سیاست خود را داشته باشد بنابراین اگر شما از این سیایت متنفرید بهتر است از دستگاه‌های اپل دوری کنید.

 

خروجی صدای خوب

 

ما حدس میزنیم وقتی می‌گوییم کیفیت صدای خروجی آی پد عالی است کسی شگفت زده نشود.اپل هیچگاه در مورد کیفیت صدای خروجی دستگاه‌های خود کسی را ناامید نکرده بود و آخرین دستگاه این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

در صدای برابر، آی پد جدید همانند آی پد 2 صدای خوبی دارد و به همان خوبی که شما از یک دستگاه توقع دارید است.نتیجه کامل زمانی به دست می‌آید که شما دستگاه را به یک تقویت کننده صدای خارجی متصل می‌کنید و سطح صدا به بالاترین میزان خود که ما تا کنون دیده‌ایم می‌رسد.

 

و همچنین نتیجه مشابهی به دست می‌آید زمانی که شما هدفون‌ها را به دستگاه متصل می‌کنید هیچ تنزل کیفیتی وجود ندارد. به علاوه سطح صدا در همان سطحی که هدفون به دستگاه متصل بوده باقی خواهد ماند زمانی که هدفون‌ها وصل نباشند که این یک امتیاز دیگر برای آی پد است.

Description: untitled

 

Description: gsmarena_a001

 

دوربین با تکنولوژی 4S

دوربین جدید آی پد یک تحول است زیرا بالاخره از 1 مگاپیکسل فراتر رفت.این دوربین یک 5 مگا پیکسلی با کیفیت عکاسی 2592 x 1944، فوکوس لمسی، تشخیص چهره و برچسب گذاری جغرافیایی است. همچنین ظاهرا از 5 لنز مانند آیفون 4S بهره می‌برد.

 

تنظیمات HDR در آن وجود ندارد که تا حدودی عجیب است. علاوه بر آن رابط کاربری دوربین بسیار آشناست- یک نوار از دکمه‌ها شامل سوییچ به دوربین جلو و یک سوییچ برای انتخاب حالت فیلمبرداری یا عکسبرداری در پایین وجود دارد.در سمت چپ شما می‌توانید آخرین عکس گرفته شده به صورت کوچک ببینید.همچنین می‌توانید عکس‌ها را با حرکت انگشت خود روی صفحه به سمت راست مشاهده کنید.

Description: gsmarena_045

 

سرعت دوربین برای عکاسی زیاد بود و بین عکس گرفتن‌ها زمان کمی وجود داشت.نتیجه کیفیت عکاسی واقعا خوب بود.عکس‌های خوب با رنگ‌های زیبا،جزئیات کافی گرفته می‌شوند که در بعضی مواقع آی پد از آیفون نیز بهتر بود.

 

به طور کلی با وجود نویزهای با سطح درخشندگی بالا و فوران بعضی رنگ‌ها مانند قرمز و زرد در زیر نور خورشید آی پد جدید یک دوربین تماشایی دارد.

 

ما آزمایش خود را برای آی پد در مقابل آیفون انجام دادیم. به نظر می‌رسد دوربین‌‌های جدید قابل ستایشند. در حالی که تفاوت زیادی در عکاسی از نزدیک وجود ندارد برای عکاسی از دورتر به نظر می‌آید عکاسی توسط آیپد بهتر است.

 

Description: gsmarena_001

 

به نظر می‌آید لنز در محیط‌های با نور کم بهتر عمل می‌کند اما حتی در روشنایی خورشید نیز عکس‌های عالی گرفته می‌شوند.و با توجه به نمونه‌های که ما تهیه کردیم به نظر می‌رسد دوربین اصلی آی پد کمی در محدوده پویایی بهتر از آیفون 4S عمل می‌کند.

Description: gsmarena_002

 

ضبط ویدئویی 1080p

 

همانطور که انتظار می‌رفت آی پد با ضبط ویدئو 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه سازگار است.رابط کاربری دوربین چیز خاصی جز دکمه‌ی ضبط و سوییچ تعویض دوربین ندارد.شما نمی‌توانید کیفیت را کم کنید یا حتی خطوط راهنما را حذف کنید.

 

خوشبختانه فوکوس لمسی وجود دارد و در طول ضبط تصاویر به خوبی عمل می‌کند. گزینه‌ی فوکوس خودکار هم وجود دارد که کافیست تا در طول ضبط یک ضربه بزنید و 2 ثانیه نگه دارید.

 

Description: gsmarena_047

 

کیفیت ویدئو همانند آیفون 4S می‌باشد. جزییات فراوان و رنگ‌های طبیعی، کنتراست عالی هستند. قابلیت پایدارکننده ویدئو نیز به خوبی کار می‌کند.

 

ارتباطات

 

آی پد هرگز یک وسیله‌ی ارتباطی خوب نبوده است. استفاده از اینترنت با Wi-Fi و 3G امکان پذیر است و بلوتوث تنها با هندزفری کار می‌کند. این تمام چیزهایی است که آی پد و آی پد2 ارائه می‌دهند.

 

خوشبختانه اپل نسل سوم آی پد را با بعضی امکانات ارتقاء داده است.

 

اولین و مهمترین آن‌ها ارتباط از طریق LTE است.اگر شما قصد خرید مدل Wi-Fi + 4G را دارید یک تبلت با پشتیبانی از تمام شبکه‌های موجود برای موبایل دراختیار شما قرار می‌گیرد.

 

یک جنبه مثبت این است که اپل سرانجام بر روی آی پد قابلیت مودم شدن دستگاه را فراهم کرده است. این تنها آی پدی است که توسط آن می‌توانید ارتباط خود را به وسیله‌ی استفاده از دستگاه به صورت یک مودم گسترش دهید که این کار را از طریق به اشتراک گذاری اینترنت به وسیله‌ی Wi-Fi ، بلوتوث یا کابل USB انجام می‌دهد.درست همانند آیفون کار می‌کند و کاربران iOS نباید در مورد تنظیمات نگرانی داشته باشند.

 

اکنون نسخه بلوتوث 4 است،اما هر نسخه‌ای را که اپل در دستگاه‌های خود قرار بدهدبیشترین کاربرد آن تنها پشتیبانی از هدفون و هندزفری بلوتوث دار است.به طور معمول انتقال فایل‌ها پشتیبانی نمی‌شود.

 

ارتباط از طریق Wi-Fi همانند قبل با پشتیبانی از a,b,g و n است.ما هیچ مشکلی با ارتباط Wi-Fi پیدا نکردیم و بر خلاف آنچه بعضی از کاربران گزارش داده‌اند قدرت سیگنال‌ها همانند آنچه در آی پد 2 است می‌باشد.

 

درگاه ارتباطی اختصاصی آخرین گزینه‌یارتباطی در این لیست است. شما می‌توانید از آن به عنوان ارتباط USB با رایانه یا اتصال یک کارت خوان SD یا مبدل USB و HDMI استفاده کنید.کارت خوان SD و مبدل HDMI با توجه به اسم خود به خوبی توضیح می‌دهند که چه هستند در حالی که USB به شما یک ورودی USB می‌دهد.که بوسیله‌ی آن شما می‌توانید دیگر دستگاه‌های ذخیره کننده مانند دوربین‌ها،آیفون‌ها،تبلت‌های دیگر و ... متصل کنید و عکس و ویدئو را به آی پد انتقال دهید.

 

یک چیز عجیب در هنگام شارژ آی پد وجود دارد،زمانی که شما از آن استفاده می‌کنید دستگاه شارژ نمی‌شود.در بسیاری از موارد سطح باطری نیز کاهش پیدا نمی‌کند. به نظر می‌آید آی پد تمام شارژی را که وارد دستگاه می شود مصرف می‌کند و هیچ چیز وارد باطری نمی‌شود.اما اگر به طور مثال بازی Infinity Blade 2 را اجرا کنید آی پد از باطری نیز استفاده می‌کند.بنابراین شما نباید از آی پد در زمان شارژ شدن آن استفاده کنید.به نظر یک مورد ناامید کننده است درست است؟باور کردن این موضوع سخت است ولی ما آنرا در چندین آزمایش گوناگون تایید می‌کنیم.

 

یک مورد دیگر نیز وجود دارد، آی پد زمانی که به رایانه متصل می‌شود نشان نمی‌دهد که در حال شارژ شدن است،اما در حقیقت در حال شارژ شدن است.اگرچه بسیار ناچیز است.بهتر است بگوییم که شارژ شدن توسط USB انجام نمی‌شود.

 

سافاری در حالت FullHD

 

وبگردی همیشه در معرفی آی پد بیشترین نقش را داشته است.وبگردی توسط آن سریع و روان است و اکنون با تغییر کیفیت صفحه نمایش طرفداران وبگردی به یک تجربه عالی بر روی صفحه نمایش 9.7 اینچی دست پیدا می‌کنند.

 

سرعت بارگذاری صفحات نبست به آی پد قبلی افزایش پیدا کرده و نسبت به آیفون 4S بسیار بیشتر شده است.کنترل‌های لمسی روان‌اند و از کنترل‌های اشاره‌ای نیز استفاده شده است.

 

قابلیت استفاده از چند زبانه نیز وجود دارد و قابلیت پر کردن خودکار و مدیریت پسوردها بهبود پیدا کرده است و سافاری را به یک مرورگر عالی تبدیل کرده است.پنجره تنظیمات به صورت یک پنجره کوچک ظاهر می‌شود مانند رایانه‌های شخصی به جای اینکه تمام صفحه را اشغال کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 772
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392
نظرات
ایفون4s

 

 

 

 

بررسی

پس از ماهها انتظار بالاخره نسخه جدید آیفون یعنی ۴S به ایران هم رسید و ما فرصت بررسی آن را پیدا کردیم. اگر شما حوصله خواندن این مطلب را ندارید بهتر است در همین ابتدا بگویم نسخه جدید آیفون هر آنچه برادرهای بزرگترش داشتند را دارد و چند امکان جدید هم به آن اضافه شده، کارایی و سرعت بالاتری دارد. به عبارت ساده تر، آیفون ۴S یکی از بهترین انتخابها برای تمامی افراد است. البته اگر طرفدار پر و پا قرص اندروید هستید، اینمقاله را از دست ندهید.

اپل همیشه در استفاده از تکنولوژیهای جدید پیشتاز بوده و به همین دلیل، ضررهای بسیاری را هم تجربه کرده است. البته بسیاری از آنها سبب رسیدن اپل به جایگاه فعلی است. نسل چهارم شبکه تلفن همراه، در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا کم کم جای خود را باز کرده است و بسیاری از کاربران از آن استفاده میکنند اما اپل از در جدیدترین هوشمند خود از نسل چهارم پشتیبانی نکرده است. البته این موضوع برای ما که در ایران هستیم و هنوز نسل سوم را هم ندیده ایم اهمیت ندارد.

طراحی

ایراد گرفتن از محصولات اپل کار چندان ساده ای نیست. ۴ اس هم از طراحی خوبی برخوردار است. ضخامت، وزن، استحکام بدنه و شکل ظاهری آن در کل خوب ارزیابی می شود. البته اگر این اولین آیفون شما نباشد، طراحیش برایتان تکراری خواهد بود. لازم به ذکر است که به دلیل جابه جایی سنسور نور محیط در ۴ اس، برخی از کاورهای آیفون ۴ به ۴ اس نمی خورند. قبل از خرید این نکته را از فروشنده بپرسید.

اندازه صفحه نمایش گوشیها هر روز بزرگتر می شوند و کاربران صفحات بزرگتر را بیشتر دوست دارند زیرا وب گردی و تماشای ویدیو در آن لذت بخشتر است اما اپل از سال ۲۰۰۷ که اولین نسخه آیفون عرضه شد تغییری در ابعاد صفحه نمایش آیفون نداده است و از صفحات ۳.۵ اینچی استفاده می کند. در آن زمان ۳.۵ این بزرگ هم محسوب می شد اما این روزها زیر ۴ اینچ کوچک به حساب می آید که این را می توان بزرگترین ضعف ۴ اس به حساب آورد. امیدوارم نسخه بعدی آیفون صفحه ای بزرگتر از ۴ اینچ داشته باشد.

کیفیت صفحه نمایش آیفون خوب است اگرچه به پای برخی مدلهای AMOLED نمی رسد اما چندان هم عقب نیست و به جز اندازه، ایراد دیگری نمی توان از صفحه نمایش گرفت.

هر مدل جدیدی از آیفون معرفی می شود، کاربران و منتقدان از آنتن آن ایراد گرفته و این را بزرگترین عیب آیفون بیان می دارند. فیلیپ شیلر گفته است که در ۴S از دو آنتن استفاده شده است تا در شرایط مختلف بین آنها سوئیچ شود.

امکانات اولیه

نوشتن در مورد امکانات اولیه آیون فقط قلم فرسایی است اما نوشتن از آنها هم مطلب را ناقص خواهد کرد. تقویم، آب و هوا، گوگل مپز، یاداشت، ایمیل و پیام کوتاه همگی به خوبی همیشه کار می کنند و مشکل خاصی ندارند. بلوتوث نسخه ۴ که هنوز در دست توسعه است در ۴S به کار گرفته شده است. نسخه ۴ بلوتوث مصرف انرژی کمتری دارد.

سیری (Siri)

حتما شما هم در مورد دستیار صوتی جدید آیفون به نام سیری شنیده اید. سیری هنوز کاملا جایگزین Voice Control نشده است اما امکانات بیشتری دارد. با استفاده از سیری می توانید از وضعیت آب و هوا مطلع بشوید، آدرس مخاطبین را جویا شوید، از موقعیتتان مطلع شوید و چندین کار دیگر با آن انجام دهید.

شما در هنگام استفاده از سیری و شنیدن پاسخها، صدای ربات زنی را می شنوید که قابل تغییر هم نیست. سیری از مختصات شما و اینترنت استفاده می نماید. سیری در حال توسعه بود و در نسخه های بعدی امکانات بیشتری را خواهیم دید. فعلا زبانهای انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در سیری پشتیبانی می شوند و زبانهای دیگر هم بعدا اضافه خواهند شد. البته فکر نمی کنم هیچ وقت فارسی پشتیبانی شود.

در چند تستی که ما انجام دادیم، سیری خوب عمل کرد اما کامل هم نبود و در چندین موارد با ناکافی بودن اطلاعات سیری مواجه شدیم.

دوربین

دوربین ۵ مگاپیکسلی آیفون ۴ هنوز هم خوب است و با استفاده از اپلیکینهای عکاسی عرضه شده بهتر هم می شود. ۴S مجهز به دوربین ۸ مگاپیکسلی شده است که فوکوس اتوماتیک، فلاش و لنز f/2.4 دارد. سنسور CMOS هم بهبود یافته است و ۷۳ درصد نور بیشتری را جذب می کند که نتیجه آن عکسهای بهتر در مکانهای تاریک است.

دوربین ۴S در حدود ۳۳ درصد از دوربین نسخه قبلی سریعتر است و پردازنده A5 مجهز به واحد پردازش تصویر بوده که قابلیت تصویر صورت را دارا می باشد و۲۶ در تعادل سفیدی اوتوماتیک بهتری ارائه می دهد.

از همان ابتدای کار بهتر بودن کیفیت عکسها نسبت به آیفون ۴ قابل تشخیص است. رنگها روشنتر هستند و فوکوس کمی سریعتر است. عکسهای گرفته شده در نور کم هم بهتر شده اند.

واسط کاربری دوربین شباهت بسیاری به نسخه قبلی دارد اما تغییراتی هم داشته است. گزینه جدیدی بین آیکون فلاش و سویچ بین دوربینها قرار گرفته است که با فشردن آن امکان فعال کردن HDR و Grid را خواهید داشت. به لطف iOS5 (بعدا بیشتر در موردش خواهم گفت) امکان بریدن و چرخواندن تصاویر، کاهش قرمزی چشم و تنظیم رنگ با یک ضربه فراهم است. کاهش قرمزی چشم و تنظیم رنگ در تستهایی که من انجام دادن خوب بود و عکسها کیفیتشان بهتر شد. اما این امکانات اصلا چیزی جدیدی نیست و سالهاست که در گوشیهای مختلف یافت می شود و اپل در این زمینه خیلی عقبتر از رقباست.

iOS5 امکانات دیگری هم برای عکاسی دارد. از چشمگیرترین بهبودها، اضافه شدن میانبری بر روی صفحه قفل است که امکان دسترسی سریع به دوربین را می دهد. با دو بار فشردن سریع دکمه خانه کنترلر موسیقی همانند قبل باز می شود و در گوشه پایین سمت راست آیکون دوربین قرار می گیرد.

دوربین قابلیت ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰P را دارا می باشد. ویدیوهای ضبط شده از کیفیت خوبی برخوردار بوده و صدای ضبط شده با تصویر مطابقت دارد.

iOS5

iOS5 برخلاف نسخه ۴ این سیستم عامل تغییرات چندانی نداشته است و فقط برخی از جزئیات بهبود یافته اند. Notification Center جدید اطلات مربوط به پیامها، ایمیلهای دیافتی، به روز رسانی آب و هوا، تماسهای از دست رفته و به روز رسانی اپلیکیشنها را در یک محل جمع نموده است. با کشیدن انگشت از بالا به پایین به این اطلاعات دست خواهید یافت و علاوه بر آن در صفحه قفل هم مشاهده می شوند. با فشردن بر روی هر آیتم می توانید جزئیات آن را ببینید و با زدن بر روی X می توانید آن را پاک نمایید.

Reminders: این اپلیکیشن قابلیت ایجاد لیست یادآوری با استفاده از مختصات محل را می دهد. به عنوان مثال اگر شما یادآوری برای تماس با منزل، پس از محل کار را تنظیم نمایید، پس از خارج شدن از محل کارتان با استفاده ازاطلاعات GPS شما را مطلع می نماید. این اپلیکیشن قابلیت سینک شدن با دستگاههای دیگر نظیر آیپد، کامپیوتر مک و حتی ویندوز را دارد.

در تستی که من انجام دادم، اپلیکیشن را طوری تنظیم کردم که مرا پس از خروج از ساختمان مطلع نماید تا کیفم را فراموش نکنم. هنگامی که ساختمان را ترک نموده بودم و هنوز ۵۰ متر از آن دور نشده بودم، اپلیکیشن مرا از این امر مطلع ساخت.

Mail: در این اپلیکیشن پیشرفتهایی حاصل شده است که مهمترین آنها افزایش قابلیت جستجو در ایمیلها است.

Find My Friends: این اپلیکیشن به شما امکان مطلع شدن از موقعیت دوستان و آشنایانتان را از طریق GPS می دهد. البته آنها باید اطلاعات محلشان را با شما به اشتراک بگذارند. برای افزایش امنیت می توانید مدت زمانی را که می خواهید اطلاعات جغرافیایی شما به اشتراک گذارده شود را تنظیم نمایید.

در تستی که من انجام دادم این اپلیکیشن چندان خوب ظاهر نشد. در یک خیابان موقعیتم به درستی نمایش داده می شد اما در خیابان دیگر نتوانست مرا پیدا کند. چنین اپلیکیشنهایی در اندروید هم وجود دارد و مهمترین دغدغه در مورد این گونه اپلیکیشنها، امنیت اطلاعات است.

Cards: شما قادر خواهید بود کارتی را طراحی نمایید و آن را برای اپل بفرستید تا بر روی کارت حقیقی چاپ و به آدرسی که شما می دهید ارسال شود. بله کارت کاملا حقیقی بوده و از کیفیت چاپ بالایی برخوردار است. البته باید هزینه آن را هم بپردازید. اگر آدرس مقصد در آمریکا باشد هزینه ارسال ۳ دلار و اگر آدرس مقصد در سایر نقاط دنیا باشد هزینه ارسال ۵ دلار خواهد بود. از اینکه اپل چنین کارتهایی را برای ایران خواهد فرستاد یا خیر اطلاع دقیق در دست نیست اما به احتمال زیاد پاسخ خیر خواهد بود.

پردازنده

این مدل iPhone 4S نام دارد و حرف S مخفف کلمه Speed به معنای سرعت است. اپل از پردازنده A5 جدید خود که فرکانس یک گیگاهرتز دارد و دو هسته ای است استفاده کرده است. واحد پردازش گرافیکی هم دو هسته ای بوده و از کارایی بالایی برخوردار است. با توجه به پردازنده سریعتر اپلیکیشنها با سرعت بیشتری اجرا می شوند و جابه جا شدن بین اپلیکیشنها از طریق تسک منیجر بهتر شده است.

آیفون قبلی کند نبود و من با آن راحت بودم اما اپل تصمیم گرفته است که قدرت بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد که ما هم از آن استقبال می کنیم به شرط آنکه عمر باتری کاهش نیابد.

کیفیت مکالمه

در تستی که ما انجام دادیم کیفیت مکالمه خوب بود. البته نمی توانگفت عالیترین کیفیت مکالمه را دارد اما خوب است و مشکل چندانی نخواهید داشت اگر در فاصله بسیار دور از آنتن شبکه نباشید و سیگنال به شما برسد. گفتنی است حجم صدای مکالمه کمی بلندتر از انتظار ما بود.

باتری

به گفته اپل این نسخه آیفون برای ۸ ساعت مکالمه مداوم در شبکه نسل سوم و ۱۴ ساعت مکالمه مداوم در شبکه نسل دوم کار خواهد کرد که به نظر ایده آل می رسد.

در تستی که ما انجام دادیم توانستیم برای مدت زمان ۸ ساعت و ۱۰ دقیقه ویدیو تماشا کنیم. این زمان برای گوش کردن به موسیقی ۶۴ ساعت بود. با این حساب می توان نتیجه گرفت که این گوشی برای افراد با مصرف متوسط تا زیاد بین یک تا سه روز دوام خواهد آورد.

 
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 991
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392
نظرات
ایفون5s

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ رویداد اپل امشب دو گوشی هوشمند جدید را که همگی منتظر آن بودیم به ما معرفی کرد. در یک اقدام نه چندان بزرگ کمپانی اپل گوشی iPhone 5 پارسال خود را با دو مدل جایگزین کرد: iPhone 5c، یک گوشی پلاستیکی در رنگ های مختلف که قیمت آن از ۹۹ دلار شروع می شود؛ و نیز iPhone 5S، یک گوشی با تمامی امکانات که یک چیپ A7 از نوع ۶۴ بیتی، یک دوربین بهبود یافته و یک سنسور اثر انگشت با نام Touch ID دارد.

در کنفرانس امشب هیچ خبری از iPad، iPod و یا iWork نبود.

این گوشی های جدید ۲۰ سپتامبر وارد بازار خواهد شد. در اینجا لیستی از جدیدترین امکانات و ویژگی ها این دو گوشی جدید را خدمت شما ارائه می کنیم.

iPhone 5S

iphone5s

گوشی iPhone 5s که تصاویر و مشخصات زیادی از آن قبل از رونمایی لو رفته بود، به رنگ طلایی است. اما در رنگ های نقره ای یا خاکستری تیره نیز قابل دسترسی است. بزرگترین تغییر در سخت افزار این گوشی اتفاق افتاده است، جایی که یک چیپ A7 از نوع ۶۴ بیتی در آن به کار رفته است. اپل مدعی است که با استفاده از این چیپ سرعت این گوشی از همرده های خود به مراتب بالاتر خواهد بود.

iphone5s-gallery6-2013

دوربین این گوشی یک سنسور به روزشده و مختص اپل دارد.دوربین ۵s همچنان ۸ مگاپیکسلی است  و سنسور آن ۱۵ درصد قوی تر از مدل قبلی است. در این دوربین قابلیت تصویر برداری متوالی نیز وجود دارد. اپل زیاد بر روی دوربین این گوشی مانور نداد چرا که دوربین نوکیا رقیب جدی و قدرتمندتری از این گوشی اپل است.

touchid_hero_2x

دکمه Home همانگونه که قبلا لو رفته بود یک سنسور اثر انگشت نیز هست. این تکنولوژی جایگزین رمز عبور و PIN برای محافظت از گوشی است. کاربرد اصلی این تکنولوژی همان قفل کردن گوشی است اما از آن می توان برای تایید خریدهای آنلاین نیز استفاده کرد. این سنسور قابلیت ذخیره چند اثر انگشت را نیز داراست. اپل قول داده است که این اثر انگشت ها هیچ کجا غیر از خود دستگاه نگهداری نمی شود، نه بر روی iCloud و نه بر روی هیچ سرور دیگری از اپل.

مدل ۱۶ مگابایتی و قفل شده این گوشی ۱۹۹ دلار قیمت دارد.

شما می توانید از سایت اپل مشخصات و تصاویر بیشتر ۵s را مشاهده کنید.

iPhone 5c

hero_mba_11

قیمت مدل قفل شده این گوشی از ۹۹ دلار آغاز می شود. این گوشی که در رنگ های بسیار متنوع عرضه می شود از یک بدنه یکپارچه پلی کربنات تشکیل شده و در رنگ های سبز، سفید، ابی، قرمز و زرد موجود است. جان آیوی جنس این گوشی را به سبک خودش معرفی کرد: “پلاستیکی با افتخار و زیبا”. صفحه نمایش این گوشی ۴ اینچ از نوع رتینا، دارای چیپ A6 و دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight و دوربین جلویی از نوع FaceTime HD می باشد. کیس های این گوشی از جنس لاستیک نرم و با قیمت ۲۹ دلار به رنگ تم های iOS7 نیز موجود است. اگر شما بخواهید همین گوشی را بدون قفل (Unlocked) بخرید باید برای آن ۵۴۹ دلار بپردازید. حال قیمت این را با قیمت ۶۴۹ دلاری ۵s مقایسه کنید.

iphone5c-gallery2-2013

شما می توانید از سایت اپل مشخصات و تصاویر بیشتر ۵c را مشاهده کنید.

iOS7

ios-7

بسیاری از مشخصات iOS7 قبلا در ماه ژوئن در WWDC بیان شده بود و در این کنفرانس اپل چیز زیاد خاصی درباره آن گفته نشد. اما یک تاریخ مهم به اطلاع همگان رسید: ۱۸ سپتامبر، روزی که مصرف کنندگان وسایل فعلی می توانند آخرین نسخه را دریافت کنند. تمامی کسانی که iPhone 4s، iPad mini ، نسل دوم یا نسل جدید iPad یا نسل پنجم iPod لمسی را دارند می توانند از آن تاریخ به بعد سیستم خود را به روزرسانی کنند. اپل نیز برخی از اپلیکیشن های خود را به طور رایگان در اختیار خریداران وسایل iOS قرار خواهد داد.

iTunes Radio و سرویس اشتراک گذاری موسیقی Pandora نیز در همان تاریخ ۱۸ سپتامبر رونمایی می شود. این تاریخ چند روز قبل از عرضه ۵s و ۵c به بازار است.

طی روزهای آتی اخبار و جزییات بیشتری از محصولات جدید و تکنولوژی های مورد استفاده در گوشی های جدید اپل در اختیار شما قرار خواهیم داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : جمعه 9 اسفند 1392
نظرات

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
صفحات
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید